שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מתיחת פנים בלי ניתוח: 7 תרגילים קלים לבית

    הגיל, המשקל וגם ההתבוננות למטה אל הטלפון כל היום מוסיפה לרבים מאיתנו סנטר כפול שמטריד בכל התבוננות במראה. מה כדאי לאכול כדי להפחית מהנפיחות, ואילו תרגילי ידיים פשוטים יכולים לסייע במלחמה מול הידלדלות העור?

    בשבועות האחרונים מסתובבת ברשת תמונה לא מחמיאה, בלשון המעטה, של השחקנית המפורסמת אנג'ליקה יוסטון, שידעה ימים טובים יותר. התמונה חושפת את מה שקורה כמעט לכולנו עם התבגרותנו: העור מאבד את האלסטיות שלו ואנחנו סובלים מתופעות מטרידות כמו סנטר כפול.

     

    לעתים קרובות הסנטר הכפול פוגע ממש באיכות חיינו, מרחיק אותנו ממצלמות באירועים משפחתיים ומונע מאיתנו ללבוש חולצות מסוימות שאולי מבליטות את המפגע.

     

    משפרים את מראה הפנים:

     

    אבל לא רק המשקל או הגיל אחראים להידלדלות העור, גם לסמארטפון ולטאבלט תפקיד מפתח בכך. הרי כולנו מסתכלים כל הזמן למטה אל המכשירים, ובתנועה הזאת מקצרים את שרירי צוואר ומושכים את הלסת למטה, עד שנוצר סנטר כפול.

     

    חשבו כמה פעמים ביום אתם בודקים את המכשיר, עם כל מסרון או דואר אלקטרוני שמגיע, ותבינו שגם אתם כנראה בדרך לסנטר נוסף.

     

    לפני שאתם רצים למנתח הפלסטי שיציל אתכם מהכפילות המצטברת שם בתחתית הפנים, יש כמה דברים שתוכלו לנסות בלי לעבור תחת סכין המנתחים.

     

    מה לאכול - ומה לא?

    הפנים שלנו הן עדות למה שאנו אוכלים, לכן יש לשים לב ראשית לתזונה שלנו. מזונות ומשקאות רבים, למשל יין, גורמים לגוף לאגור נוזלים.

     

    מזונות שיש בהם כמות פחמימות גבוהה תורמים גם הם לפנים נפוחות, לכן כדאי להמעיט באכילת פסטה, לחם ותפוחי אדמה. שימו לב גם למזונות עתירי נתרן, שעלולים לתרום לאגירת נוזלים ולמראה נפוח, ביניהם גם משקאות קלים.

     

    חלבונים וסיבים עשויים להפחית מנפיחות הפנים, וכך גם ירקות כמו מלפפון ואספרגוס, המסייעים לגוף לשחרר את הנוזלים.

     

    בנוסף, שימו לב לכמויות שאתם אוכלים, גם אם מומלץ לכם לאכול דגים ועוף, בשביל החלבונים, נסו לאכול במידה ולשלוט בכמויות והרבו באכילת ירקות.

     

    איך להיפטר מהסנטר המיותר? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    איך להיפטר מהסנטר המיותר?(צילום: shutterstock)

     

    אין ברירה, צריך לזוז

    העיסוק בספורט מחזק את השרירים, את הגוף ואת העצמות וגם משחרר אנדורפינים שגורמים לנו להרגיש ואף להיראות טוב יותר.

     

    אם אתם נגד כל פעילות גופנית משמעותית, נסו להזיז את הפנים מדי בוקר במשך חמש דקות:

     

    1. הניחו את האצבע והאמה של יד ימין במרכז הסנטר, ומתחו את העור בתנועה אחת לכיוון ימין. חזרו על הפעולה שלוש פעמים, וכך גם עם יד שמאל לכיוון שמאל של הסנטר.

     

     

    2. הניחו אצבע ואמה מאחורי תנוך האוזן - יד ימין מאחורי אוזן ימין, ויד שמאל מאחורי אוזן שמאל. בצעו תנועות סיבוביות בכיוון מטה, כדי להגביר את פעילות בלוטות הלימפה ולמנוע  אגירת נוזלים. עשו זאת במשך כדקה.

     

     

    3. הסתכלו למעלה תוך כדי שאתם מותחים את הצוואר, והחליקו את העור בשתי הידיים כלפי מעלה. חזרו על כך שלוש פעמים.

     

     

    4. הניחו את הידיים בצדי הלסת, והחליקון אותן לאורך הלסת שלוש פעמים.

     

     

    5. החליקו את כפות הידיים על הלחיים כלפי מעלה, שלוש פעמים.

     

     

    6. הניחו אצבע מתחת לגבה ואמצע שנייה מתחת לעין, והחליקו החוצה שלוש פעמים.

     

     

    7. הניחו את שורש כפות הידיים על אמצע המצח, והחליקו כל אחת החוצה שלוש פעמים.

     




    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    קצת מלחיץ. המראה החדש של אנג'ליקה יוסטון
    צילום: רויטרס
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים