שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הצרות של הרכבת - קור, הצפות וגניבת כבלים

    אחרי סוף שבוע סוער בו מצאה עצמה הרכבת כגוף היחיד שמתפקד ללא תקלות, הגיעה אתמול הצפה בנחל שפירים ששיבשה את תנועת הרכבות באופן חמור. הבוקר הוחמרו השיבושים עקב גניבת כבלים. בינתיים תוקנה תקלת הכבלים, אך השיבושים עדיין כאן

    הסערה הסתיימה, הצרות של הרכבת רק החלו. הצפות קשות על פסי הרכבת לפני תחנת נתב"ג עקב קריסת קיר ופגיעה במערך האיתות כתוצאה מכך, גרמו אתמול (א') לשיבושים בפעילות הרכבת, כולל איחורים קשים ואף ביטולי רכבות. ומי שחשב שהמצב ישתפר היום, התאכזב קשות. שכן בשעות הבוקר המוקדמות הודיעה הרכבת כי עקב גניבת כבלי תקשורת חשובים בין כפר חב"ד ללוד, צפויים עיכובים קשים עוד יותר. ואכן, יום ב' בבוקר הפך לסיוט מתמשך עבור אלפי נוסעי רכבת.

     

    ברכבת הבהירו לקראת שעות הצהריים כי תקלת האיתות שנגרמה עקב גניבת הכבלים תוקנה, אך מכירים בכך שבשילוב תקלת האיתות שנגרמה עקב הצפת קטע המסילה בין תל אביב לנתב"ג על-ידי נחל שפירים, גרמה לעיכובים ועומסי נוסעים רבים. מדד הדיוק של הרכבות נכון ל-12:00 עומד על 56.5%, נמוך בעשרות אחוזים מהמקובל ברכבת.

     

    הרציף מוצף בנוסעים (מתן אידלמן) (מתן אידלמן)
    הרציף מוצף בנוסעים(מתן אידלמן)

     

     

    בימי סוף השבוע החולף, שיבשו סופת השלגים והקור העז את התנועה אל ומירושלים באופן קיצוני. ודווקא אז, אחד הגופים שסופג באופן קבוע ביקורת על תפקודו, רכב לעצמו אוהדים רבים. לא רק שרכבת ישראל תפקדה היטב למרות הקור והסערות אליהן עובדיה לא מורגלים, אלא שעשתה זאת במהלך שישי ושבת, בהם היא כרגיל מושבתת. למעשה, הרכבת הפכה לכלי התחבורה היחיד שחיבר בין ירושלים המושלגת למרכז המדינה.

     

    "היה מדהים לראות כיצד העובדים התגייסו באופן מיידי לתת שירות במהלך השבת. ההתנדבות הייתה גורפת עד כדי כך, שחלק מהעובדים שהביעו נכונות להתגייס, לא נדרשו לכך", אומר מקור ברכבת.

     

    מנהרות הרכבת המוצפות. מערך האיתות קבור מתחת לכמות עצומה של מים (דוברות רכבת ישראל) (דוברות רכבת ישראל)
    מנהרות הרכבת המוצפות. מערך האיתות קבור מתחת לכמות עצומה של מים(דוברות רכבת ישראל)

     

    אלא שביום ראשון הסתיימה האופוריה, לאחר שדופן אפיק נחל שפירים העובר מעל המסילה באזור תחנת נתב"ג קרסה, ואפשרה למי הנחל להציף את מנהרות הרכבת, ולפגוע כך באופן קשה במערכת האיתות הכלל-ארצית. ממוצע הדיוק היומי אתמול בערב היה מהנמוכים שידעה החברה בשנים האחרונות, כ-42% לעומת יותר מ-90% בימים רגילים.

     

    ברכבת טענו כי הם אינם האחראים להצפת הנחל, והפנו את ynet למשרד החקלאות ורשות הניקוז שבאחריותה. בכל מקרה, הבהירו כי הוחלט שהרכבת תהיה זו שמתקנת את קריסת הדופן, "כי ברור לנו שרק ככה זה יעשה ביעילות ומהירות". מתי צפויה העבודה להסתיים ובאיזה שלב תחזור הרכבת ללוח הזמנים הרגיל? על כך אין לרכבת תשובה, שכן עדיין לא נוקזו המים, וממדי התקלה במערכת האיתות המוצפת, אינם ידועים.

     

    עבודות השאיבה בנחל שפירים. מי אחראי להצפה? (צילום: רפי דלויה) (צילום: רפי דלויה)
    עבודות השאיבה בנחל שפירים. מי אחראי להצפה?(צילום: רפי דלויה)

     

    וכאילו זה אינו מספיק, במהלך הלילה (בין ראשון לשני) התקבלה בחדר המצב של הרכבת הודעה כי יש חשד לפגיעה בכבלי התקשורת באזור גני אביב, בין כפר חב"ד ללוד. סריקה ראשונה במקום לא העלתה דבר, אך כאשר הגיעו למקום טכנאים, התגלה כי אכן נגנבו כבלי נחושת. הכבלים נמצאו אגב מאוחר יותר, באזור אחד מרמזורי הרכבת (סימנאור) הקרובים. כחצי שעה מאוחר יותר גם התגלתה פריצה בגדר המקיפה, וכמו כן הובהר כי אחד ממערכי הבקרה במקום נגנב. ברכבת אומרים כי תלונה הוגשה במשטרה.

     

    חבלה נוספת זו במערך התפקוד של הרכבת, גרמה לכאוס בקווי הרכבת הבוקר, ולעומסים כבדים בתחנות וברכבות. כעת מתחילה הרכבת להתגבר על הפערים שנוצרו הבוקר, שכן התקלה הנקודתית תוקנה, אך בעיית הצפת נחל שפירים באזור המסילה ליד נתב"ג, תמשיך לשבש את תנועת הרכבות ותמנע הגעה אל ומתחנות מודיעין ונתב"ג.

     

    "רכבת השלג" - לא מראה שכיח ()
    "רכבת השלג" - לא מראה שכיח

     

    בין הקווים המבוטלים נמצא הקו המהיר בין תל אביב לבאר שבע בשני הכיוונים, שלא יופעל עד הודעה חדשה. עקב סגירת תחנות נתב"ג ומודיעין, יסיימו קווים המגיעים אליהן את פעילותם בתחנת ההגנה בתל אביב, ואילו רכבות המתחילות בהן את נסיעתן לצפון, יתחילו בתחנת ההגנה-תל אביב. נוסעים המעוניינים להגיע לתחנת נתב"ג או לשתי תחנות מודיעין (מרכז ופאתי) נקראים לרדת בתחנת סבידור בתל אביב, שם יעמדו לרשותם שאטלים ללא תשלום.

     

    שינויים ושיבושים נוספים עליהם מדווחת הרכבת צפויים בקו אשקלון-בנימינה, בו יפעלו רכבות רק בין לוד לאשקלון. הקו בין תל אביב מרכז לראשון לציון (הראשונים), לא יפעל כלל. כמו כן מעדכנת הרכבת כי בקו בין ירושלים לתל אביב מרכז, יעצרו הרכבות גם בתחנות ביניים נוספות, וזמן הנסיעה יתארך לכן בכרבע שעה.

     

    ברכבת ממליצים להמשיך ולהתעדכן במידע באתר הרכבת.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מתן אידלמן
    עומס אדיר בתחנת ארלוזרוב בתל אביב
    מתן אידלמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים