שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    חיוך של בריאות
    ריטה רובינסקי, שיננית, הגשימה חלום ופתחה מרפאת שיניים בביתה, בשכונת תורנהיל החדשה בטורונטו

    ריטה עלתה לישראל מאוקראינה בגיל 10. בצבא היפנו אותה לקורס סייעות לרופאי שיניים. "בתום השירות הצבאי עבדתי בשדה התעופה בן גוריון וקיבלתי הצעה להצטרף לסגל עובדי בטחון שדה בשדה התעופה 'פירסון' טורונטו. הגעתי בת 21 ולבד", נזכרת ריטה. במסגרת עבודתה כאן הכירה את בעלה, ונולדו

    להם שלושה ילדים. בגיל 25 פנתה ללימודי שיננות. "בסיום לימודיי התקבלתי לעבודה אצל פריודנט מומחה, ועד היום אני עובדת במחיצתו". ב-2008 חוקק חוק מטעם מחוז אונטריו לפיו שיננית יכולה לעבוד באופן עצמאי ללא השגחה של רופא שיניים. "החלטתי לפתוח מרפאה שלי, כדי לאפשר לאנשים לקבל טיפול שיניים שיגרתי במחיר מוזל. במיוחד עבור אנשים שאין להם ביטוח רפואי והם נאלצים לשלם סכומים מופרזים. אני אוהבת את מה שאני עושה, אוהבת אנשים ונהנית לעבוד עם ילדים. אני עדיין עובדת במשרה מלאה במרפאה, ואת הלקוחות שלי אני מקבלת בעיקר בסופי שבוע".

     

    מה תפקידה של שיננית?

    "תפקידה של השיננית לשמור על בריאות השן על ידי טיפול מניעתי, שהוא טיפול יעיל, פשוט, זול ומהיר, ומונע סיבוכים וטיפולים קשים בהמשך. השיננית גם מסירה את אבן השן, שגורמת בעקיפין לדלקות חניכיים, דימום בעת הצחצוח, ריח רע מהפה ועוד. לאחר טיפול זה עושים פוליש לשיניים על ידי מברשת מיוחדת המסירה כתמים ומשפרת את לובן וברק השן".

     

    אין היסוס מצד לקוחות להגיע אל מרפאה הממוקמת במרתף של בית פרטי?

    "בהתחלה אכן היו התלבטויות בפנייה אלי. גם אני, כלקוחה, הייתי מהססת ללכת למישהו שפתח מרפאת שיניים בביתו. אבל אני מסבירה לכל השואלים שהמרפאה שלי בנויה בצורה זהה למרפאת שיניים רגילה. המרחב המרפאתי פתוח, ואנשים יכולים לראות בדיוק מה נעשה. חשוב לי שירגישו בנוח ויתנו אמון מלא בי. אם הלקוחות לא מרגישים נוח, גם אני, כנותנת שירות, לא מרגישה נוח. למזלי אנשים פתוחים לשינויים ומגיעים אלי, והם מאד מרוצים מהשירות ומהמחיר, והיום יש לי הרבה לקוחות שמגיעים אלי בקביעות".

     

     

     ( צילום: לירז ג'קובי) ( צילום: לירז ג'קובי)
    ( צילום: לירז ג'קובי)

     

    להקים מרפאה זה דבר יקר. את חושבת שההשקעה תשתלם?

    "אם אני מסתכלת על חודש מהיום, אז בהחלט לא משתלם, במיוחד כשאני גובה מחירים נמוכים ממחירי מרפאות אחרות. אבל, לטווח ארוך יותר, זו בהחלט השקעה טובה. לדוגמא, אני גובה 50 דולר לניקוי שיניים ולפלואוריד לילד, לעומת כ-150 דולר שגובה קליניקה רגילה. הפער הוא מאד משמעותי, וכשיש במשפחה יותר משלושה ילדים זו הוצאה כבדה. אצלי ניתן לקבל אותו שירות במחיר הרבה יותר זול. אני יכולה גם לגבות 100-120 דולר, מחיר הנחשב גם הוא זול יחסית, אבל אני פועלת מהנקודה האימהית. מה תעשה אמא שיש לה שלושה ילדים וכולם צריכים טיפולי שיניים? זו הסיבה שאני מאמינה שההשקעה אכן תשתלם לבסוף".

     

    יש הבדל בין טיפול בילדים לטיפול במבוגרים?

    "בוודאי. קודם כל צריך לשכנע את הילד להגיע למרפאה ולשבת על כסא הטיפולים, שזה האתגר הכי גדול. במרפאה שלי יש משחקים ופינות ישיבה, כך שהילד יכול לשחק ולהרגיש בנוח עד שהוא מגיע לטיפול. אני תמיד ממליצה להורים להביא את כל הילדים ביחד אל המרפאה כדי שיתרגלו לאווירה. בטיפול במבוגר, הוא יודע בדיוק למה הגיע, אך הטיפול ארוך יותר".

     

    את ממליצה להשתמש בחוט דנטלי ולעבור ניקוי שיניים אחת לשלושה חודשים. מדוע?

    "מהרגע שיוצאים מניקוי שיניים מתחיל שוב תהליך גדילת הבקטריה, אשר מגיעה לשיאה בתוך הפה לאחר שלושה חודשים. אם אני יוצאת לקמפינג, למשל, ואין לי מקום בתיק, ויש לי אפשרות לקחת חוט או מברשת שיניים, אני אקח את החוט. בין השיניים שום דבר לא מנקה, גם לא מברשת שיניים טובה. זה בדיוק כמו להתקלח מבלי לחפוף את הראש. החוט הדנטלי מוציא את כל שאריות האוכל המסתתרות בין רווחי השיניים, היכן שמברשת לא יכולה להגיע.

     

     

     

    כשמגיע אלי פציינט, דבר ראשון אני שואלת שאלות על מצבו הבריאותי, כי יש השלכות ישירות על הבריאות הכללית כשהחניכיים והשיניים חולות. אני בודקת את מצב הפה והלשון כדי לחפש, חס וחלילה, סימפטומים של סרטן הפה, ואם יש חשש, אני מפנה למומחה. הרבה פעמים מחלות מתגלות דרך ניקוי שיגרתי".

     

    איפה את רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

    "בעוד חמש שנים אני רואה את עצמי עובדת פול טיים במרפאה שלי, עם הלקוחות הנוכחיים ובתקווה גם עם לקוחות חדשים. רוב הלקוחות מגיעים דרך שמועות, מפה לאוזן. אני יודעת שאם הלקוח מרוצה והוא ימליץ עלי, סימן שעשיתי עבודה טובה. מאז אוגוסט בשנה שעברה, אז התחלתי את עבודתי מהמרפאה בבית, יש לי 120 לקוחות, שזה מספר די מכובד. אני לא יכולה להגיד בוודאות שכולם חוזרים, אבל רובם כן. ואם כל שנה אצליח לקבל עוד לקוחות, השגתי את המטרה".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
     צילום: לירז ג'קובי
    נהנית לעבוד עם אנשים. ריטה רובינסקי
    צילום: לירז ג'קובי
    מומלצים