שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

טויוטה אוריס החדשה - השקה והתרשמות ראשונה

טויוטה השיקה בישראל את הדור השני של האוריס, מי שהייתה בעבר הקורולה האצ'בק והפכה בשנת 2007 לדגם עצמאי. קבלו פרטים ורשמים ראשונים

טויוטה השיקה בישראל את האוריס (Auris) החדשה, משפחתית קומפקטית המבוססת על הקורולה המוכרת, אך מציעה חמש ולא ארבע דלתות. אצלנו היא תשווק בשתי גרסאות עיקריות - דגם 1.6 ליטר שגרתי, או גרסת כלאיים (HSD) העושה שימוש במכלולים רבים של הפריוס ההיברידית. שני הדגמים עברו שורה ארוכה של שינויים, וזכו בעיקר למראה שונה. קבלו התרשמות נהיגה ראשונה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ראשית ברור כי טויוטה החליטה לזנוח את הקווים העגלגלים של הדור היוצא, לטובת מראה ספורטיבי-שרירי יותר. בין היתר תודות לממד גובה צנוע משמעותית מבעבר (146 לעומת 151 ס"מ), מבלי לשנות את ממד הרוחב (176 ס"מ) ועם שינוי קל בממד האורך (427.5 ס"מ, שלושה יותר מבעבר). בסיס הגלגלים נותר זהה (260 ס"מ) ומלמד שלפחות מבחינת הפלטפורמה, השינויים אינם קיצוניים.

 

מחיר ה-1.6 ליטר ה"רגיל" יעמוד על 130 אלף שקל, ואילו גרסת הכלאיים תעלה 140 אלף שקלים. מדובר בהתייקרות של 3,000 ו-4,000 שקלים בהתאמה, יחד עם שיפור באבזור.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

מהפיכה בחוץ, וגם בפנים

תא הנוסעים באוריס הרגילה עבר לא פחות ממהפכה. טויוטה בחרה אמנם בקונסולה פחות "חדשנית" מבעבר, מינימליסטית ומתרכזת סביב מסך מולטימדיה מקורי גדול, אך אלו בפירוש חדשות טובות. המערכת המקורית היא מהטובות מסוגה, התפעול אינטואטיבי ונוח והמראה יוצא רק נשכר.

 

טויוטה שיפרה גם את איכות תא הנוסעים, הן מבחינת הרכבה, הן מבחינת איכות החומרים, גם אם היא עדיין אינה יכולה לכנות עצמה "מובילת הקטגוריה" בתחום זה. מצד שני, ספק אם תמצאו בקטגוריה המשפחתית מכונית שתהיה מהירה יותר ונוחה להתסגלות מהאוריס החדשה. הנדסת האנוש פשוט מצוינת, והמרווח בתא הנוסעים - למרות מידות דומות ואף הנמכת התקרה - יותר ממספק לארבעה מבוגרים.

 

חבל רק שהראות לאחור הוקרבה על מזבח העיצוב, עם שמשה אחורית זעירה במיוחד - וברכות על מצלמה לתמרוני חנייה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

מנוע ותיבת הילוכים חדשים

הדגם בו נהגנו לראשונה היה ה-1.6 ליטר, עם מנוע חדש בעל תזמון שסתומים משתנה והזרקה ישירה, המספק 132 כ"ס ו-16.3 קג"מ. המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה עם שבעה יחסי העברה קבועים מראש בעת תפעול ידני.

 

שילוב זה מציע רמת ביצועים מספקת ויותר, וזריזות אופיינית בתחילת תנועה. מנגד, התיבה הרציפה אמנם יעילה ושקטה, אך בנהיגה מאומצת מחדירה לתא הנוסעים רמת רעש גבוהה מהרצוי. תצרוכת הדלק במסלול ההשקה (הקצר יחסית), שהיה בעיקר בינעירוני, עמדה על 13 ק"מ לליטר. מאכזב אמנם, אך לא בר השוואה לנתוני מסלול המבחן השגרתי - והתובעני יותר - שלנו.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

נוחות, התנהגות ואבזור

שיפור משמעותי נוסף רושמת האוריס בשני תחומים דינמיים - נוחות נסיעה בעיר ויכולת דינמית. כיול המתלים רך אמנם למדי, אך מצליח לרסן את המרכב גם בתנועה עירונית. מחוץ לעיר הכיול הרך יחסית מרשים פחות, וגם מושב נהג מעט רך מדי וחסר תמיכה מספקת לגב. מלבד זאת, האוריס מציעה כעת רמת אחיזה גבוהה מבעבר והיגוי מעורר בטחון.

 

תמורת 130 אלף שקל, האוריס מוצעת עם אבזור הכולל שבע כריות אוויר, מערכת מולטימדיה מקורית עם תפעול מההגה, חיבור בלוטות' ו-USB, מצלמת נסיעה לאחור, חישוקי "16 קלים ובקרת אקלים. זהו אבזור מכובד ביחס למקובל בטויוטה, אך ממוצע עבור המחיר וביחס לקטגוריה. יש כמובן גם בקרת יציבות אלקטרונית, אך קחו בחשבון שהאוריס החדשה עדיין לא עברה מבחן ריסוק ב-Euro NCAP.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

סיכום התרשמות ראשונית

האוריס החדשה שופרה ביחס לדור היוצא בכל הנוגע ליכולת הדינמית, אבזור ואיכות. תג-מחיר גבוה יחסית ורמת נוחות בינונית מחוץ לעיר הן המגרעות העיקריות שבולטות בהתרשמות הראשונית, וגם מסבירות את יעד המכירות השמרני יחסית - 2,200 יחידות בשנה (מתוכן כ-1,000 היברידיות). עוד על האוריס החדשה וההיברידית - במבחן שיפורסם בקרוב.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה אוריס 1.6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוריס 1.6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוריס 1.6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוריס 1.6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
טויוטה אוריס 1.6 החדשה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים