שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    אכבר הכפר: סאמח זועבי על "איש ללא סלולרי"

    הבמאי סאמח זועבי חזר לכפרו איקסל לצורך צילומי "איש ללא סלולרי", וגילה עד כמה עלילת הסרט משקפת את המציאות בחברה הערבית, כשדגם האנטנה שהציב - הוחרב. "קומדיה בכפר יכולה לדבר לאנשים בעיר - בארץ ובעולם", הוא קובע

    איכשהו מתחת לרדאר של הקולנוע הישראלי, צמח לו הבמאי סאמח זועבי שהגיע מהכפר איקסל שבגליל. כיום הוא חי, יוצר ולומד בניו יורק, אבל סרטו הראשון באורך מלא "איש ללא סלולרי", מציג בימים אלה בסינמטק תל אביב. זוהי הזדמנות להתוודע ליוצר ולקומדיה האישית שצילם, אחרי שזאת הוקרנה בפסטיבלים ברחבי העולם ואף זכתה בפרסים. 

     

     

    עלילת הסרט עוסקת במתח הבין-דורי בחברה הערבית-ישראלית, בה צעירים מנסים להשתלב בחברה המודרנית ולנהל חיים פרטיים ומערכות יחסים פתוחות. מולם דור הוותיקים, עובדי אדמה שנאבקים בקידמה, בטכנולוגיה חדשנית ולאורחות החיים שאלו מזמנים. הקמת אנטנה סלולרית בכפר, מביאה לחיכוכים בין התושבים לממסד ובין אבות לבנים. אלו מבקשים למגר את האובליסק המקרין המאיים למראה, ואלו המבקשים להשתמש בו לטובת שידרוג התקשורת היומיומית. 

     

    במאים נוספים מספרים על סרטיהם ב-ynet :

     

    וכך, עלילת הסרט הסובבת סביב גיבור צעיר, התמזגה במציאות בכפר איקסל אליו חזר זועבי לצורך הצילומים. מבנה אנטנה שהוקם במיוחד על ידי הארט דירקטור לצורך הצילומים, נהרס על ידי תושבים בכפר.

     

    "איש ללא סלולרי". חוזרים לכפר ()
    "איש ללא סלולרי". חוזרים לכפר

     

    "בבוקר באנו אל הסט לעשות חזרות עם השחקנים. פתאום אנחנו רואים שהאנטנה הרוסה, נפלה, הכל היה על הרצפה", מספר זועבי, "לא הבנו מה קרה. היתה פניקה ואנחנו מאוד קרובים לצילומים. פתאום גילינו שאנשים חשבו שזו אנטנה אמיתית והחליטו להרוס אותה. זה משקף את המציאות. היו הרבה בעיות בכפרים בצפון, וזה נתן לי להבין שמדובר בדבר שעדיין קיים. יש עדיין רתיעה מזה, וזה נתן לי להרגיש שאני במקום הנכון". 

     

    סרטו הבא של זועבי "תחת אותה שמש", מוביל את הדיון בחיים העכשווים על פיסת הארץ הזאת אל הסכסוך הפלסטיני-ישראלי. הדוקו-דרמה בהשתתפות אליה סולימאן, יוסי מרשק, יואב הייט, לוסי אהריש ואחרים, מדמה הסכם שלום בין שני העמים, על רקע שיתוף פעולה עסקי-טכנולוגי בין שני אנשי עסקים - ישראלי ופלסטיני. המיזם המשותף שלהם נוגע לאנרגיה סולרית. כך עבר הבמאי מאיש ללא סלולרי, לשני אנשים סולאריים.

     

    "לעשות קומדיה היה מאוד מרתק", מסכם זועבי, "עבודה עם שחקנים, עבודה עם מצלמה. למצוא את כל הפיקים הקומיים זה אתגר מאוד חשוב ולפיצ'ר ראשון זה היה אתגר מיוחד. לקומדיה יש מקום להתחבר עם אנשים, להיות קצת עולמי ולא מקומי. קומדיה בכפר יכולה לדבר לאנשים בעיר - בארץ, ארצות הברית או באירופה. זה מה שקרה עד עכשיו. מקווה שאנשים יהנו וגם ילמדו קצת על החיים היומיומיים של השכנים שלהם".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים