שתף קטע נבחר

פייסבוק מציגה: תמונות גדולות, פיד מותאם אישית

הרשת החברתית הגדולה בעולם עושה שינוי שיחול החל מהיום אצל חלק מהמשתמשים שירצו בכך. הבשורות: התמונות יגדלו וישנה אפשרות לראות פידים שונים - החל מכל החברים וכלה בסטטוסים שקשורים למוזיקה. השינוי השלישי: האחדה ויזואלית בין הפלטפורמות הניידות והמחשב האישי

האם הגולשים יאהבו את השינוי? הרשת החברתית הגדולה בעולם ערכה מסיבת עיתונאים וחשפה את המהפכה הגדולה ביותר בפיד החדשות של המשתמשים מאז הקמתה של הרשת. השינוי: החל מהיום אצל חלק מהמשתמשים. פייסבוק מאפשרת למשתמשים שרוצים להיות ראשונים, להצטרף לרשימת המתנה. בהמשך יחול השינוי בסלולרים וטאבלטים בשבועות הקרובים, ואחר כך: לעולם כולו. את השינוי מציגה פייסבוק תחת הכותרת "להתראות ערבוביה, שלום סיפורים יפים וברורים".

 

רוצים לראות או להירשם? הקליקו כאן

 

מייסד הרשת, מארק צוקברג, עלה לדבר ראשון וסיפר שישנן שלוש מטרות: עיצוב עשיר יותר לסיפורים (הסטטוסים), בחירה של פידים שונים ועקביות בין מכשירים ניידים ומחשבים אישיים. "מה שאנחנו מנסים לעשות הוא לתת לכולם את העיתון האישי הכי טוב שאנחנו יכולים", כך צוקרברג.

 

על השינוי העיצובי הסבירה ג'וליה זאו, מנהלת העיצוב. היא אמרה שהממשק יתמקד בסיפורים וזה אומר לשיטתה, תמונות הרבה יותר גדולות ומידע ויזואלי שיוגש בצורה הרבה יותר בולטת. "הממשק הרבה יותר יפה כך",אמרה זאו. בממשק החדש יוגדלו התמונות מהמאמרים, האפליקציות והמפות.   

 

הפיד החדש ()
הפיד החדש

 

המנהל הטכני גריס סטרוהר עלה לדבר אחרי זאו כדי להסביר על הבחירה בפיד החדש. הוא ציין כי גולשים רבים מבקשים אפשרות לראות את כל הסטטוסים של החברים שלהם כרונולוגית (או רק של החברים הקרובים). בעיצוב החדש זה אפשרי, יחד עם אפשרות לראות כמו היום את כל העדכונים האחרונים, עדכונים שקשורים למוזיקה או לספורט, עדכונים של אלו שאנו עוקבים אחריהם או עדכונים רק של סטטוסי תמונה. ניתן יהיה לראות גם רק עדכונים מקבוצות או משחקים.

 

פלטפורמות שונות, פיד דומה ()
פלטפורמות שונות, פיד דומה

 

אחרון עלה כריס קוקס, סגן מנהל המוצר בחברה, וסיפר על ההאחדה של הפלטפורמות כך שהמראה יהיה עקבי. כלומר הסלולר, הטאבלטים והמחשבים האישיים יראו דומים. קוקס הוסיף כי "מכיוון שהשינוי מאוד גדול, אנחנו נהיה זהירים בקידומו. לאחר שילוטש, הוסיף קוקס, השינוי יגיע באופן רחב יותר לכולם.

 

בוחרים מה אנחנו רוצים לראות ()
בוחרים מה אנחנו רוצים לראות

 

מדינת פייסבוק

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, כבר מונה יותר ממיליארד איש לפי הודעתה בשנה שעברה.  בין השינויים הגדולים שערכה פייסבוק ניתן למנות את השינוי בפיד החדשות בספטמבר 2011 אז חולק הפיד לסיפורים אחרונים וסיפורים מובילים – לדרישת המשתמש. לאחר מכן הפיד הפך למה שאנחנו מכירים היום פחות או יותר. עוד שינוי בספטמבר: נוסף "הטיקר" בצד ימין. בטיקר יכולים המשתמשים לראות פעילויות אחרונות של חבריהם או להתעלם ממנו – מה שדומה שרוב המשתמשים עשו (והנה שינוי ב-2009)

 

לא כולם מרוצים ()
לא כולם מרוצים

 

השינוי הגדול בשנים האחרונות מבחינת המשתמש היה ציר הזמן, גם הוא הוכרז בספטבר 2011 אולם נכפה על המשתמשים רק בינואר 2012. הטיימליין שינה את התצוגה בפרופיל האישי של כל משתמש לכזו המסודרת לפני זמן או אירועים, ונתן אפשרות נוחה לדפדוף לאחור.

 

בינואר השנה, פייסבוק חשפה במסיבת עיתונאים את "גרף החיפוש": מנוע חיפוש שמבוסס על החברים של המשתמש המאפשר הצלבת נתונים ומשתנים על מנת להפיק מידע. 

 

מסע הרכישות של פייסבוק

כמה שינויים ורכישות שערכה החברה סובבים סביב היישומים הניידים לרשת. באפריל 2012 פייסבוק קנתה את שירות שיתוף התמונות הפופולרי אינסטגרם בעסקת מזומן ומניות לפי שווי של מיליארד דולר. מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כתב בבלוג הרשמי של הרשת החברתית: "במשך שנים התמקדנו בבניית חוויית שיתוף התמונות הטובה ביותר. עכשיו נוכל לעבוד בצמוד עם אינסטגרם ולספק את החוויה הטובה ביותר במובייל. אנחנו מחויבים לבנות ולטפח את אינסטגרם באופן עצמאי. מיליוני אנשים בעולם אוהבים את האפליקציה, והמטרה שלנו היא להפיץ אותה ואת המותג לעוד אנשים".

 

 

ישן כל כך  ()
ישן כל כך

 

ועוד בנייידים: בסוף 2012 הכריזה פייסבוק מכריזה על שירות חדש בשם Photo Sync (סנכרון תמונות). השירות מעלה באופן אוטומטי תמונות שצילמת באמצעות הטלפון הסלולרי לאלבום פרטי בפייסבוק ולאחר מכן אפשר לשתף את התמונות. באותו החודש השיקה פייסבוק גם אפשרות לשליחת הודעות ש"משמידות את עצמן" ולאחר מכן הודעות ווקי טוקי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לזרום עם השינוי. צוקרברג, הערב.
צילום: רויטרס
מומלצים