שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    מחקר ישראלי: טורפים כמעט הכל בבוקר - ומרזים

    השכמתם קום להכין כריך עם חביתה? הרווחתם. מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב מגלה כי הפיכה של ארוחת הבוקר לגדולה ביותר ביום והעשרתה בפחמימות תורמת להרזיה אצל נשים

    ארוחת הבוקר היא החשובה ביותר ביום, את זה יודע כל ילד לדקלם. אבל מה שהוא לא יודע זה שאפשר לרזות אם מתייחסים למשפט הזה ברצינות והופכים את ארוחת הבוקר גם לגדולה ביותר באותו היום. ויש חדשות טובות נוספות: בכלל לא נורא אם אוכלים בבוקר עוגייה או קצת שוקולד.

     

     

    עוד סיבות לאכול ארוחת בוקר :

     

    במחקר שבוצע באוניברסיטת תל אביב נבדקו 93 נשים שסובלות מהשמנת יתר. הן חולקו לשתי קבוצות שבשתיהן צרכו 1,400 קלוריות ביום, אבל בהבדל משמעותי: הקבוצה הראשונה אכלה את הארוחה הגדולה ביותר בבוקר, והקבוצה השנייה אכלה אותה בערב.

     

    התוצאות היו חד-משמעותיות - הנשים שאכלו יותר בבוקר השילו ממשקלן תשעה קילו בממוצע לאחר 12 שבועות, ואילו בקבוצה השנייה רזו הנשים רק 3.3 קילו בממוצע באותו הזמן.

     

    כל קבוצה צרכה 500 קלוריות בארוחת הצהריים, ובעוד הקבוצה הראשונה אכלה 700 קלוריות בבוקר ו-200 בערב, הקבוצה השנייה אכלה את הארוחה הגדולה ביותר בערב.

     

    "אנשים סופרים קלוריות כשהם מנסים לרזות, אבל הם בדרך כלל לא יודעים שחילוף החומרים בגוף מושפע מהשעון הביולוגי", מסבירה פרופ' דניאלה יעקובוביץ', חוקרת באוניברסיטת תל אביב ורופאה בכירה במרפאה לסוכרת בבית החולים וולפסון. "כלומר, בשעות מסוימות המזון הופך לאנרגיה ובשעות אחרות הוא הופך לשומן. החלבונים שאנחנו אוכלים בארוחת הבוקר משפרים את חילוף החומרים".

     

    במהלך הארוחה הגדולה הנשים גם אכלו עוגייה, עוגה או חטיף שוקולד. "מי שאכל את הקינוח בבוקר צרך יותר פחמימות, מה שהאיץ את ייצור הסרוטונין במוח והפחית את החשק לאכול עוד פחמימות שגובר בעיקר בשעות אחר הצהריים", אומרת פרופ' יעקובוביץ'.

     

    הנשים שאכלו ארוחה גדולה יותר בבוקר לא רק רזו, אלא גם זכו בהפחתה ברמות האינסולין, הגלוקוז והשומן בדם למשך כל שעות היום. בנוסף, בקרב בנות הקבוצה הראשונה נמצאה רמה נמוכה יותר של ההורמון גרלין, שמווסת את תחושת הרעב. "הן היו שבעות יותר במהלך היום ולכן נשנשו פחות".

     

    במחקר, שפורסם בכתב העת Obesity, היו שותפים גם ד"ר חוליו ויינשטיין, מנהל יחידת הסוכרת בוולפסון וחוקר באוניברסיטת תל אביב, וד"ר מעיין ברנע ופרופ' אורן פרוי מהאוניברסיטה העברית.



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    הגדילו את ארוחת הבוקר, זה ישתלם לכם
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים