שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    "סובארו הוא מותג הרכב האמין ביותר בעולם"

    כך מבטיח אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו, יבואנית מותג הרכב היפני לישראל, בעת השקת הפורסטר החדש וחשיפת התכנית שתאפשר לסובארו לחזור למרכז הבמה. עם חמש שנות אחריות ומגוון דגמים חדשים

    יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, מעוניינת במהפיכה. מנכ"ל החברה, אורן חסון, אמר בטקס השקת הפורסטר החדש כי כוונת יפנאוטו לחזור למרכז זירת שוק הרכב המקומי. בין היתר באמצעות הארכת תקופת האחריות למכוניות החברה החדשות, אך גם השקת מספר דגמים חשובים בתקופה הקרובה - אימפרזה, אאוטבק ולגאסי (B4).

     

     (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    הפורסטר החדש ישווק כאן עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר אטמוספרי (בשתי גרסאות אבזור) או מוגדש, והספק מרבי של 150 ו-240 כ"ס בהתאמה. סובארו החליטו לשלב לשני המנועים תיבת הילוכים רציפה עם יחסי העברה קבועים מראש. ההנעה כפולה-קבועה כמובן בהתאם לפילוסופיה של סובארו מאז ומעולם. הגה כוח בעל תגבור חשמלי, ארבעה בלמי דיסק וחישוקי "17 (אטמוספרי) או "18 (מוגדש) מהווים אף הם חלק מהציוד הסטנדרטי, כמו גם צמיגי 225-60 או 225-55 בהתאם.

     

     (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    מחיר הדגם האטמוספרי הבסיסי (X) עומד על 190 אלף שקל, והוא כולל בין היתר בקרת שיוט, בלוטות', ציפוי עור להגה ולבורר הילוכים, כניסת USB, מערכת עצור וסע וקיפול מראות חשמלי. גרסת ה-XS של אותו דגם עולה 218 אלף שקלים, וכוללת בנוסף חישוקי סגסוגת, חלון גג, חימום למושבים הקדמיים, מצלמת חניה, מושב נהג מתכוון חשמלית ועוד. הטורבו (XT) מוסיף לאבזור גם חיישני גשם ותאורה, פתיחה והתנעה ללא שימוש במפתח, ריפודי עוד ודלת מטען נפתחת ונסגרת חשמלית ועוד. מחירה של הגרסה החזקה והיקרה ביותר של הפורסטר עומד על 265 אלף שקלים.

     

    תכניות לעתיד, למרות ההווה

    השקת הפורסטר החדש יחד עם הארכת האחריות על דגמי סובארו לחמש שנים, מגיעה בתקופה יוצאת דופן עבור המותג. מהלך מכירת היבואנית לידי איש העסקים שמעון ברזילי - בעבר בעל סוכנות סובארו בירושלים ומנכ"ל היבואנית לתקופה קצרה. לדברי אורן חסון, השלמת העסקה צפויה בעוד כחודש ימים. העברת הזיכיון על המותג עשויה להתגלות כמהלך בתזמון מעולה, יחד עם השינויים הצפויים והדגמים החדשים. והדרך יכולה להיות רק כלפי מעלה, שכן נראה כי סובארו הגיעה בישראל לנקודת שפל עמוקה במיוחד.

     

    חסון מאמין אמנם כי סובארו תצליח להגיע תוך שנתיים-שלוש לנתח שוק של כ-5% בישראל, נתון שווה-ערך ליותר מ-10,000 כלי רכב חדשים בשנה. עד כמה אופטימי המספר ניתן ללמוד מנתוני ההווה. שכן לשם השוואה, במהלך 2012 נמכרו רק 68 אימפרזות, ובחצי השנה האחרונה לא נמכרה אפילו אחת. מעט יותר מ-400 יחידות של ה-XV, גרסת הדמוי-שטח המבוססת על האימפרזה החדשה, נמכרו במהלך השנה.

     

    רק אשתקד איבדה יפנאוטו כ-50% מסך המכירות השנתי לעומת 2011, ומדובר בירידה מתמשכת. כבר בשנות ה-2000 מצאה עצמה היבואנית בצרות, ולקראת סוף העשור הקודם איבדה גובה בקצב מהיר. לפי דיווחי החברה לבורסה, מאז ספטמבר 2008 רשמה היבואנית בכל חודש הפסד.

     

    הסיבות לדעיכת המותג מוכרות היטב. היצע דגמים מיושן יחסית לא הצליח להתמודד כשווה מול שוות במתחרות מיפן ובכוח העולה - והשולט כיום - מקוריאה. המכוניות החדשות היחידות שהגיעו לאחרונה כללו מכוניות נישה דוגמת ה-XV לשעות הפנאי וה-BRZ הספורטיבית והחד-ממדית. לצדן לא נמצאו כל מתחרות מודרניות בקטגוריות האחראיות לרווחים - מיני, סופר-מיני ומשפחתיות לכל סוגיהן.

     

    לכך יש להוסיף את שער המטבע שזינק במשך תקופה קצרה לגבהים שהקשו על כל היבואניות מיפן, וגם אסון הצונאמי שהשבית חלק ניכר מפסי הייצור עקב מחסור בחלקים. לצד כל אלה נשמה גם חוסר יציבות בהנהלת החברה, אשר השפיעה באופן ישיר על יכולתה להתמודד בשוק המוסדי בקרב רוכשי ציי רכב גדולים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    סובארו פורסטר חדש - החל מ-190 אלף שקל
    צילום: רונן טופלברג
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים