שתף קטע נבחר

נהג הרכבת בספרד: "בלמתי. אני לא משוגע"

עיתון בספרד פרסם סרטון ובו מוצגת עדותו של פרנסיסקו חוסה גרזון אמו שמואשם ברצח ברשלנות של 79 נוסעים שנהרגו בתאונת הרכבת לפני שבוע. "בלמתי כמה קילומטרים לפני העיקול אבל זה היה בלתי נמנע"

עיתון ABC הספרדי פרסם אתמול (יום ה') סרטון וידאו שבו נראה נהג הרכבת פרנסיסקו חוסה גרזון אמו, שמואשם ברצח ברשלנות של 79 בני אדם שנהרגו בתאונת הרכבת הקטלנית לפני כשבוע, מעיד בבית המשפט בסנטיאגו דה קומפוסטלה.

 

עוד חדשות בעולם:

סוריה: המסכה הוסרה מפניו של האויב הציוני

ג'ון מקיין. היריב של אובמה הפך לאיש סוד?

סין: אחזה בבוקסר של בעלה ומנעה התאבדותו

 

על פי הדיווח בעיתון הספרדי, הסרטון הערוך מציג 18 דקות מתוך 55 דקות של דיון בבית המשפט. שני גורמים משפטיים בספרד טענו כי סרטון העדות מיום ראשון האחרון נראה אותנטי. 

 

נהג הרכבת לאחר התאונה  (צילום: LA VOZ DE GALICIA ) (צילום: LA VOZ DE GALICIA )
נהג הרכבת לאחר התאונה (צילום: LA VOZ DE GALICIA )

גרזון בן ה-52, שבמהלך עדותו ישב בחוסר נוחות ותפס את ראשו מדי כמה דקות, סיפר כי הוא נסע במהירות כפולה מהמותר בעת שהתקרבה לפנייה הקטלנית.

 

"אני לא יודע להסביר מה קרה. לא יודע איך לא ראיתי את הפנייה הזו", טען נהג הרכבת לשופט כפי שמתואר בסרטון הווידאו. "הנסיעה התנהלה כמו שצריך ואז פתאום ראיתי את הפנייה. חשבתי לעצמי מיד שאנחנו לא נשרוד פנייה כה חדה במהירות כזאת.

 

בעדותו מתחילת השבוע, גרזון העיד כי נסע במהירות מופרזת. מהחקירה עלה כי הרכבת הגיעה למהירות של 192 קמ"ש, כ-110 קמ"ש יותר מהמהירות המותרת. ממצאי החקירה העלו כי שניות לפני התאונה לחץ הנהג על הבלמים כך שהמהירות ירדה ל-153 קמ"ש, אך עדיין לא מנעה את התאונה.

 

גרזון מצידו טען כי לחץ על הבלמים כמה קילומטרים לפני שהגיע לעיקול. "לחצתי על כל דבר אפשרי אבל זה כבר היה בלתי נמנע", סיפר נהג הרכבת לשופט. "אני באמת לא יודע מה קרה אבל אני יודע בוודאות שאני לא משוגע מספיק כדי לא ללחוץ על הבלמים".

 

גרזון גם הסביר את התמונה שפרסם בדף הפייסבוק שלו שבו הוא מראה את מד המהירות של הרכבת שבה נהג מגיע ל-200 קמ"ש. "צילמתי את התמונה כסוג של בדיחה בזמן שקולגה שלי נהג ברכבת ניסיונית", הסביר הנהג.

 

ביום רביעי חזר גרזון לבית המשפט כדי להמשיך את עדותו. על פי העדות, הוא דיבר בטלפון עם עובד חברת הרכבת הלאומית Renfe, ככל הנראה מפקח. הוא קיבל את השיחה בטלפון שבקטר, ולא בטלפון הפרטי שלו, והפקח ככל הנראה התכוון להנחות אותו בקשר להמשך הנסיעה. על פי רעשי הרקע בזמן השיחה, נראה שגרזון הביט במפה או במסמך נייר אחר.

 

הפקח אמור להופיע בבית המשפט במהלך היום. עם זאת, נאמר בבית המשפט כי אף על פי ששיחת הטלפון לא הייתה במקומה, לא ניתן לטעון כי השיחה היא שגרמה לתאונה. 57 פצועים מתאונת הרכבת הקטלנית עדיין מאושפזים בבית החולים, 11 מתוכם במצב קשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים