שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בטר פלייס נכשלה - הגישה בקשת פירוק

    בהודעה דרמטית הבהירו בטר פלייס והחברה לישראל כי גיוס ההון שנדרש היה להמשך פעילותה נכשל. כבר הבוקר הוגשה בקשת פירוק לבית המשפט. "זהו יום קשה עבור כולנו", אומר מנכ"ל החברה

    החלום נגוז: חברת בטר פלייס תיסגר. החברה לישראל הודיעה הבוקר (א') כי תפסיק להשקיע בבטר פלייס, המספקת תשתית טעינה והחלפת סוללות למכוניות חשמליות. במקביל הודיעה בטר פלייס כי פנתה לבית משפט, בבקשה להתחיל בהליכי פירוק. מאז הוקמה בטר פלייס ב-2007 צברה החברה הפסדים של יותר מ-3 מיליארד שקלים, ומכרה בישראל כ-950 מכוניות בלבד מאז אמצע 2012.

     

     

    היזם והמנכ"ל הראשון, שי אגסי (צילום: AP) (צילום: AP)
    היזם והמנכ"ל הראשון, שי אגסי(צילום: AP)

     

    על-פי הודעה רשמית שפרסמה בטר פלייס, כבר היום בבוקר הוגשה לבית המשפט המחוזי-מרכז בקשת פירוק, ביחד עם בקשה למנות מפרק זמני. בחברה אומרים כי הפנייה לבית המשפט נועדה "להבטיח לעובדיה, לקוחותיה ולבעלי החוב את מימוש הזכויות שלהם באופן המיטבי נוכח המשאבים שנותרו". בחודשים האחרונים כבר פיטרה החברה מאות מעובדיה, וכעת צפויים גם העובדים שנשארו לאבד את מקום עבודתם.

     

    בשלב זה עוד לא ברור מה יעלה בגורלם של בעלי המכוניות החשמליות, שהתקשרו עם בטר פלייס לקבלת שירותי טעינה החלפת סוללות. מקורבים להנהלת בטר פלייס מסבירים כי המפרק הזמני שימונה לחברה, יידרש בין השאר להחליט כיצד יטופלו בעלי המכוניות. בנוסף, לבטר פלייס התקשרויות עם חברות ליסינג, שהחכירו מאות מכוניות חשמליות ללקוחות. גם לחברות אלה יידרש פתרון, שכן לחלקן הובטח כי המכוניות יירכשו בתום תקופת החכירה.

     

    "לא נמצאו משקיעים"

    בהודעה לבורסה הבהירו הבוקר בחברה לישראל כי "דירקטוריון החברה החליט שלא להשתתף בסבב השקעה שהציעה בטר פלייס למשקיעים. מכיוון שלא נמצאו משקיעים הנכונים להשתתף בסכום משמעותי בסבב השקעה נוסף, בטר פלייס תגיש בהקדם לבית המשפט בקשה לפירוקה". יש לציין כי בסבב ההשקעה האחרון בבטר פלייס השתתפה החברה לישראל בשיעור גבוה משמעותית משיעור אחזקתה - סימן ברור לאיבוד האמון מצד המשקיעים האחרים.

     

     

    בשבועות האחרונים ניסו בכירי בטר פלייס, ביחד עם הנהלת החברה לישראל, לגייס את ההון הנחוץ להמשך פעילותה - גם ממשקיעים קיימים, וגם ממשקיעים חדשים. זאת, לאחר שרק בסוף 2012 הוסכם על הזרמת כ-100 מיליון דולר. על-פי הערכות, בקופת המזומנים של בטר פלייס נותר כעת כסף שיספיק להמשיך את פעילותה עד הקיץ הקרוב בלבד.   

     

    דן כהן, מנכ"ל בטר פלייס, אמר הבוקר כי "זהו יום קשה עבור כולנו. ישראל היא המדינה הראשונה שבה מכונית חשמלית יכולה לנסוע ללא הגבלה. למרות שביעות הרצון של הלקוחות, המוצר לא התקבל בצורה מספקת בציבור הרחב ולא זכה לרוח גבית מיצרני הרכב. (כעת) לא נותר בידי החברה אלא לפנות באופן יזום לבית המשפט בבקשה למנות מפרק זמני".

     

    בחברה לישראל אומרים דברים דומים. "זהו יום עצוב מאוד, שבו מאמצינו לממש חזון אוניברסלי לא צלח", הבהירו בהודעה רשמית. "את החזון הוביל שי אגסי בדרך ארוכה ורצופת אתגרים, יחד עם משקיעים ושותפים אשר הפכו את חזונו למעשה. לצערנו, הדרך למימושו של החזון הייתה קשה ומורכבת ונתקלה במכשולים רבים". ראוי להזכיר כי בתפקיד יו"ר בטר פלייס כיהן בעלי החברה לישראל, עידן עופר, שליווה את החברה מימיה הראשונים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: EPA
    זה סופי: בטר פלייס הגישה בקשת פירוק
    צילום: EPA
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים