שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ה-100D של קנון: מצלמה קטנה ורצינית
    קנון הקטינה את גוף המצלמה עד כמה שניתן ב-100D בלי לוותר על מנגנון המראה בתצורת ה- DSLR. האם היא מצליחה לשמור על הנוחות והאיכות בצילום?
    קנון, שאינה יכולה להתעלם יותר מקטגוריית המצלמות "ללא מראה",  הקטנות החליטה לספק מענה בדמות מצלמת DSLR, אך בגודל שמתקרב לאותה קטגוריה, עם שמירה על תאימות מלאה לעדשות המוכרות. ה- 100D ממוקמת כמצלמה השניה בסדר של קנון, מעל ה- 1100D שהיא מצלמת הכניסה ומתחת ל- 700D החדשה. לב המצלמה (חיישן) משותף עם ה- 700D, אך הגוף קטן יותר באופן מורגש והמסך אינו מפרקי.

      

     

    מתאימה לידיים

    הדבר הראשון שבולט לעין וליד הוא הגודל והקלות המדהימים של המצלמה הזו. היא קטנה יותר מכל DSLR שהחזקתי (כולל EOS 700D שנחשבת

    לקטנה יחסית) ואפילו לא מאוד רחוקה בגודל שלה מסדרת ה- G (תלוי בעדשה שמחוברת אליה כמובן). המצלמה קלה, בתור אחד שרגיל לדגמי סדרת ה- 00D היא קלה, אפילו מאוד. בנוסף, קיצוץ הגודל בגוף הגיע בעיקר מצד שמאל והגריפ בימין עדיין מאפשר יכולת אחיזה טובה ביד. 

     

    בשילוב עדשה קבועה כמו 50mm F1.4 המצלמה מרגישה ממש קומפקטית וקלילה, עם עדשת 17-70 ששוקלת 500 גרם עדיין המשקל הכולל קטן מקילו והגודל נשאר קומפקטי יחסית. את המבחן הראשון, נוחות וקלות נשיאה היא עוברת בהצטיינות.

     

    לי אין ידיים גדולות ולכן מצלמה בממדים הללו ישבה לי בול ביד. הגריפ טוב על אף שמרקמו מעט חלק, אך מיקום הכפתורים מצויין לטעמי. אכן מורגש שהושקע זמן בהנדסת האנוש של הדגם הזה.

     

    מערכת השליטה מורכבת מגלגל עליון מצד ימין אשר שולט בהתאם לתכונה הפעילה במהירות התריס או בגודל הצמצם. בחלק האחורי נמצא מסך המגע אליו מגיעים על ידי לחיצה על מקש ה-Q שמצוי באמצע הג'ויסטיק.

     

    הג'ויסטיק ("הבורר") הוא בעצם לחצן בעל 4 כיוונים. איתו ננווט בין התפריטים השונים, כמו כן אפשר לעבור בין כל הפרוצדורות השונות ע"י לחיצה על המסך על הלחצן המתאים.

     

    האם זה נוח? ובכן, כן ולא. מסך המגע מגיב מעולה וכך גם הג'ויסטיק. ההרגשה היא שקנון לא חסכה על מסך מגע זול ולא על התכנות שלו. מצד שני הצורך לבצע פעולות שאני מורגל אליהן בלחצן אחד, בשתי לחיצות שונות בצירוף בירור מתפריט (שמלווה גם בשקופית הסבר קטנה כמובן) מסורבל את ההפעלה לעיתים.

     

    עוד תוספת אחת שקשורה מבחינתי לתפעול היא העינית. בדגם הזה העינית מכסה 95% מהתמונה. לוקח זמן להתרגל לכך שהתמונה שיוצאת לבסוף הינה גדולה מעט ממה שרואים דרך העינית. זו נקודת חולשה מבחינתי. הייתי מעדיף לוותר על מסך מגע בשביל עוד כמה לחצנים (בתצורת ה-"אולד סקול"). 

     

    עוד ב-dtown

     

     

    איכות צילום

    לאחר 3 שבועות עם המצלמה אני יכול לומר על איכות הצילום רק טובות. המעבד הוא אותו מעבד מוכר, ה- DIGIC 5 והחיישן הוא החיישן החדש של 18 מגה פיקסל של החברה שנבדל מקודמיו בעיקר בפיזור נקודות החישה של מערכת המיקוד ההיברידית (המשמשת גם עבור וידאו).

     

    במהלך הסקירה, נעשה שימוש בשלוש עדשות שונות:

    Canon 1.4/50mm

    Sigma 2.8-4.0/17-70mm

    Canon kit lens 3.5-5.6/18-135 STM

     

    החיישן מצליח לשקף בהחלט את הבדלי האיכות בין העדשות וכאשר מדובר בעדשה איכותית, אפשר להפיק עם ה- EOS 100D תמונות מעולות, מלאות בפרטים, עם צבעים בריאים ומראה כללי של מצלמה מדגם בכיר יותר.

     

    המסך האחורי מגיע עם רזולוציית 1040K ומציג תמונה בהירה גם ביום באופן מיידי לאחר הצילום, אין כמעט זמן עיבוד, וזאת עקב ה- BUFFER המהיר של המצלמה. עשיתי שימוש בכרטיס SD CLASS4 ולא הרגשתי בעיות בצילום סטילס, אך לוידאו יש צורך בכרטיס מהיר יותר.

     

     (אורי וינגרט, dtown) (אורי וינגרט, dtown)
    (אורי וינגרט, dtown)

     

    התוצאות ב-ISO גבוה טובות לגבי מצלמה בקטגוריה שלה, אם מצלמות בדגמים שהושקו אך לפני שנים ספורות מתחילות להציג רעש דיגיטלי בחושך בערך של ISO 800, במצלמה הזו, ב- ISO 1600 הגרעיניות בתמונות עדינה, מורגשת באופן מתון ולמעשה עד ISO 3200 ניתן לצלם ללא בעיה מיוחדת, בעוד ISO 6400 מציג כבר רעש דיגיטלי ורכות מורגשת, אבל בחלק מהמקרים, אם מתבוננים על התמונה המוקטנת, זה עדיין נראה טוב מאוד.

     

     (אורי וינגרט, dtown) (אורי וינגרט, dtown)
    (אורי וינגרט, dtown)

     

     (אורי וינגרט, dtown) (אורי וינגרט, dtown)
    (אורי וינגרט, dtown)

     

     

    מצלמת כניסה

    המצלמה הזו כמו רוב מצלמות הכניסה של קנון תומכת במהירות תריס של 1/4000 ומי שזקוק ל- 1/8000 יצטרך לרכוש דגם יקר יותר. למצלמה יש רק 9 נקודות פוקוס, סטנדרט אשר מקובל במצלמות כניסה של קנון, מערכת מדידת האור מבוססת על 63 איזורים והמדידה בדרך כלל היתה מאוזנת ונכונה, עם נטיה קלה לחשיפת יתר בחלק מהמקרים. כמו כן במצבים שאינם מצב M מלא, ישנה אפשרות של פיצוי חשיפה לפי 3 מצבים.

     

    כמצלמת כניסה, ה- 100D מקבלת ציון מכובד באיכות הצילום והמגבלה מתגלה בסעיף התפעול שמשתפר ככל שעולים ברמת הדגם.

     

    בצילום לילה היא מתקשה יותר והביצועים משתנים גם בתלוי בעדשה המחוברת. עם עדשת הקיט, בתנאי אור קשים המצלמה התקשתה לפקס ואף הרימה ידיים בכמה מקרים בודדים כאשר קשה היה לבודד את האובייקט המבוקש מהרקע שמאחוריו.

     

    צילום וידאו

    צילום וידאו במצלמה הוא נוח יחסית. מתג ההפעלה הוא בעל 3 מצבים, ON,OFF,CAMERA בנוסף מאחור נמצא ליד העינית כפתור התחלת וסיום הצילום. מה שאומר שבשתי לחיצות בלבד אפשר להתחיל לצלם וידאו. המצלמה תומכת בארבע רזולוציות של צילום וידאו ,640X480 , 1280X720 , 1920X1080 24fps, ו- 1920X1080 25fps. בכדי לצלם ב-2 המצבים האיכותיים ביותר יש להשתמש בכרטיס זיכרון מהיר, לפחות Class 10.

     

    פלט הוידאו זהה באיכותו לזה המצוי בדגמי קנון הקודמים כמו EOS 650D ומציג תופעות Aliasing ו- Moiré כאשר מדובר בצילום מרקמים צפופים ותמונה מרובת פרטים. יש במצלמה הזו מנגנון מיקוד אוטומטי אשר פעיל בזמן צילום וידאו, כאשר בחיישן המצלמה החדש הורחב שטח הכיסוי שלו בפריים. ביחס למצלמות DSLR מקבילות, אפשר לומר שהמיקוד יעיל ומהיר יותר, אבל באופן כללי הוא עדיין איטי ביחס למצלמות מקטגוריית ה-"ללא מראה" ומציג יותר Hunting. מנגנון יצוב הרעידות של עדשת הקיט המצורפת עושה עבודה טובה במצב זה.

     

    לא מדובר במצלמת וידאו למקצוענים, אך בתור מצלמת כניסה ועבור חובבים מתחילים היא עושה את העבודה בצורה משביעת רצון. ישנו מיקרופון פנימי וגם אפשרות לחבר אחד חיצוני.

     

    מצבי צילום וסוללה

    למצלמה יש מגוון מצבי צילום, מצב ידני מלא, צילום אוטומטי "אינטליגנטי" ובחירת מצבי סצינות שונים. את התמונות במצב צפיה אפשר לערוך על מסך התצוגה בעזרת שימוש באפשרות המגע. אפשר למקם את התמונה מחדש בסדר התמונות , אפשר לבצע חיתוך, שינוי גודל, פילטרים שונים (ממש אינסטרגם), לתת ציונים לתמונות, לסובב אותן ועוד. כלומר, גם צלם מקצועי שרוצה להשתעשע עם המצלמה, ומאידך צלם חובב, יכולים להפיק תמונות איכותיות מהמצלמה ללא מאמץ רב.

     

     (אורי וינגרט, dtown) (אורי וינגרט, dtown)
    (אורי וינגרט, dtown)

     

    הסוללה המסופקת עם המצלמה הינה בנפח צנוע יחסית של 875mAh, בפועל, בצילום סטילס היא מספקת עבור שימוש חובבני, הצלחתי לצלם איתה עם שימוש מגוון במסך כ- 400-500 תמונות וזאת כולל עדשה הכוללת מייצב רעידות אשר צורך גם הוא חשמל.

     

    הסוללה קלה והטעינה שלה מהירה יחסית עם מטען שלשם שינוי אינו מהסוג אשר "מתלבש באופן ישיר על השקע" בקיר כי אם כזה המגיע עם כבל חשמל סטנדרטי.

     

    קטנה וקלילה

    אחרי כל כך הרבה שעות עם המצלמה הזו קשה לי לחזור למצלמת ה-DSLR האישית מבחינת אחיזה ומשקל. ה- Canon EOS 100D קטנה וקלילה וזה מהווה בהחלט יתרון עבור מטיילים וצלמים חובבים שנוהגים לשאת את מצלמתם באופן קבע.

     

    איכות התמונה טובה מאוד וכמצלמת כניסה היא מוצלחת בהחלט, צד שני יש לה בעיות של מצלמת כניסה, כגון פוקוס איטי בלילה, מעט נקודות פוקוס, מהירות תריס נמוכה יותר והרגשה כללית יותר פלסטיקית. בשורה התחתונה, זוהי מצלמת כניסה נהדרת ומתאימה מאוד לשימוש כמצלמת טיולים.

     

     (אורי וינגרט, dtown) (אורי וינגרט, dtown)
    (אורי וינגרט, dtown)

     

    למצלמה חיישן APS-C (מכפיל 1.6X), 18 מגה פיקסלים, מעבד DIGIC5, מסך מגע 3", ערך ISO 12800 מקסימלי בצילום סטילס ו- 6400 בצילום וידאו, צילום וידאו FULL HD 1080/30p, משקל 407 גרם כולל סוללה וכרטיס SD, מידות: 11.68X90.7X69.4 מ"מ.

     

    מחיר: מצלמה + עדשת קיט 18-55mm STM = 4,299 שקלים

    אחריות: 3 שנים של קרט

     

    לסקירה המלאה | לדוגמאות צילום נוספות  

     

    המצלמה הושאלה לסקירה באדיבות החנות Canon Pro Shop

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים