שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

יונדאי i40 במבחן: כוונות טובות, אבל איך הביצוע?

המשפחתית הגדולה של יונדאי מחזירה את הקוריאנים לפלח השוק שנטשו בעבר. הפעם עם מכונית מודרנית ומרשימה למראה המעוניינת להפוך לקוריאנית ראשונה שמצליחה בקטגוריה

  • שנת השקה: 2011
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות
  • מתחרות עיקריות: אופל אינסיגניה, מאזדה 6, סקודה סופרב, פורד מונדיאו, קיה אופטימה
  • מחיר התחלתי: 165 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 170 אלף שקל
  • לגלריית התמונות המלאה של יונדאי i40

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של ה-i40 הוא מהטובים של יונדאי. אלא שבקטגוריה הזו התחרות עזה במיוחד, ולמרות המאמץ הניכר, לא מצליחה הקוריאנית הגדולה להשתוות לטובות שבמתחרות. חלקים לא מעטים מחומרי תא הנוסעים אינם באיכות גבוהה מספיק למגע ולמראה, כולל חלק מהמתגים והמנופים איתם נמצא הנהג בקשר רציף. והערה קטנה - בחירה בפלסטיק שחור-מבריק לקונסולה, אינה אידיאלית ועשויה לסנור בתנאי השמש העזים של קיץ ישראלי.

 

הנדסת האנוש טובה, אך אינה מושלמת. וכך גם איכות ההרכבה במקומות שונים. לא יזיק לאנשי יונדאי לקפוץ לביקור אצל השכנים מקיה, ולהתרשם מתא הנוסעים של האופטימה התאומה. בכל מקרה, המרווח בתא הנוסעים מצוין, בעיקר הרשים מרווח הברכיים ליושבים מאחור. תא המטען גדול למדי, ולמעט סף הטענה מעט גבוה, מציע שימושיות נאה. 

 

איכות תא הנוסעים אינה מהטובות בקבוצה, המרווח מרשים (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
איכות תא הנוסעים אינה מהטובות בקבוצה, המרווח מרשים(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

ה-i40 מאופיינת בכיול מתלים נוקשה, המבתטא בעיקר בתנועה עירונית. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה משמעותית, אך בסך הכל ניכר כי יש מקום לשיפור ברמת הנוחות והעידון שמציעה המכונית. כושר התמרון העירוני טוב, תודות להיגוי קל - גם אם לא מדויק במיוחד. רמות הרעש בתא הנוסעים אינן גבוהות יתר על המידה, עם רעש צמיגים נוכח אך לא טורדני, ורעש מנוע לעיתים מעט גבוה מהרצוי.

 

נוחות הנסיעה לא מרשימה בעיר, טובה מחוץ לעיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
נוחות הנסיעה לא מרשימה בעיר, טובה מחוץ לעיר(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הגרסה בה נהגנו צוידה במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם הספק מרשים של 177 כ"ס, המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. על הכביש המנוע רועש ומעט חסר מחץ, ודורש רגל ימין נחושה מהצפוי כדי לספק ביצועים טובים. ה-i40 בפירוש אינה חלשה, אך לעיתים היא מרגישה כך - בוודאי בהשוואה למתחרותיה המוגדשות שמציעות מומנט זמין מציאותי יותר. נקודה בולטת בעיקר כאשר הרכב עמוס נוסעים. תיבת ההילוכים הנעימה בדרך כלל, אינה מסייעת למיצוי פוטנציאל המנוע: היא ממהרת להעלות הילוכים כדי לחסוך בדלק, מסרבת לנעול הילוכים במצב הידני ואינה זריזה מספיק. תצרוכת הדלק במסלול מבחן עירוני ובינעירוני רגוע הייתה מעט מאכזבת: 9.2 ק"מ לליטר.

 

המנוע מרגיש חלש מהצפוי, רועש ואינו חסכוני, תיבת ההילוכים חלקה בנהיגה רגועה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המנוע מרגיש חלש מהצפוי, רועש ואינו חסכוני, תיבת ההילוכים חלקה בנהיגה רגועה(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית בקטגוריית המשפחתיות הגדולות שודרגה לרמה גבוהה מאד בשנים האחרונות, אך ה-i40 אינה מיישרת כאן קו. אובדן אחיזה מגיע מוקדם מהצפוי, ובקרת היציבות נכנסת לפעולה מעט מאוחר מהרצוי. ה-i40 רגישה יחסית לבלימה, למרות שכושר ההאטה והתחושה בדוושה טובים למדי. היגוי המכונית קל מדי והתגבור אינו אחיד. רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, עם ניקוד מעט נמוך מהמקובל בהגנה על הנהג בפגיעה חזיתית. מלבד זאת היא מקבלת ניקוד גבוה ביתר הסעיפים, וחמישה כוכבים בדירוג הכולל של Euro NCAP. אבזור הבטיחות מרשים, וכולל שבע כריות אוויר.

 

רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, היכולת הדינמית בינונית ()
רמת הבטיחות הפאסיבית טובה מאוד, היכולת הדינמית בינונית

  

5. אבזור ומחיר

תמורת 165 אלף שקל - המחיר הכמעט-אחיד של הקטגוריה - תקבלו חישוקים קלים ("16), בקרת שיוט עם מגביל מהירות, שבע כריות אוויר, חיבורי Aux ,USB ואייפוד, ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור. מדובר בסך הכל ביחס תמורה למחיר סביר, גם אם זו אינה חבילת התמורה המרשימה ביותר בקבוצה. רכב ההדגמה כלל מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית וחיישני נסיעה לאחור, שהעלו את מחירו ל-170 אלף שקל.

 

המחיר תחרותי והאבזור סביר, אך זו לא המצטיינת מבין המשפחתיות (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
המחיר תחרותי והאבזור סביר, אך זו לא המצטיינת מבין המשפחתיות(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות בינעירונית, בידוד רעשים, תא מטען 

- נוחות עירונית, יכולת דינמית, היגוי, מנוע

 

ולבסוף: החדשות הטובות הן שיונדאי ביצעה צעד משמעותי לפנים באיכות ועיצוב המשפחתית הגדולה שלה, ומחקה בכך לחלוטין - וטוב שכך - את זיכרון הסונטה. החדשות הפחות טובות הן שהצעד הגדול הזה אינו מספיק כדי לסגור את הפער מהמתחרות הטובות בקטגוריה - למשל סקודה סופרב, מאזדה 6 החדשה או פורד מונדיאו, אשר התקדמו בינתיים באופן מרשים. למעשה, מאכזב מעט לגלות שבתא הנוסעים למשל, לא התקדמה יונדאי כפי שעשתה חברת הבת קיה.

 

בכל מקרה, יש להניח כי במתיחת הפנים ל-i40 - הצפויה בעוד כשנתיים - ישפרו הקוריאנים את כיול המתלים, וישדרגו בכך את היכולת הדינמית ונוחות הנסיעה. במקביל יש לקוות ישודרג תא הנוסעים, והמשפחתית הגדולה של הקונצרן הקוריאני תהפוך למתחרה של ממש בפלח המשפחתיות הגדולות.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
יונדאי i40 סדאן 2.0 ליטר
יונדאי i40 סדאן 2.0 ליטר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 177 כ"ס ב-6,500 סל"ד
מומנט מרבי 21.7 קג"מ ב-4,700 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 474 ס"מ
רוחב 181.5 ס"מ
גובה 147 ס"מ
בסיס גלגלים 277 ס"מ
משקל 1,510 ק"ג
נפח תא מטען 505 ליטר
100-0 קמ"ש 10 שניות
מהירות מרבית 209 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.3 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.2 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 176 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 9
מחיר לגרסה שנבחנה 170,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יונדאי i40
צילום: רועי צוקרמן
איכות החומרים וההרכבה לא מצטיינת
צילום: רועי צוקרמן
המרווח מאחור מצוין
צילום: רועי צוקרמן
הביצועים לא מרשימים
צילום: רועי צוקרמן
גם תצרוכת הדלק לא מדהימה
צילום: רועי צוקרמן
תא מטען גדול ושימושי
צילום: רועי צוקרמן
האבזור סביר ביחס למחיר
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים