שתף קטע נבחר

מאזדה 3 מצטיינת בבטיחות; כשלון לב.מ.וו i3

מאזדה 3 החדשה זכתה לציון בטיחות גבוה במבחן ה-Euro NCAP החשוב, לב.מ.וו, ניסאן ואינפיניטי יש סיבות לדאגה - ואיזו רמת בטיחות מציעה מזראטי בשווי 600 אלף שקל?

מאזדה 3 ופיז'ו 308 מצטיינות בבטיחות - לניסאן וב.מ.וו יש מקום לשיפור. ארגון הערכת הבטיחות לכלי רכב חדשים, ה-Euro NCAP, פרסם תוצאות מבחני בטיחות ל-11 מכוניות חדשות, שנמכרות כולן בישראל או יגיעו בקרוב. בראשן המשפחתית הקומפקטית החדשה של מאזדה,שזכתה לציון חמישה כוכבים עם ניקוד גבוה במיוחד.

 

 

מאזדה 3 במבחן בטיחות:

 

ה-3 החדשה, שנבחנה עם שש כריות אוויר כמו במפרט הישראלי, קיבלה ניקוד גבוה בכל מבחני הבטיחות - הגנה על נוסעים מבוגרים (93%), הגנה על ילדים (86%), הגנה על הולכי רגל (65% ומערכות בטיחות (81%). זוהי מכונית שלישית של היצרנית הקטנה שזוכה למחמאות מצד גוף המחקר האירופי, לאחר שבשנתיים האחרונות גם ה-6 החדשה וה-CX-5 זכו לניקוד גבוה.

 

פיז'ו 308:

 

מי שזקוקה במפתיע לשיפור משמעותי, היא ה-i3 החדשה והחשובה במיוחד של ב.מ.וו. מדובר במכונית חשמלית עירונית חדשה, שנמצאת במוקד קמפיין ירוק מאסיבי של ענקית הרכב. לכן ניתן לתאר את האכזבה של מהנדסי ב.מ.וו, עם ארבעה כוכבים בלבד שנחשבים כיום לציון נמוך למכונית נוסעים. גם הניקוד הפנימי מאכזב - 86% בהגנה על מבוגרים, 55% בלבד עבור מערכות הבטיחות. ב-Euro NCAP ביקרו גם את רמת ההגנה לחזה הנהג במבחן המדמה פגיעת צד בעמוד, ומצאו כי המושבים מעניקים הגנה "גבולית" כהגדרתם לפציעות חוט-שדרה במקרה של פגיעה מאחור.

 

פורד טורנאו קונקט:

 

גם לניסאן וחטיבת היוקרה שלה, אינפיניטי, אין יותר מדי סיבות להתגאות במבחן האחרון. הנוט קיבלה ארבעה כוכבים בלבד, עם ציונים בינוניים ברוב המדדים וציון מאכזב במבחן ההגנה על הולכי רגל. כן נמצא כי חלקים במערכת ההיגוי ובקונסולה הקדמית מציבים סיכון לנהג בתאונת חזית. ה-Q50 של אינפיניטי זכתה לציון חמישה כוכבים, אך ספגה ביקורת לאחר שכרית האוויר הצדית לא נפתחה כראוי בפגיעת עמוד.

 

מרצדס סיטאן:

 

בגוף המחקר מסבירים כי הכרית נתפסה בחלק פלסטיק של הדלת ונקרעה, דבר שהוביל לבריחה מהירה מהרצוי של האוויר ולסיכון לחזה הנהג. באינפיניטי הודיעו כי יבחנו את הנושא ויבצעו תיקונים במידת הנדרש.

 

גם פיז'ו 308 ופורד טורנאו מצטיינות

המסחרית החדשה של פורד, הטורנאו דור שני, זכתה לציון הגבוה בתולדות ה-Euro NCAP לרכב מסוגה, והיא היחידה שמציעה ציון חמישה כוכבים. זאת לצד ניקוד גבוה בכל המדדים - כולל הגבוה ביותר לנוסעים מבוגרים מבין הנבחנות העממיות בסדרה האחרונה (94%, שנייה רק ל-95% שקיבלה מזראטי גיבלי, שמחירה בישראל מתחיל ב-600 אלף שקל). ציון זה בולט במיוחד בהשוואה למרצדס סיטאן (מסחרית על בסיס רנו קנגו), שנבחנה מחדש וזכתה לארבעה כוכבים.

 

מזראטי גיבלי:

 

הסיטאן כשלה במבחן באפריל האחרון, בין היתר בגלל תכנון לקוי של כריות האוויר ומערכות הבטיחות. בדיקה מחודשת לאחר מקצה שיפורים, הובילה לשדרוג הציון לארבעה כוכבים - טוב יחסית לקטגוריה.

 

פולקסווגן טרנספורטר במבחן. דירוג מאכזב ()
פולקסווגן טרנספורטר במבחן. דירוג מאכזב

 

גם לפיז'ו יש סיבה לגאווה, לאחר שה-308 החדשה זכתה לחמישה כוכבים וניקוד גבוה. חמישה כוכבים ניתנו גם למיצובישי אאוטלנדר PHEV (גרסת כלאיים נטענת של רכב הפנאי הקומפקטי), אך עם ניקוד בינוני בלבד (88% בהגנה על נוסעים מבוגרים). המסחרית פולקסווגן טרנספורטר, שנבחנה בגרסת נוסעים עם שש כריות אוויר, איכזבה עם ניקוד נמוך וציון ארבעה כוכבים בלבד.
מבחן הבטיחות של Euro NCAP, נובמבר 2013

מבחן הבטיחות של Euro NCAP, נובמבר 2013
המכונית ציון כולל הגנה על מבוגרים הגנה על ילדים הגנה על הולכי רגל דירוג מערכות בטיחות
אינפיניטי Q50 5 כוכבים 86% 85% 67% 81%
ב.מ.וו i3 4 כוכבים 86% 81% 57% 55%
מאזדה 3 5 כוכבים 93% 86% 65% 81%
מזראטי גיבלי 5 כוכבים 95% 79% 74% 81%
מיצובישי אאוטלנדר PHEV 5 כוכבים 88% 84% 64% 81%
מרצדס סיטאן* 4 כוכבים 79% 81% 56% 70%
ניסאן נוט 4 כוכבים 86% 82% 58% 70%
פולקסווגן טרנספורטר 4 כוכבים 79% 74% 32% 57%
פורד אקו-ספורט 4 כוכבים 93% 77% 57% 55%
פורד טורנאו קונקט 4 כוכבים 94% 85% 62% 70%
פיז'ו 308 5 כוכבים 92% 79% 64% 81%

* מרצדס סיטאן נבחנה מחדש לאחר כשלון במבחן קודם

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה 3 רגע אחרי ריסוק חזיתי (לחצו על התמונה לגלריה)
מיצובישי אאוטלנדר אחרי ריסוק חזיתי
ב.מ.וו i3, מבחן פגיעה בעמוד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים