שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הרבנים פסקו: הפרסומת "נגנבה" - והקמפיין ייגנז
    משרד פרסום חרדי שיצא בקמפיין, הופתע לגלות כי משרד חרדי מתחרה "התלבש" עליו. בית הדין פסק כי המודעות המתחרות ייגנזו, ולא יותר לפרסמן בעיתונות החרדית. "התקציבאית החילונית אמרה לי: במשרד חילוני זה בחיים לא היה קורה"

    בעיתונות החרדית מקובל כי מודעות פרסום טעונות אישור רבנים, מתוקף תפקידם כחברי "הוועדה הרוחנית" המפקחת על התכנים. אבל התערבות כמו זו שנרשמה השבוע, גם שם לא זוכרים: בית דין רבני פסק כי אין לפרסם בשום דרך מודעה המפרסמת שירותי ליסינג לרכב, זאת משום שהיא "מתחזה" לקמפיין של חברה מתחרה, ובכך גורמת לה נזק כספי כבד.

     

     << כל מה שמעניין בעולם היהודי - בפייסבוק שלנו. כנסו  >>

     

     

    בתקופה האחרונה פורסמו בעיתונים החרדים ובריכוזי המגזר מודעות "טיזר" המציגות סדרה של קשיים בקנייה ואחזקה של רכב פרטי ובשימוש בו, שהמסקנה העולה מכולן היא ש"בחירת רכב זו החלטה לא כל כך פשוטה". מודעת התשובה - שבה נחשפת זהות המפרסם, "רכבי רוזנטל" - תוכננה להתפרסם בסוף שבוע זה, ולפיה "פתאום כל-כך פשוט וקל לבחור רכב חדש".

     


    טיזר המריבה. למודעה המלאה - לחצו על התמונה

     

    אלא שרגע לפני החלק העיקרי בקמפיין "התלבשה" עליו חברה מתחרה, "ביג-ליס", ופרסמה כבר באמצע השבוע תשובה מטעמה - לאותו "טיזר" של "רוזנטל". במודעה מוטיבים עיצוביים חוזרים, כמו בזו של המתחרה, ורק חדי-עין הבחינו בהבדלים. המסר: "אם אתה עדיין מחפש סיבות לקנות רכב חדש – המודעה הזו לא בשבילך! הדבר היחיד שצריך לעניין אותך: אצל מי הכי אמין לקנות!"

     


    התשובה המקורית (למודעה המלאה - לחצו על התמונה)

     


    והזיוף, לכאורה (למודעה המלאה - לחצו על התמונה)

     

    במשרד הפרסום "קלמןV" המייצג את "רוזנטל", נדהמו מהתרגיל המתוחכם, וראו לנגד עיניהם כיצד השקעה כספית אדירה בקמפיין המתגלגל יורדת לטמיון - רגע לפני שהוא מגיע לשיאו. בניסיון אחרון למנוע את הנזק הם פנו לבית דין רבני בירושלים, בבקשה לצו מניעה דחוף נגד המשך פרסום המודעות של "ביג-ליס" על ידי משרד "בראשית". הדיינים נענו ואסרו את פרסומן עד לדיון בתביעה, בשבוע הבא.

     

    יוסי רוזנבוים, מנהל תיקי לקוחות ב-"קלמןV", סיפר ל-ynet כי כשנתקל ב"זיוף" בעיתוני אמצע השבוע, אפילו הוא חשב

    לרגע כי מדובר בקמפיין שלו-עצמו, ותהה כיצד פורסמה המודעה מוקדם מכפי שתוכנן. לאחר מכן הבין כי נפל קורבן למה שכינה "תרגיל מלוכלך" שנחשב ל"עבירה בלתי ספורטיבית" – גם בין יריבים מרים במיוחד (ואלה לא). לדבריו, הנזק הכספי שנגרם ללקוח שלו "אדיר" – והוא שוקל להגיש תביעה בעניין.

     

    "העובדה שקיבלתי טלפונים מכל הקולגות שלי, שאמרו שהם תומכים בי ושהמעשה הזה הוא חציית קו אדום - הוכיחה לי את מה שידעתי לבד: זה מנוגד גם לחוק, גם לכללי האתיקה וגם להלכה", טען רוזנבוים. הוא הוסיף: "יש לנו תקציבאית לא דתייה במשרד שהייתה בהלם. היא תפסה את הראש ואמרה לי: אני לא מאמינה שאצלכם החרדים מסוגלים לעשות דבר כזה. במשרד חילוני זה בחיים לא היה קורה".

     

    את תגובת משרד "בראשית" לא היה ניתן להשיג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    "התקציבאית החילונית הייתה בהלם". טיזר המריבה
    מומלצים