שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מותגים בתחפושת: הזיופים הכי מביכים

    העולם מלא במותגים מזויפים, וסביר להניח שלרבים מאיתנו יש פריט או שניים כאלה. אבל יש מותגים שזויפו בצורה רשלנית כזו, ש"מגיע" למי שבזבז עליהם כסף כדי להיראות איתם. אנחנו בינתיים נהנים להעביר איתם את חג פורים

    אחת הבעיות איתן מתמודדים מנהלי שיווק ברחבי העולם היא מכת הזיופים. כמשווק, אתה בונה מותג, משקיע בו, משתדל שהוא יהיה איכותי ויספק את ההבטחה הגלומה בו, וגובה עליו פרמיית מחיר.

     

    כתבות נוספות מאת ערן יסעור :

    עשו לייק לעמוד שלנו בפייסבוק ותישארו מעודכנים

     

    ואז מגיע מישהו, רוכב על ההצלחה שלך, מייצר חיקוי זול ולא איכותי, וגורף כסף שלא מגיע לו. אז שיהיה ברור - חיקוי וזיוף הם עבירה על החוק, ואנחנו מתנגדים לזה בכל תוקף. חוץ מאשר כשמדובר בזיופים כל כך רשלנים וכל כך עלובים, ש"מגיע" למי שקונה אותם ועוד מסתובב איתם ברחוב. דוגמאות? בבקשה.

     

    מותגי ספורט הם מועמדים כמעט טבעיים לזיופים. אדידס הוא "סופרברנד" שנלחם בזיופים בכל העולם. אבל מה תגידו על שני הזיופים שניסו להתחפש למותג המקורי? הייתם נהנים להתהדר בתיק ספורט מתוצרת abcids? והרב שלכם, האם מרשה לכם ללבוש טרנינג של אדידוס?

     


     

    והאם יהיו לכם ביצים להיראות בין החבר'ה שלכם עם נעלי BALLSTAR?

     

     

     

    וברשותכם, נישאר בעולם הספורט ונרחם על הילד הזה, שחשב שהוריו השקיעו בו ורכשו לו חולצה מקורית של הלוס אנג'לס לייקרס, אבל כשהוא יגדל ויעיין באלבום המשפחתי יבין, שהוריו במקרה הטוב היו גרועים באנגלית ובמקרה הגרוע - פשוט קמצנים.

     

     

     

    ואם אתה מספיק אנאלפבית כדי לחשוב שקנית תיק של נייקי ולא הבנת מה כתוב עליו, אז מגיע לך שכולם יצחקו עליך מאחורי הגב:

     

     

    אנשים מזייפים הכל. אפילו מכוניות. הנה חיקוי סיני שנקרא BYD, שניסה להתחפש למותג העל הגרמני BMW:

     

     

     

    ומה שיותר מדהים הוא, שאם מתקרבים אז רואים שהחיקוי הסיני לא רק התחפש למקור מבחינה חיצונית, אלא אפילו ניסה לגנוב לו את עיצוב הלוגו: 

     

     

     

    מי נוהג במכונית מזויפת, אתם שואלים? בטח אנשים שלובשים את הבגד המזויף הזה - ושאלוהים יעזור לי ויגיד לי איך מבטאים את שמו - שניסה להתחפש לג'ורג'יו ארמני:

     

     

    ואתם יודעים מה, כבר עדיף ללבוש בגד של ג'ורג' הארמני - או איך שלא קוראים לו - מאשר בגד של דולצ'ה ו... בננה:

     

     

    מותגי האופנה לא לבד. גם מזללות המבורגרים מגלות, שמישהו ניסה להתחפש אליהן:

     

     

    והכי מצחיקים הם הזיופים שמנסים להתחפש למקור, אבל בכזה חוסר כישרון שזה ממש מעורר רחמים. ולא ברור על מי אנחנו צריכים לרחם יותר: על הזייפן הלא מוכשר, או על הלקוח שחושב שחברת אפל החליטה לנקוט בגישת הרטרו בעיצוב הטלפונים החדשים שלה:

     

     

    אין ספק, שאתה צריך להיות קצת שיכור אם קנית אייפון כזה. ובטח שתית כוסית אחת מיותרת של ג'ק דניאלס. או במקרה שלך: ג'ק קומטה: 

     

     

     

    ואם אתם ממש עובדים קשה ורוצים לפנק את עצמכם, קחו לגימה מהוויסקי של אנשי העמל - Johnnie worker... (ואם המשקה חזק מספיק, אולי לא תשימו לב לטעות הכתיב הנוספת שעל האריזה: Red Labial במקום Red Label):

     

     

    שתינו, נהנינו, עכשיו צריך לפתוח את המתנות שהגיעו במשלוח המנות. וואו, איך שהדוד והדודה השקיעו בנו! קנו לנו פלייסטיישן חדש במתנה! או שלא...  

     

     

    ומה קורה אם המשחק לא עובד? זה בטח לא בגלל שהוא מזויף אלא רק כי צריך להכניס סוללות לשלט. איזה מזל שיחד עם המשחק הגיעו סוללות, שהתחפשו לסוללות דורסל. ושאפילו יש להן ריח טוב:  

     

     

    בואו נראה מה עוד מתחבא במשלוח המנות. נהדר! גיבור העל שהוא גם אהוב וגם מיוחד:

     

     

    ואם זה לא מספיק מיוחד, מה דעתכם על גיבור העל שהסוד שלו הוא תרופת הסבתא הידועה ביותר בכל הזמנים – מרק?  

     

     

    הגיע הזמן להתנחם בסרט טוב. אולי DVD שכולל את אחד מהפרקים של "מלחמת הכוכבים"? תגלו בעצמכם מדוע העטיפה של הזיוף הבא מועמדת לתואר הזיוף העלוב והמביך ביותר בהיסטוריה: 

     

     

     

    נישאר בעולם מוצרי החשמל, ובמותג שניסה להתחפש לסוני. ניסה, ניסה, אבל כל מה שיצא היה... סוניה:  

     

     

     

    וזה עדיף על המותג שניסה להתחפש לסוכריות M&M אבל כל מה שיצא לו זה גרסת הסאדו-מאזו של עדשי השוקולד:  

     

     

    ולסיכום, אם רציתם לדעת איך נראה אדם שלא מוכן להשקיע ברכישת מותגים, וחושב שעשה את עסקת חייו כשקנה מותג בכמה שקלים, הנה הוא לפניכם. האיש שרצה לצאת פומה, אבל יצא PIMP (סרסור). וזה העונש הראוי לכל מי שמסרסר בזכויות יוצרים. 

     

     

     

    ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמיתוג, ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    איש המרק
    נייקי הפך לנקי
    בושם או סוללה?
    סרסור זה פחות קוּל
    מומלצים