שתף קטע נבחר

ג'ון קרסינסקי: סוף 'המשרד' מגדיר מחדש את חיי

השחקן ג'ון קרסינסקי מתכונן לירידת "המשרד", ובינתיים פונה למסך הגדול עם "אדמה מובטחת", בו הוא מככב לצד חברו מאט דיימון. אבל גם בקולנוע הוא לא שוכח מהיכן הוא בא. "הייתי מלצר לפני שהתקבלתי לסדרה, היא שינתה את חיי", הוא אומר

אחת "הכנופיות" הבולטות בנוף ההוליוודי היא ללא ספק זאת שמונהגת על ידי ג'ורג' קלוני, בן אפלק ומאט דיימון. ראו הזכייה של "ארגו" השנה באוסקר. לאחרונה הצטרף באופן רשמי חבר נוסף לחבורה המצודדת והאיכותית הזאת: ג'ון קרסינסקי התמיר והחייכן, המוכר לצופי הסדרה "המשרד" וגם ידוע בתור הבעל של אמילי בלאנט (שכיכבה לצד דיימון ב"נגד כל הסיכויים").

 

אמילי בלאנט וג'ון קרסינסקי. זוג בכותרות (צילום: MCT) (צילום: MCT)
אמילי בלאנט וג'ון קרסינסקי. זוג בכותרות(צילום: MCT)

 

קרסינסקי בן ה-33 עבד בעבר ב"משחק מלוכלך", הסרט הכושל שקלוני ביים, וזה היה סוג של מבחן האם קרסינסקי ראוי להיות חלק מהכנופיה. ואז הוא החל להתיידד עם דיימון, מה שפתח בפניו סופית את הדלתות להתקבלות לקבוצה המיוחסת. "נפגשתי עם מאט על הסט של 'כנגד כל הסיכויים', והתחלנו לצאת ברביעייה", שיחזר קרסינסקי, בראיון שהתקיים במהלך פסטיבל ברלין האחרון.

 

"נהנינו להיפגש, והתחלתי לדבר עם מאט על הדברים שאנו רוצים לעשות בעתיד. מאט סיפר שהוא רוצה לביים, ואמילי גילתה לו שיש לי רעיונות לתסריט. הוא שאל אם יש לי משהו מגובש לתת לו ונתתי לו את הרעיון לסרט 'אדמה מובטחת'".

 

ואיך זה היה להצטרף רשמית למאפיה של דיימון וקלוני?

 

"רק להיות מוזכר בקבוצה הזו זה כבוד, אני עוד מלא השתאות מהם. ההזדמנות לעבוד עם האנשים האלה הגדירה עבורי איך העסק הזה עובד, ומה אפשרי. מאט וג'ורג' מאוד חכמים ומוכשרים. תמיד הערכתי את זה שהם משתתפים ובוחרים חומרים שמועילים להם ברמה האישית, לנשמה שלהם, ולא רק לחשבון הבנק. דברים כאלה הם הסיבה שסרטים טובים עדיין נעשים".

 

קרסינסקי התחיל לעבוד יחד עם דיימון על כתיבת התסריט של "אדמה מובטחת" בשעות הפנאי בביתו של האחרון. "בכל שבת הגעתי אל מאט. באותה תקופה עשיתי מלא בייביסיטר, ובעצם מאט מעולם לא שילם על שירותי השמרטפות שלי. אבל בין לבין הצלחנו לכתוב, יש לנו רגישויות דומות. זה קשור לרקע הדומה שגדלנו בו. צחקנו המון וזה הכי חשוב, זה הזין את האנרגיה של התסריט, לא מצאנו את עצמנו מרגישים שמשהו לא עובד, תמיד ידענו לאן זה הולך".

 

מאט דיימון, גאס ואן סאנט וג'ון קרסינסקי בברלין (צילום: MCT) (צילום: MCT)
מאט דיימון, גאס ואן סאנט וג'ון קרסינסקי בברלין(צילום: MCT)

 

אחרי שלושה חודשי כתיבה, התסריט היה מוכן, ורגע לפני תחילת הצילומים, דיימון נזכר להודיע שהוא לא יוכל לביים. הפרויקט כולו ניצב בפני סכנה ממשית. "מאט היה חייב לעזוב את הבימוי בגלל לוחות הזמנים שלו", נזכר קרסינסקי ברגעי האימה והמשבר שהתרגש עליו. "הוא התקשר לבשר לי זאת, זו לא היתה שיחת טלפון שכיף לקבל. כעסתי עליו, אבל מאט אמר שלא אדאג, הוא ימצא מישהו מעולה. לא האמנתי לו, אבל למחרת חיכה לי מייל שאמר שיש לנו את גאס ואן סנט".

 

ואיך היה לעבוד עם גאס ולראות מישהו אחר מביים את התסריט שלך?

 

"גאס מאוד הבין אותנו ושיתף אותנו בתהליך. הייתי מאחורי המצלמה איתו כמעט כל יום וזה כבוד אדיר בשבילי, כי הוא אחד הבמאים הגדולים של כל הזמנים. הוא מלא בטחון ועדינות והוא הבין את התסריט שלנו מהרגע הראשון. מעולם לא היו איתו וויכוחים".

 

מה להבטיח לכם?

"אדמה מובטחת" עוסק בשני עובדים של תאגיד ענק (דיימון ופרנסיס מקדורמנד) שמתייצבים בעיירה קטנה, ומנסים לשכנע את התושבים לאפשר לתאגיד לחלץ גז טבעי מאדמות העיירה. רוב התושבים מעוניינים בהצעה לאור מצבם הכלכלי. קרסינסקי מגלם נציג ארגון למען איכות הסביבה שמנסה להתסיס את התושבים, כדי שיתנגדו, ולא יאפשרו את פעולות התאגיד העלולות לגרום לנזק סביבתי ולבעיות אקולוגיות.

 

ג'ון קרסינסקי ומאט דיימון ב"אדמה מובטחת" ()
ג'ון קרסינסקי ומאט דיימון ב"אדמה מובטחת"
 

 

"לפני כשנתיים הבנתי שאני רוצה לעשות סרט על עיר קטנה המצויה בלחץ כלכלי. זה כנראה הגיע מהסיפור של אבא שלי שהגיע מעיירה של כורי מתכת ליד פיטסבורג, וגדל על רעיון הקהילה - זה רעיון שגם חשוב לי, למרות שאני כבר לא גדלתי עליו, והיום בכלל לא גדלים עליו. רציתי גם לכתוב על המניפולציה של התנועה הירוקה ועל חוסר האמת שם. הסיפור של גז טבעי הוא כמו משחק פוקר - יש המון מה להשיג, אבל גם המון מה להפסיד. הנושא מאוד שנוי במחלוקת, אבל לא רצינו לנקוט עמדה.

 

"השאלה שאנו מעלים בסרט היא לא על גז טבעי, אלא על מה אנחנו מקריבים בטווח הארוך בשביל הישגים בטווח הקרוב. העולם השתנה בעניין הזה. העולם שאבא שלי גדל בו היה אחר. אולי אני עושה לזה אידאליזציה, אבל אני זוכר שאם אמרו לך שיתנו לך כסף אבל זה יזיק לקהילה שלך, לא היית לוקח את הכסף. האופורטוניזם הפך לחלק גדול מהחברה שלנו, שלא היה בה פעם".

 

האם אתה חי ירוק?

 

"כן, אני משתדל, בכל הזדמנות שיש. זה דבר חשוב לחיות ירוק".

 

ג'ון קרסינסקי. מבקר את האופורטוניזם ()
ג'ון קרסינסקי. מבקר את האופורטוניזם

 

השאיפה לרווחים מהירים על חשבון העתיד רחוק היא משהו שגם עומד על סדר היום של הכלכלה האמריקנית, ודיימון, שהצהיר לא פעם על תמיכתו במפלגה הדמוקרטית וגם בברק אובמה, הטיח בנשיא ביקורת לפני תחילת הקדנציה השניה.

 

"הרעיון של הנשיאות הוא קשה להבנה - איש אחד עושה החלטות לכל כך הרבה אנשים אחרים", אומר קרסינסקי. "זה תפקיד מאוד קשה במיוחד כיום, ובעייתי לשפוט את אובמה על פי ארבע שנים ראשונות, מה גם שהוא פעל באווירה הפוליטית הכי עוינת. יש לי סימפטיה על זה שהוא ניסה - ועכשיו כשהוא נבחר שוב, זה משחק חדש. עכשיו הוא לא צריך לרצות אף אחד כדי להיבחר שוב ואני מחכה לראות מה הוא יעשה בקדנציה השנייה".

 

לא עוד יום במשרד

קרסינסקי בן ה-33 ניצב כעת בפרשת דרכים. הסדרה "המשרד" בה הוא מגלם את ג'ים הלפרט ממחלקת המכירות, עומדת לרדת ב-16 במאי הקרוב מהמרקע, אחרי תשע עונות. קרסינסקי מתקשה להסתיר את התחושות המורכבות שלו לגבי אירוע הפרידה (פרק מיוחד בן שעה). "זה מטורף, הסדרה הזאת היתה חלק מחיי במשך עשר שנים - רוב שנות העשרים שלי היו התכנית הזו. הייתי מלצר לפני שהתקבלתי ל'המשרד' - פשוט לקחו אותי מאלמוניות מוחלטת. 

 

פה זה התחיל. קרסינסקי כג'ים הלפרט ב"המשרד"

 

"'המשרד', בשבילי זו לא רק חוויה מקצועית והוליוודית. היא שינתה את חיי. עבורי זאת המשפחה שלי. ופתאום תקופה ענקית בחיים שלי עומדת להיגמר. כל הזדמנות עסקית שהייתה לי מתחילה ונגמרת בתכנית הזו, וכל חיי אהיה מוכר בזכותה, וזה כבוד גדול בשבילי. מבחינה רגשית זה הרבה יותר מסיום של תכנית, זו הגדרה מחודשת של החיים. זה מרגש וגם מפחיד".

 

עד כמה העזיבה של סטיב קארל לקראת סוף העונה השביעית השפיעה על גורל הסדרה?

 

"העזיבה שלו היתה קשה ברמה האישית והמשפחתית, אך הסדרה עובדת בגלל הגיוון שבה. אחרי שסטיב עזב, נתנו יותר פוקוס לדמויות שעד כה פחות התרכזו בהן, וזו ההגדרה של 'המשרד'. מה שמבריק בסדרה זה שהיא מאפשרת לאנשים לצחוק על המצב שלהם דרך הטלוויזיה, במקום סתם לחשוב שהבוס שלהם אידיוט. הם רואים את זה אצלנו. נעשו כאן המון דברים שלא עשו אף פעם בטלוויזיה. אני מרגיש גם שאנחנו אחת התכניות האחרונות שתהיה להן 'עונה אחרונה' מיוחדת כמו שלנו. הטלוויזיה עוברת לאינטרנט, והעונות הן כבר לא כאלה אירועים במונחים הישנים".

 

ג'ון קרסינסקי. הכל מתחיל ונגמר ב"המשרד" (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ג'ון קרסינסקי. הכל מתחיל ונגמר ב"המשרד"(צילום: MCT)

 

למה הכי תתגעגע?

 

"לתחושת המשפחה. אני אתגעגע לא רק לשחקנים, אלא לצוות כולו, שהיה תמיד מערכת תמיכה ענקית. בכל שבוע בשתי העונות הראשונות איימו שיבטלו אותנו, הרשת לא ידעה מה לעשות איתנו. והיינו בטוחים שנעוף מאוד מהר, אז התגבשנו נורא מהר. אם אני אמשיך לדבר על זה, אני אתחיל לבכות כבר עכשיו".

 

כדי לא להיתקע עם הדמות שגילם ב"המשרד" ולהוכיח שיש חיים אחרי, קרסינסקי כונן חברת הפקות, והוא שוקד על פרויקטים חדשים - בינתיים לא בהשתתפות אשתו. "הייתי עובד עם אמילי בשנייה, אבל צריך למצוא את הדבר הנכון. היא הגיבורה שלי בכל דבר, בחיים וגם בקריירה. היא מקבלת החלטות נורא נכונות בקשר לתסריטים. אמילי נלחמת למען הפרויקטים הנכונים ורוצה לספר את הסיפורים הטובים ביותר. זה נתן לי המון השראה.

 

ג'ון קרסינסקי ואמילי בלאנט. עבודה משותפת? (צילום: MCT) (צילום: MCT)
ג'ון קרסינסקי ואמילי בלאנט. עבודה משותפת?(צילום: MCT)

 

"אשמח מאוד לעבוד איתה, אבל זה יהיה מפחיד. הייתי מעריץ שלה עוד לפני שנפגשנו, שזה מפחיד בפני עצמו. אני מחפש סרטים טובים בשבילה לפיתוח, והיינו רוצים למצוא גם פרויקט משותף, שבו הסרט חשוב יותר מזה שאנחנו נשואים ומשחקים יחד".

 

אחרי שתפקדת כשמרטף של הבנות של דיימון, זה עשה לך חשק להיות אבא?

 

"בטח, אנחנו נורא רוצים. אמנם לא בקרוב, אבל עוד יהיו לנו ילדים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: MCT
ג'ון קרסינסקי. מה הוא מבטיח לכם?
צילום: MCT
לאתר ההטבות
מומלצים