שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    רכבת ישראל: "שיקום הקו לנתב"ג ומודיעין - מספר שבועות"

    הצפת מסילת הברזל בין תל-אביב למודיעין השביתה את אחד הקווים העמוסים של רכבת ישראל מאז הסופה הגדולה. החדשות הטובות: שיקום המסילה החל. הרעות: זה יקח עוד שבועות

    רכבת ישראל לא תוכל להפעיל את הקו לשדה התעופה ומודיעין גם בשבועות הקרובים. קריסת דופן נחל שפירים אשר הציפה את מסילת הרכבת באזור תחנת נתב"ג, לא תאפשר לפתוח מחדש את הקו העמוס במשך שבועות נוספים. כך מדווחת הנהלת הרכבת, לאחר בחינת הנזקים הקשים שהתגלו במקום, ומבהירה כי מדובר ב"אירוע מצער שפגע קשות בתפקודה של רכבת ישראל".

     

    לפני - שואבים את המים (צילום: רפי דלויה) (צילום: רפי דלויה)
    לפני - שואבים את המים(צילום: רפי דלויה)

     

    אחרי - מגלים את הנזק (רכבת ישראל) (רכבת ישראל)
    אחרי - מגלים את הנזק(רכבת ישראל)

     

    ברכבת מסבירים כי שאיבת המים שהצטברו ארכה כחמישה ימים רצופים, ורק לאחר מכן התגלה כי יש צורך בשיקום משמעותי - הן של תשתית המסילה, והן של מערכות החשמל והתקשורת.

     

     

    "250 אלף קוב מים"

    לדברי הרכבת, קטע המסילה בין תל-אביב ותחנות מודיעין דרך נתב"ג, הוצף בלא פחות מרבע מיליון קוב שגלשו מנחל שפירים הקרוב. ההצפה נמשכה לאורך כ-2.5 ק"מ, ובמקומות מסוימים הגיע גובה המים עד שמונה מטרים. עבודות שאיבת המים נמשכו ללא הפסקה במהלך חמישה ימים רצופים, ורק כאשר הסתיימו ניתן היה לזהות את הנזק הכבד לתשתית ולמערכות שונות.

     

    עבודות התשתית בנתיב הרכבת (רכבת ישראל) (רכבת ישראל)
    עבודות התשתית בנתיב הרכבת(רכבת ישראל)

     

    ברכבת אומרים כי מלבד מים, כמויות אדירות של סחף הציפו את המסילה ופגעו גם ביציבות הקרקע מתחת למסילות. פגיעה זו דורשת לפרק חלק מהמסילה באזור ולחדש את התשתית עליה היא מונחת. גם מערכות חשמל ניזוקו באופן קשה, וחלקן לדברי הרכבת אינו שמיש עוד. עלות הנזקים אינה ברורה עדיין, אך ברכבת מציינים כי רק עלות תיקון מבנה השליטה והבקרה באזור, מוערכת בכ-16 מיליון שקלים.

     

    מתי חוזרים לשגרה?

    ברכבת הבהירו מיד לאחר גילוי ההצפה כי הם אינם אחראים לאירוע הקשה, וטענו כי משרד החקלאות ורשות הניקוז אחראים לנזקים. גם כעת אומרים שם כי מדובר באירוע "שאין לחברה יכולת להיערך אליו ובוודאי שאין לרכבת ישראל כל אחריות לתחזוקת דפנות הנחל". למרות זאת, ברכבת החלו לפעול כדי לשקם את המסילה "כי ברור לנו שרק ככה זה יעשה ביעילות ומהירות". כמה מהר? "שיקום המסילה, התשתית והעבודות לתיקון מערכת החשמל והתקשורת צפויים להימשך מספר שבועות", אומרים היום ברכבת.

     

    עד לתיקון, משרד התחבורה הנחה היום את חברת "קווים" להפעיל אוטובוסים במתכונת שאטל מתחנת מודיעין, במהלך כל התקופה בה לא תפעל הרכבת. מחר ללא תשלום, ממחרתיים כאוטובוס לכל דבר ועניין. הרכבת תמשיך להיות אחראית לשאטלים אל ומתחנת נתב"ג. רכבת ישראל גם תפצה נוסעים בעלי רב קו גמיש 30 ורב קו גמיש 7, על ידי הטענת כרטיסם בסך כל ימי התקופה, בהם לא ניתן שירות רכבתי.

     

    פירוט ההסעות שיוצאות מהתחנות בשיטת "מלא וסע":

    תל-אביב סבידור מרכז ונתב"ג (24 שעות ביממה, כ-10 דקות לאחר הגעת הרכבת לתחנת תל-אביב)

    תל-אביב סבידור מרכז ותחנת מרכז מודיעין בשני הכיוונים (06:00-23:00, כ-10 דקות לאחר הגעת הרכבת לתחנת תל-אביב)

    תחנת לוד לתחנת נתב"ג (06:00-22:00)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רכבת ישראל
    נזק גדול למסילת הרכבת
    רכבת ישראל
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים