שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בחג השבועות שותים יוגורט עיזים

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    חלב פרה ומוצריו הם הנפוצים בשוק הישראלי, אך כדאי לבדוק את היתרונות הבריאותיים והקולינאריים של מוצרי חלב העיזים. חלב העיזים שימש לתזונת האדם כבר בתקופות הקדומות ביותר, כפי שניתן ללמוד מציורי קיר שהשאיר אחריו האדם הקדמון.

     

    באזורינו, כבר בתקופת המקרא השתמשו בחלב עיזים למאכל בצורותיו השונות. חלב העזים ידוע בשל טעמו העשיר והנימה המלוחה שלו. ניאורה מרטה- דיאטנית קלינית, אינה גורן- דיאטנית קלינית בחלי ממן- קבוצת תמיכה לאורח חיים בריא מסבירות על יוגורט עיזים.

     

    מקור לויטמינים ומחזק מערכת החיסון

    חלב העיזים מכיל רכיבי מזון חיוניים העוזרים בחיזוק המערכת החיסונית וריכוז גבוה של: ויטמין D, ויטמין B3, ו-ויטמין B5 (לעומת חלב פרה). גביע יוגורט עיזים המכיל 200 מ"ל מכיל כ-30% מהכמות היומית המומלצת של חומצת האמינו החיונית טריפטופאן, שהופכת בגוף בתהליך אנזימטי לסרוטנין, מוליך עצבי הידוע כמשפר מצב רוח.

     

    מקור לסידן

    יוגורט עיזים הוא מקור טוב מאוד לסידן, מינרל חיוני בשמירה על בריאות, חוזק וצפיפות העצמות. גביע יוגורט עזים המכיל 200 מ"ל מספק כ-20% מתצרוכת הסידן היומית המומלצת (1000 מ"ג). מחקרים מראים כי צריכה נאותה של סידן קשורה להפחתת יתר לחץ דם והגנה מפני סוגי סרטן כגון סרטן מעי גס וסרטן השד.

     

    מסייע בתהליך ההרזיה

    צריכה מספקת של סידן בתפריט היומי לאורך זמן, משפרת את קצב ניצול השומן והפיכתו לאנרגיה (שרפת השומנים) וכך מעלה את קצב חילוף החומרים וכך מעודדת את תהליך ההרזיה. המלצות משרד הבריאות בארץ הן לצרוך 3 מוצרי חלב ביום.

     

    מסייע בעיכול

    ארגון בריאות העולמי פרסם כי בקרב חלק מהאנשים מוצרי חלב עיזים יותר קלים לעיכול מאשר מוצרי חלב פרה. חלב עיזים נחשב חלב הקרוב ביותר לחלב אם בהרכבו התזונתי וברפואה האלטרנטיבית מייחסים לו תכונות כמסייע בריפוי פצעים בחלל הפה (אפטות).

     

    אנשים רבים נמנעים מאכילה של מוצרי חלב צאן בשל החשש מתכולת השומן הגבוהה שבהם, אך כיום ניתן למצוא יוגורט וגבינות עיזים בעלי תכולת שומן נמוכה של 3%-5% גם במרכולים הגדולים ולשלבם במסגרת התפריט היומי.

     

    חלי ממן מעניקה מספר טיפים חשובים:

    • בפעם הבאה שאתם בוחרים יוגורט, נסו יוגורט עזים במקום.
    • יוגורט חלב העז מהווה בסיס נפלא למטבלים מלוחים ולמרק יוגורט קייצי. פשוט לערבב בעשבי התיבול ובתבלינים האהובים עליכם.
    • פוררו מעט גבינת עיזים על סלט חסות, אגסים וגרעיני דלעת.
    • גבינת עיזים מפוררת היא צפוי נפלא ועשיר למרק אפונה.
    • הוסיפו טעם וחלבון נוסף לכריך ירקות על ידי תוספת של מעט גבינת עיזים.
    • גבינת עיזים רכה, היא ליווי יוצא דופן לכל לחם פריך, קרקרים או פירות
    • חיתכו עגבניות פרוסות וגרדו מעל גבינת עיזים, פזרו בזיליקום טרי, טפטפו בלסמי ומעט שמן זית כתית מעולה.
    • גבינת ריקוטה 5% מחלב עיזים - עשירה בסידן יותר מכל גבינה אחרת ודלה בנתרן.





     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים