שתף קטע נבחר

שמיים פתוחים: למה ריינאייר לא טסה לארץ?

שר התחבורה נפגש עם נציגי חברת הלואו-קוסט במסגרת כדי להפעיל טיסות זולות מישראל לאירופה. למה זה עדיין לא קורה? משרד התחבורה: "ריינאייר לא הגישה בקשה לרשות שדות התעופה"

הסכם "שמיים פתוחים" שנחתם בחודש יוני השנה עם האיחוד האירופי, היה אמור לפתוח את שוק התעופה הישראלי לחברות תעופה זרות וליצור תחרות על הנוסע הישראלי ועל המחיר שהוא משלם כדי לטוס.

 

עוד על החופשה בארץ בערוץ התיירות:

 

במשרד התחבורה, שאמון על פתיחת השמיים, העריכו כי הוזלת מחירי הכרטיסים תתבצע בהדרגה ככל

שייכנסו יותר ויותר חברות תעופה זרות לשוק הטיסות הישראלי. "ההסכם יגדיל באופן מיידי את היצע היעדים, ויוביל להנחות משמעותיות במחירי הטיסות", התבטא שר התחבורה, ישראל כץ, במעמד החתימה השנה.

 

אולם עם חלק מחברות הלואו-קוסט הגדולות שפועלות באירופה, כמו חברת ריינאייר, שנציגיה פנו לאחרונה לשר כץ בבקשה להפעיל טיסות לישראל, טרם נחתם הסכם שיתוף פעולה.

 

ריינאייר רוצה להגיע לישראל, אולם מעמידה את רצונה בהפחתת אגרות הכניסה לארץ שמשלמות חברות תעופה אחרות. לטענתה, אגרות הכניסה מופחתות עבור החברה ביעדים אחרים שהיא טסה אליהם.

 

משרד התחבורה טוען שאם אכן תופחת אגרת הכניסה של ריינאייר, חברות תעופה נוספות ידרשו גם הן הפחתה בעצמן, ועל כן לא ניתן לבצע זאת.

 

משרד התיירות: איזיג'ט כבר מדברים על הכפלת מספר היעדים

מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, שנפגש בשבוע שעבר עם נציגי ריינאייר ביריד התיירות בלונדון, סיפר ל-ynet שאנשי חברת התעופה האירופית מאוד רוצים לטוס לארץ, במיוחד לאור הפופולריות של חופשות "סיטי ברייק" - חופשות עירוניות קצרות בירושלים ותל אביב.

 

לדבריו, חברות הלואו-קוסט כיום רוצות מאוד להגיע לארץ ויש תהליך שמשרד התחבורה מוביל בכל הנוגע להסדרת הרגולציה בתעריפי האגרות. "איזיג'ט היו החלוצים שעבדו איתנו והם כבר מדברים על הכפלת מספר היעדים והקווים. ריינאייר בתחילת הדרך", אמר.

 

עוד מספר הלוי, כי בשיחות שהיו לאנשי משרד התיירות עם נציגי ריינאייר, הובטח לחברה שהאגרה תופחת עד 200 אלף כניסות של תיירים בשנה לשדה התעופה בעובדה. ומה לגבי נתב"ג, שבו מבקשת החברה לנחות? "זה כבר יותר מורכב וזה ייקח עוד קצת זמן. אבל מה שטוב זה שאיזיג'ט ו-וויז אייר מרוצים ומדברים על הגדלה של נפח הטיסות", מסביר הלוי.

 

חברות הלואו-קוסט רוצות להכפיל טיסות ליעדים. נוסעים בנתב"ג (צילום: בני דויטש) (צילום: בני דויטש)
חברות הלואו-קוסט רוצות להכפיל טיסות ליעדים. נוסעים בנתב"ג(צילום: בני דויטש)

 

ריינאייר: ניפגש עם כל מי שירצה את התעריפים המוזלים שלנו

לדידו של הלוי, משרד התיירות מעוניין לעודד את התיירות לאילת ו"אם יבואו תיירים זה יקפיץ את העיר", אמר. "אנחנו מאוד בעד שהם ייכנסו לכאן וסומכים על משרד התחבורה שייתן להם את התנאים המיטיבים כדי שזה יהיה מהר".

 

עם זאת, בכיר בעולם התיירות בארץ סיפר ל-ynet כי ריינאייר מנהלת מו"מ באופן בריוני. "הם עשו זאת במרוקו, ספרד ובצרפת", אמר. "הם נכנסים לשוק, קובעים עובדות בשטח ואם לא נותנים להם מה שהם דורשים - הם מאיימים לצאת מהשוק. התופעה הזו חזרה על עצמה וזוהי ככל הנראה חלק מהאסטרטגיה שלהם".

 

נציג ריינאייר, רובין קילי, מסר ל-ynet כי "חברת ריינאייר קיימה מספר דיונים עם שדות תעופה ישראליים, אולם הם נשארו בגדר גישושים בלבד כרגע. החברה תשמח תמיד להיפגש עם נציגי שדות תעופה, המעוניינים בתעריפי הטיסות המוזלים של ריינאייר בשוק התעופה שלהם.

 

"כרגע אנחנו בדיונים עם יותר ממאה שדות תעופה, ולכן התחרות על שירותי החברה לא תמיד נעימה.

אנחנו מדברים עם נציגי שדות תעופה רבים ודלתנו תמיד פתוחה לקווים ואופציות חדשות, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להיפגש איתם".

 

מדוברות משרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה מינה צוות מקצועי הבוחן חלופות לשינוי מבנה האגרות בתעופה, במטרה להגביר את הפעילות התעופתית בעובדה ונתב"ג, זאת במסגרת יישום מדיניות השמים פתוחים.

 

משרד התחבורה מעודד חברות לואו-קוסט דוגמת חברת ריינאייר, לנחות בישראל, במטרה להוזיל את הטיסות ולהגדיל את מספר התיירים בישראל.

 

בעקבות הסכם השמים הפתוחים, חל גידול של יותר מ-65% במספר חברות הLow cost הצפויות לנחות בנתב"ג בחורף הקרוב. הוצע לחברת ריינאייר לנחות בשדה התעופה נתב"ג או עובדה, אולם עד כה, החברה לא הגישה בקשה לרשות שדות התעופה בעניין".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם תצטרף לחברות הלואו-קוסט בארץ? ריינאייר
מומלצים