שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אילו מזונות ותוספים יעזרו לטפל בדיכאון?

    טונה, פסטה ואגוזים הם רק חלק מהמאכלים הפשוטים והזמינים שיכולים לעזור לנו להילחם בדיכאון ובעצב. לצד הטיפולים הקונוונציונליים בתופעה - על מה חשוב להקפיד בתפריט כדי לצאת מזה מהר?

    בנוסף לטיפולים הקונוונציונליים בדיכאון, רבים מחפשים דרכים פשוטות ו"ביתיות" לשיפור המצב. אחת האפשרויות לעשות כך היא באמצעות תזונה נכונה ומותאמת.  

     

    רכיבי תזונה חיוניים שיתווספו לתפריט היומיומי יוכלו לתמוך בגוף ולסייע להרגשה כללית טובה. לעומת זאת, חוסרים תזונתיים יכולים להוביל כמובן לתפקוד לקוי של הגוף, למצב רוח רע ולתחלואה.

     

     

    עוד על טיפול בדיכאון :

     

    על מה צריך להקפיד כשנלחמים בתופעות דיכאון?

      

    1. נוגדי חמצון

    רדיקלים חופשיים, הגורמים נזק לרקמות הגוף (במיוחד למוח) ומובילים להזדקנות, נוצרים במהלך הפעילות הרגילה של הגוף ואין דרך למנוע זאת לגמרי. עם זאת, אפשר להפחית את הנזק באמצעות צריכה של מזונות העשירים בנוגדי חמצון כגון בטא קרוטן, ויטמין C וויטמין E.

     

    חשוב להעשיר את התזונה בפירות ובירקות, ולזכות בוויטמין E נוסף באמצעות אכילת אגוזים, דגנים מלאים, נבט חיטה וירקות עליים כהים.

      

    2. פחמימות מורכבות

    אכילת פחמימות מורכבות גורמת להעלאת ריכוז הסרוטונין במוח, הורמון המסייע לתחושת רוגע וסיפוק. אכלו עוד אורז, פסטה ודומיהם, וכמובן שעדיף כל זאת מקמח מלא.  

     

    3. אוכל עשיר בחלבון

    מזונות עשירים בחלבונים, כמו הודו, עוף וטונה, משפרים את היכולת שלנו להישאר ערניים, הודות לחומצת האמינו טירוסין המעלה במוח את רמתם של שני כימיקלים, דופמין וניופנפרין, העוזרים לנו להתרכז ולחוש טוב יותר.

     

    אכילת פחמימות מורכבות גורמת להעלאת ריכוז הסרוטונין במוח (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    אכילת פחמימות מורכבות גורמת להעלאת ריכוז הסרוטונין במוח(צילום: shutterstock)

      

    4. אומגה 3

    חסר באומגה 3 מקושר על פי המחקרים לדיכאון, כך שמומלץ ליטול תוסף מתאים במקרה הצורך.

     

    5. תזונה ים תיכונית

    תפריט ים תיכוני העשיר בפירות, בירקות, באגוזים, בדגים ובפחמימות מורכבות מכיל רכיבי תזונה חיוניים להפחתת דיכאון.

      

    6. ויטמין D

    ויטמין D מקושר לדיכאון, ובמיוחד לדיכאון עונתי. חוקרים מאוניברסיטת טורונטו הראו שאנשים הסובלים מדיכאון עונתי חשו הקלה במצבם כאשר נטלו תוסף שהעלה את רמת הוויטמין בדמם.

     

    ויטמין D נמצא בחסר בחברה המערבית, גם בארצות שטופות שמש. במקרה הצורך כדאי ליטול תוסף מתאים, ולהימנע מנזקי החשיפה לשמש באמצעות שימוש בקרם הגנה וביגוד מתאים.

     

    7. סלניום

    מחקר מאוניברסיטת טקסס הוכיח כי מתן של תוסף סלניום במשך שבעה שבועות שיפר תסמינים של דיכאון קל-בינוני. ניתן לצרוך סלניום באמצעות אכילת אגוזים מסוגים שונים, ולשים לב שלא עוברים את הכמויות המומלצות.

     

    נוסף לכל אלה, חשוב כמובן לשמור על אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית סדירה ושמירה על משקל תקין.

      

    הכותבת היא נטורופתית והרבליסטית קלינית N.D Ci.h

     



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    חסר באומגה 3 מקושר על פי המחקרים לדיכאון
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים