שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    AOL קנתה את אדפטיבי ב-405 מיליון דולר
    החברה הישראלית-אמריקאית, שמפעילה פרסום וידאו ברשת, התלבטה בין רכישה ובין המשך ההליכים להנפקתה בנאסד"ק. מבחינת AOL, אדפטיבי תהווה מכפיל כוח בתחרות מול יוטיוב ופייסבוק בזירת הווידאו

    AOL רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי אמריקאי Adap.TV (אדפטיבי) תמורת 405 מיליון דולר במזומן ובמניות, כך הודיעה ענקית האינטרנט אחר הצהריים. סיפור הרכישה נחשף לראשונה ב"כלכליסט" בחודש שעבר.

     

    אינטל רכשה את עומק אינטראקטיב ב-60 מיליון ד'

    גוגל תרכוש את Waze תמורת 1.3 מיליארד דולר

    בדרך לאקזיט החלומות: מדריך הקמת חברה

     

    מרבית הסכום, 322 מיליון דולר, יועבר במזומן לחברה ולבעלי המניות ואילו 83 מיליון נוספים יועברו במניות AOL. זוהי הרכישה השניה בגודלה של AOL בישראל, חמש עשרה שנה לאחר שרכשה כאן את מיראביליס, יצרנית תוכנת ICQ, תמורת סכום דומה - 407 מיליון.

     

     

    מפרסום בווידאו לבורסת פרסומות

    אדפטיבי החלה את דרכה ב-2007 כמבצעת פרסום בווידאו מקוון, אך עם צמיחת התחום הפכה לבורסת פרסום אשר מגשרת בין ספקי התוכן לבין המפרסמים. הפלטפורמה האוטומטית שלה מסוגלת גם לבצע ניתוח של חשיפה והתנהגות צופים.

     

    החברה גייסה עד כה 48 מיליון דולר מהקרן הישראלית ג'מיני בניהולם של יוסי סלע ומנשה עזרא, ומהקרנות בסמר, ספארק ורדפוינט. לפי הערכות, מחזיקה ג'מיני יותר מ-15% ממניות אדפטיבי. המשקיע הראשון באדפטיבי היה דני כהן, אז שותף בקרן ג'מיני, שהשקיע את מיליון הדולרים הראשונים בחברה מכספי הקרן ב-2007.

     

    בחודשים האחרונים נערכה אדפטיבי לקראת הנפקה בנאסד"ק ותכננה לגייס כ-50 מיליון דולר לפי שווי מוערך של כ-350 מיליון דולר. ב-2011 עמדו הכנסותיה על 33.4 מיליון דולר, לפי המגזין INC, ואילו ב-2012 הן זינקו לכ-100 מיליון דולר.

     

    אדפטיבי נוסדה ומנוהלת בידי אמיר אשכנזי, שייסד בעברו את שופינג.קום לצדו של נחום שרפמן, ושימש כמנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה. זמן קצר לפני שהקים את אדפטיבי מכר אשכנזי את שופינג.קום ל-eBay תמורת 620 מיליון דולר. להקמת אדפטיבי הצטרפו גם האמריקאי טג גרנאגר, דוקטורנט למדעי המחשב באוניברסיטת סטנפורד, וד"ר דן קליין, חוקר בלשנות ומדעי המחשב מאוניברסיטת ברקלי.

     

    AOL תולה יהבה בווידאו

    AOL מהמרת בשנים האחרונות על צמיחה בתחום הווידאו והתוכן; אדפטיבי, כאחת מרשתות הפרסום הגדולות בארה"ב בתחום הווידאו, היא סחורה חמה עבורה. AOL רכשה לפני שלוש שנים את 5min הישראלית תמורת 65 מיליון דולר, שכיום עומדת בבסיס רשת סרטוני הפרמיום בסינדיקציה של AOL, האחראית לייצור והפצה של תוכן וידאו איכותי ברשת.

     

    שלושת המייסדים הישראלים של 5min, רן הר נבו, טל סימנטוב וחנן לשובר, משמשים כיום כמנהלי תחום הווידאו בתאגיד האמריקאי ואחראים בין השאר לייצורו, הפצתו ולפיתוח טכנולוגיה חדשנית עבורו. פעילות הווידאו של AOL נחשבת כיום לאחת הגדולות בארה"ב, והיא השלישית במספר הצפיות לאחר יוטיוב ופייסבוק בזכות 182 מיליון צפיות בארה"ב, לפי נתוני קומסקור שנאספו במאי האחרון.

     

    בדיווח ששחחררה לבורסה, הודיעה AOL: "אדפטיבי מספקת את הפלטפורמה היחידה שמחברת וידאו מאתרי תוכן ומפרסמים על גבי כל סוגי המסכים, כמו גם מערכת ניהול ומדידת יעילות ומיקוד של פרסום על גבי וידאו. היא גם אחת מפלטפורמות הפרסום הצומחות ביותר באינטרנט עם הכנסות שמכפילות עצמן מדי שנה בכל אחת משלוש השנים האחרונות.

     

    אדפטיבי עובדת כיום עם מרבית סוכנויות הפרסום הגדולות, וכוללת צוות מוכשר שימשיך לפתח כלים חדשניים ואוטומטיים לפרסום בווידאו. השילוב בין AOL לבין אדפטיבי צפוי ליצור את החברה היחידה בעולם שיש לה פתרונות מקצה לקצה בתחום הפרסום בווידאו לאתרי תוכן"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים