שתף קטע נבחר

מטבחי טופז: עיכובי אספקה, לקוחות כועסים

הלקוחות חוששים לכספם ומטבחים שקנו, בשל עיכובים במשלוחים ושמועות שהחברה בקשיים ומתכוונת למכור את המפעל. מטבחי טופז מכחישים: "רצפת הייצור לא מסוגלת לעמוד בעומס ההזמנות. נוצרו איחורים ואנחנו מבינים שזה לא בסדר, אבל אנחנו עושים את המקסימום בשביל להדביק את הקצב. הלקוחות יקבלו את המטבחים"

בגלל משלוחים שמתעכבים וקושי לקבל תשובות בסניפים: לקוחות חוששים שיש בעיה בחברת מטבחי טופז (Topaz art).מטבחי טופז מכחישה שהחברה בקשיים ומבטחה שהמטבחים יסופקו, אך הלקוחות מודאגים. לחברה, שמשרדיה יושבים בראשל"צ, חמש חנויות וכן מפעל בראש פינה.

 

 

היום (ה') התכנסו לקוחות עצבניים בסניף בחיפה של החברה וביקשו את המטבחים שהזמינו. הרוחות התלהטו והוזמנו ניידות משטרה. העובדים במקום אמרו שגם הם לא יודעים מה מצבה של החברה ולא בהכרח יקבלו משכורות. לטענתם, נאמר להם שהעסק לא במצב טוב, אך המפעל עדיין קיים. עוד טענו שהמפעל עובד כרגע במטרה לייצר כמה שיותר מטבחים. לטענתם, החברה מתכוונת לספק את המטבחים ללקוחות או להחזיר להם את הכסף בחזרה, עד שבניין המפעל יימכר.

לקוח זועם מוציא חפצים מהחנות בצ'קפוסט בחיפה ()
לקוח זועם מוציא חפצים מהחנות בצ'קפוסט בחיפה

 

"נתנו כל מה שיש לנו לקניית המטבח לילדים"

אחת הלקוחות שטוענת שלא קיבלה את המטבח עליו שילמה, היא שירן. אביה דני סיפר ל-ynet: "הזמנו מטבח במסגרת קניית דירה מקבלן. הקבלן שלח את בתי ובעלה לשדרג את המטבח במטבחי טופז.

 

"הם קנו שם את המטבח באוגוסט ושילמו 23 אלף שקל במזומן, כשהקבלן משתתף בעוד 7,000 שקל - סך הכל 30 אלף שקל. הבטיחו להם גם מיקרוגל מתנה. המטבח היה צריך להגיע בדצמבר - ועדיין לא הגיע. הם התקשרו לבעלים של החנות אתמול במשך כל היום והוא לא ענה, עד שבסופו של דבר ענה בסמס לבעלה: 'פנה למנכ"ל של החברה, אני יצאתי מהמשח'ק. אין לו תשובות ולטענתו הוא לא מוסמך לתת תשובות.

 

"נתנו כל מה שיש לנו לקניית המטבח לילדים ומתברר שהצעירים האלה, לא רק שאין להם עזרה מהממשלה והמדינה, אלא שגם מפילים אותם. זה עצוב מאוד, כי מטבח זה דבר חיוני. אני מאוד מקווה שנקבל בסוף את המטבח, אנחנו לא אנשי מדון ולא רוצים מלחמות".


החנות בבני ברק. עובדת ופתוחה (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
החנות בבני ברק. עובדת ופתוחה(צילום: עידו ארז)

 

התחרט, שילם 15% ועדיין לא קיבל את שאר הסכום

אלמוג ששילם 36 אלף שקל על מטבח במטבחי טופז, לפני כ-5 חודשים, סיפר ל-ynet: "התחתנתי לפני 3 חודשים וקניתי שם מטבח. קנינו דירה מקבלן וקבלנים רבים עובדים איתם. לפני כחודש היתה שמועה שמישהו הפיץ שהחברה בקשיים כלכליים ועומדת לפשוט רגל. 

 

"הבעלים של הסניף בחיפה אמר לי שהם לא פושטים רגל, אלא רק מאחרים בהזמנות. לפני 10 ימים חתמתי על ערבות בנקאית של 820 שקל, בעקבות עצה של בן דודי, שגם הוא קנה דירה מקבלן וגם הוא הזמין שם דירה. כמה ימים אחרי כן, נודע לי שהבנק לא נתן לשכן שלי ערבות – וזה עורר בי חשש.

 

"החלטתי לבטל את העסקה. מנהל החנות אמר לי שאשלם קנס של 15% בסך 5,300 שקל על ביטול העסקה. הוא הרגיע אותי שהכל בסדר, אבל החלטתי שהשקט הנפשי שלי שווה 5,300 שקל וביטלתי את העסקה. הוא אמר לי להגיע לחנות עד יום חמישי כדי לקבל את הכסף בחזרה.

 

לטענת אלמוג, נודע לו ששכניו באותו בניין דירות, שגם הם הזמינו מטבח בטופז, עדיין לא קיבלו את המטבח שהיה אמור להיות מותקן בביתם. עקב כך, החליט להגיע היום לחנות. "הגעתי מאוד מוקדם ב-8:30. היו שם לקוחות שהתפוצצו מעצבים באולם התצוגה. פירקו מקררים הכניסו אותם למכוניות ונסעו. מנהל החנות הגיע עם 3 ניידות משטרה שעשו סדר, אך לי הוא אמר שאין לו את הכסף עבורי ושעל לפנות למנכ"ל החברה. עובדת אמרה לי שם: "המצב הכלכלי של החברה בבעיה. את הכסף לא תקבל. המטבחים שאנשים הזמינו - הם לא יקבלו אותם זה כנראה הולך לבוא".

 

עידו, לקוח נוסף, הפעם ממרכז הארץ חושש גם הוא לגורל המטבח שהזמין: "אני בונה עם קבלן את הבית. הוא התקשר איתם. אני שידרגתי את המטבח הסטנדרטי שלו ב-5,000 שקל. החברה הקבלנית התקשרו לשאול אם יש לי ערבות בנקאית. הגיעו ללקוחות שמועות שהחברה בקשיים לא עומדת באספקה. בחברה אמרו לי מי שאין לו ערבות בנקאית - מסכן את כספו. השארתי הודעה בשירות הלקוחות שיחזרו אלי ועוד לא חזרו אלי".

 

החברה: המטבחים יסופקו

בחברה מסרו ל-ynet ש"יש לנו אלף מטבחים לייצר, רצפת הייצור לא מסוגלת לעמוד בעומס ההזמנות. הלקוחות צודקים שיש לנו פער בין מועד האספקה לאספקה בפועל. מפה ועד חרושת השמועות הלא נכונה שהגיעה לכל הסניפים המרחק גדול. עדיין אין פשיטת רגל ולא תהיה פשיטת רגל. זה רכילות".

 

לקוח טוען שמנהל סניף חיפה אמר לו שלא יקבל את המטבח או את כספו.

 

"מנהל סניף חיפה קיבל מכות מלקוח. חומרי הגלם נמצאים במפעל. אנחנו רק צריכים לייצר. יש שיבושים באספקה. זה נכון. קשה לנו לעמוד באספקה. יכולת הייצור שלנו מתונה, לכן אנחנו לא עומדים בקצב, אבל אנחנו מגבירים את הקצב. ביום ראשון יוצאת משאית, במהלך כל השבוע הבא יצאו משאיות וגם בשבוע שאחריו יצאו משאיות. רצפת ייצור מסוגלת לייצר מה שהיא מסוגלת לייצר אך אי אפשר לעשות מעבר. מופצת שמועה ואני חש את זה בקרב הלקוחות, אבל אתם מוזמנים להגיע למפעל בראש פינה לראות שההזמנות יוצאות. כל מי ששילם יקבל את המטבח".

 

איך קורה שיש יותר מדי הזמנות?

 

"נוצר פקק, נשחרר את הפקק. נוצרו איחורים ואנחנו מבינים שזה לא בסדר, אבל אנחנו עושים את המקסימום בשביל להדביק את הקצב בצורה הכי טובה ונכונה".

 

הבנתי שאנשים הוציאו פריטים מהסניפים?

 

"זה לקוח חמום מוח שהחליט לעשות מה שעשה. המפעל עובד, הזמנות יוצאות, יש כרגע לקוחות שפיזית פורקים אצלם היום סחורה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: עידו ארז
מטבחי טופז
צילום: עידו ארז
מומלצים