שתף קטע נבחר

חלית? נפצעת? כדאי שזה לא יהיה בבית צפאפא

תושבת בית צפאפא בירושלים ביקשה להזמין רופא לביקור בית. נציג חברת "נטלי" טען שהרופא לא יסכים לבוא "לאזור של ערבים". בחברה מסבירים: הנציג פעל על דעת עצמו, אנחנו פועלים בבית צפאפא

האם תושבי שכונות ערביות עלולים לשלם בבריאותם נוכח סירובם של רופאים להגיע לביקור בבתיהם? לדברי תושבת בית צפאפא, נציג של חברת "נטלי", אשר אמורה הייתה לספק לה את השירות האמור, אמר לה מפורשות כי רופא מטעמה לא יסכים לעשות כן "באזור של ערבים".

 

דיווחי חדשות נוספים בחדשות ynet:

חקירה: מאיזו לשכה הופץ המכתב נגד סער?

המשטרה היכתה מפגינים, ר"מ בולגריה התפטר

 

המקרה אירע לפני כשבוע, עת התקשרה סוניה אליאס, תושבת בית צפאפא בירושלים, לשירות "מכבי ללא הפסקה" וביקשה להזמין לבעלה שקדח מחום ביקור רופא שמספקת חברת "נטלי". הנציגה במוקד קיבלה את פרטי כרטיס האשראי ומסרה שהרופא יגיע לביתם בשעתיים הקרובות.

 

בית צפאפא. מקרה יחיד או תופעה? (צילום: עטא עוויסאת ) (צילום: עטא עוויסאת )
בית צפאפא. מקרה יחיד או תופעה?(צילום: עטא עוויסאת )
 

כעבור חצי שעה יצר עם אליאס קשר נציג שירות של "נטלי", דובר ערבית, וביקש ממנה כתובת מדויקת. לטענתה, לאחר שמסרה לו את הכתובת הוא אמר: "אגלה לך את האמת. הרופא פה לא יסכים לבוא לאזור של ערבים". היא סיפרה כי הנציג הציע לה לקחת בעצמה את בעלה לטיפול. "הסברתי לו שזו בכלל לא שכונה מסוכנת, אמרתי לו שאני אפגוש אותם ואלווה אותם לביתי. הוא הציע לי לקחת את בעלי לרופא בקרבת מקום אבל הסברתי לו שהוא קודח מחום, הוא מאוד חלש ולא יכול לעמוד על הרגליים. הוא אמר לי שהם יבדקו ויחזרו אליי".

 

הנציג חזר אל אליאס כעבור שעה, ואז כבר טען בפניה כי לרופא יש הרבה מטופלים וכי המתנה לביקור בית תימשך יותר משלוש שעות. זאת אף שההודעה המוקלטת מתריעה על זמן המתנה של שעתיים בלבד. בני הזוג לא התייאשו. "אמרתי לנציג שאני בכל זאת אחכה לרופא", סיפרה אליאס. "אמרתי שאני מאוד רוצה שהוא יגיע, אבל סיימנו את השיחה ולא שמעתי מהם עד הבוקר למחרת". היא סיפרה על תחושותיה הקשות: "פחדתי שבעלי סובל משפעת חזירים והייתי חסרת אונים. מדובר בחיים של בני אדם, אם אנחנו גרים בשכונה ערבית לא מגיע לו לקבל טיפול? מגיע לו למות? התקשרתי להזמין רופא, לא גרר. זה זלזול בחיי אדם. זה היה מאוד פוגע, מעליב וצורם".

 

למחרת היום זכתה אליאס לשיחת טלפון מנציגת חברת "נטלי". לדבריה, "הנציגה אמרה לי שהיא מאוד מצטערת שלא נשלח אלינו רופא ושאלה אם אני מעוניינת שישלחו לי עכשיו. זה פשוט שיגע אותי, התחלתי לנזוף בה וויתרתי על השירות".

 

ב"נטלי" הבהירו כי מדובר במקרה חד פעמי: "מבדיקה שקיימנו עולה כי הנציג שטיפל בפנייתה של גברת סוניה אליאס פעל על דעת עצמו תוך חריגה מנוהלי החברה. נלמד את המקרה לפרטיו ונפיק את הלקחים הנדרשים". עוד מסרו כי החברה מספקת שירותי רפואה שוטפים לתושבי בית צפאפא ואף מפעילה קהילה תומכת לקשישים תושבי השכונה. "החברה מספקת שירותי רפואה למאות אלפי לקוחות מנויים וקופות חולים ללא הבדל דת, גזע ומין, והיא אחת החברות הבודדות שמספקת שירותים אלו לשכונות הערביות בירושלים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית צפאפא (ארכיון)
צילום: גיל יוחנן
מומלצים