שתף קטע נבחר

מרידה ביג 7 במבחן - הדבר העגול הבא?

מותגי בוטיק כבר הגיעו לשם, והיצרנים הגדולים לא מפגרים אחריהם - חישוקי "27.5 הפכו לטרנד החם ביותר בשוק אופני השטח. אז לקחנו זוג אחד לסינגל מוכר, כדי להבין על מה כל המהומה

קבלו קצת היסטוריה. בקטנה, מבטיחים לא לשעמם יותר מדי. ובכן, בהתחלה כל האופניים צויידו בחישוקי וצמיגי "26. רצית מהירות?הרכבת צמיג צר יותר. רכבת דאון-היל? הרכבת צמיג רחב ואגרסיבי. וכולם "26. ואז הגיע חישוק "29. רוכבים נחשבים (בעיניי עצמם בעיקר), הרימו גבה בידענות נבובה השמורה לפסבדו-מקצענים ופטרו זאת כאופנה, כמוצר השייך - אולי, רק אולי, לרוכבים גבוהים במיוחד, או לא בכושר במיוחד.

 

  • לאתר שטח ברשת

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

היום, כמעט מיותר לציין, אופני הרים חדשים ויקרים מיוצרים ונמכרים בעיקר עם "29. אחרי שהתגברו על בעיות ההיגוי, המרווחים וחלוקת המשקל, הבשילו השלדות והיום הן פונות לקהל רחב מאד, הנהנה מהיכולת המובנית שלהם לחצות מרחקים גדולים בקלות יחסית, תוך נוחות רכיבה טובה מזון שסיפקו חישוקים קטנים יותר. בדרך עלתה על מזבח הטרנד התנהגות זריזה, וגם המשקל גדל. אבל אתם יודעים איך זה - טרנד.

 

העניין הוא שימיו ספורים. שכן הנה הגיע אחד חדש - "27.5. בדיוק באמצע הדרך בין החישוקים הקודמים, כשהמטרה היא לאפשר את הטוב מכל העולמות. מהירות, עבירות ונוחות של "29, זריזות, תנהגות ופחות משקל של "26. ואולי דווקא לקחו את הרע שבשניהם?

 

מרידה ביג 7 300

אופני המבחן הפעם הם מהדור החדש של מרידה, ומוגדרים על-ידי היצרן כדגם 2014. למה 7? כי מדבר בנצר - אולי ענף - למשפחת ביג 9, בה כל בני המשפחה מצויידים ב-"29. מדובר באופני שבילים עם זנב קשיח ומתלה קדמי בעל מהלך של 100 מ"מ. גרסת המבחן סומנת כ"300", אמצע הדרך בין ה-40 הזול יותר, ל-XT שעולה כפול. וכמה באמת עולים אופני המבחן? 3,200 שקלים.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)
 

שלדת האלומיניום עשויה ומגומרת היטב ומותירה רושם מאד איכותי. כפי שאנחנו רגילים מהמותג. יוצאי הדופן הם ראש היגוי חרוטי, תושבת אינטגרלית למעביר ההילוכים האחורי, ומיקום של קליפר בלם אחורי בתוך השלדה. העברת הכוח היא של שימאנו עם מעביר SLX אחורי ו-ACERA קדמי, עם שיפטרים פלסטיים בסיסיים מאותה משפחה השולטים על 27 הילוכים.

 

על הבלימה מופקדים בלמי דיסק הידראוליים של Tektro, עם רוטורים בקוטר 160 מאחור ו-180 מ"מ מפתיע לטובה בחזית. מזלג Suntour מדגם XCM מעניק 100 מ"מ של מהלך, ואפשרויות הכיול שלו כוללות עומס קפיץ ראשוני, שיכוך החזרה ונעילה. מושב ומוט מושב, כידון, נאבות וסגרים מגיעים ממרידה. ומה עם החישוקים? אלומיניום כפולי-דופן עם צמיגי "2.1. המשקל? לא קל: 15 ק"ג.

 

רוכבים שבילים

העובדה שמדובר באופני זנב קשיח, רק סייעה לי לבודד מתחילת הרכיבה את התייחסותי לחישוקים בגודל הביניים החדש. סליחה, טרנדי. מלבד זאת, את שאר המרכיבים באופניים האלה אני מכיר לא רע, ולטובה בסך הכל. והתחושה המיידית טובה למדי. האופניים האלה מרגישים איכותיים, וככל שעבר הזן זה הרגיש טוב יותר.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

הרכיבה התפצלה בין יום ארוך ביער בן שמן, לשני מסלולים סיבוביים שטוחים יחסית בשרון. ומבלי להאריך בתיאורי רכיבה, אפשר לקבוע די בקלות כי למרות שגודל החישוק נמצא באמצע, האופניים מרגישים קרובים בהרבה ל-"26, ופחות ל-"29. זה לא רק עניין של קוטר, אלא גם של גיאומטריית שלדה וחלוקת משקל.

 

בין עצי בן שמן הפגינו האופניים זריזות טובה ונכונות לשנות כיוון מהר, יחד עם שמירה מצוינת על אחיזה בקרקע התחוחה והסלעים. ולמרות של יכולה להיות להם יכולת מעבר סלעים ומדרגות דומה לזו של אופני "29, הם עדיין לא התקשו בכך כלל. בשבילי השרון החוליים הם צלחו קטעים טובעניים עם שילוב של רוחב וקוטר, ויחסי העברה קצרים.

 

סיכום, ובעיקר שאלה

במקרה שלנו, נראה כי גלגלי "27.5 הפכו למכפיל-כוח באופניים טובים, או כי בינוניים. בתצורה זו הם אופניים יעילים, עשויים היטב, מצויידים יפה ביחס למחירם ולוקים בעיקר במזלג חסר שיכוך ומשקל עצמי גבוה. ולגבי הצורך ב-"27.5? השאלה עדיין פתוחה. האם מדובר במהלך שיווקי שנועד להגביר מכירות ולגרום לנו להחליף שלדות ורכיבים, או שהיצרנים מיצו את יכולת שלדות 29, ומחפשים פתרונות קלים. בינתיים, לא ברור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים