שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    ב.מ.וו סדרה 4 - כי סתם "קופה" כבר לא עובד

    יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית חושפת סדרה חדשה, מחליפה לגרסאות הקופה של סדרה 3. הסיבה למהלך: המתחרים עשו זאת בעבר ובהצלחה רבה

    נא להכיר - סדרה 4. ב.מ.וו משחררת את אחת המכוניות היותר-אטרקטיביות שלה במהלך השנים לגמלאות, גרסת שתי הדלתות לסדרה 3, וממציאה סדרת דגמים חדשה, גדולה ומרשימה יותר, וללא ספק יקרה מהמוחלפת. בכך מיישרת ב.מ.וו קו עם המתחרה הגדולה מבית אודי, אשר "גילתה" לציבור את הנוסחה עם ה-A5 (הארוכה-רחבה-נמוכה יחסית) שהצטרפה ל-A4. צריך רק להזכיר כי בעוד אודי עשתה שימוש בפלטפורמה בעלת בסיס גלגלים זהה, ב.מ.וו עשתה צעד נוסף וטיפלה גם בכך, מטעמי יכולת דינמית.

     

    אלינו תגיע ה-4 החדשה בחודש אוקטובר הקרוב וראשית בשתי גרסאות בנזין - 428 ו-435. בתחילת 2014 תעשה עליה גם ה-420d (דיזל) המעניינת.

     

     

    כפי שניתן לזהות בתמונות המצורפות (חשיפה לציבור בתערוכת פרנקפורט הקרובה, ספטמבר) סדרה 4 נראית טוב בהרבה מגרסת הסדאן, פחות או יותר כמו כל גרסת קופה ל-3 עוד מעידן ה-e46 של תחילת האלף. הפרופורציות השונות, המתבטאות בעיקר בממד רוחב נדיב יותר וממד גובה צנוע יחסית, הופכות את הקופה החדשה למכונית מאד מרשימה חזותית. בתא הנוסעים אין חדשות מסעירות, וסביבת הנהג המצוינת של ב.מ.וו מגיעה לשם היישר מהדגמים המוכרים לנו.

     

     

    ה.מ.וו הגדילה את ה-4 לעומת ה-3 קופה היוצאת, בכל ממד. במילים אחרות ומפורטות יותר, היא הפכה את ה-4 לארוכה, רחבה, נמוכה ואגרסיבית יותר. אורכה של ה-4 צמח בכמעט 20 מ"מ, אך בסיס הגלגלים גדל ב-50 מ"מ (281 ס"מ), ואילו מספק הגלגלים מלפנים ומאחור צמח ב-45 ו-80 מ"מ בהתאמה. לא מספיק? ה-4 נמוכה מה-3 - לא מכונית גבוהה במיוחד - ב-16 מ"מ. דווקא בסעיף המשקל, אותו מנסות לאחרונה יצרניות הרכב לצמצם מטעמי חסכון בדלק, לא נרשם שינוי כלשהו.

     

     

    בסעיף המנועים תציג ב.מ.וו את ה-4 ראשית עם ה-428i, המצוידת במנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר, ו-245 כ"ס. הגרסה החזקה ביותר בתחום הבנזין תהיה בינתיים ה-435i (3.0 ליטר) המוגדשת עם 306 כ"ס - שתיהן יחידות מוכרות ממדף החלקים של היצרנית הבווארית. כל יחידות הבנזין ישווקו בגרסת הנעה אחורית ותיבה ידנית, אך הנעה כפולה (x-דרייב) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית - עם תפעול בעזרת מנופים מאחורי ההגה - ניתנים אף הם להזמנה.

     

     

    בסעיף יחידות מנוע דיזל תציג ב.מ.וו ראשית את ה-420d (טורבו-דיזל) עם הספק מרבי של 184 כ"ס ותצרוכת דלק של יותר מ-20 ק"מ לליטר. 430d ו-435d צפויות בהמשך, עם הספק מרבי של 258 ו-313 כ"ס (56 ו-63 קג"מ) בהתאמה. אגב, לפחות בינתיים מצהירה ב.מ.וו כי מכונית מונעת דיזל תהיה החזקה במבחר.

     

    מי שלא מעוניין להמתין ל-M4 שללא ספק תגיע, מוזמן לפנק עצמו כבר עתה עם "חבילת M" הכוללת בין היתר מסיט אוויר תחתון מאחור, "חצאיות",  פגושים אחרים מלפנים עם פתחי קירור-אוורור גדולים יותר, בלמים משודרגים ומתלים מוקשחים, ריפוד פנים וגלגל הגה שונים ועוד. העלות בהתאם.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים