שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

מאזדה 3 במבחן דרכים: מתנה לשוק הפרטי

מבחן ראשון בישראל לדגם העדכני של המכונית הפופולרית ביותר על הכביש המקומי. הפעם בגרסת המנוע החזקה, מרכב סדאן ורמת גימור מהודרת - עם הפנים בעיקר לשוק הפרטי. האם כדאי לוותר על עסקת ליסינג בגללה?

  • שנת השקה: 2013
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות
  • מתחרות עיקריות: הונדה סיוויק, טויוטה קורולה-אוריס, פולקסווגן גולף-ג'טה, פורד פוקוס
  • מחיר התחלתי: 133 אלף שקל (128 אלף ל-1.5 ליטר)
  • מחיר לרכב המבחן: 142 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של מאזדה 3

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים במאזדה 3 החדשה כל כך מרשים, שספק אם הייתם מקשרים בינו ליצרנית היפנית, אם לא הייתם מזהים את הסמל על גלגל ההגה. חלק מהפלסטיקים - בעיקר בחלקים הנמוכים של תא הנוסעים - עדיין לא ברמת מותג יוקרה, אבל העיצוב, ההקפדה על איכות הרכבה ותפעול מרבית המתגים והמנופים מרגישים יותר כמו "יוקרה", ופחות כמו "מותג לכל כיס". בעיקר בולטת לטובה מערכת המולטימדיה, הן מבחינת תחושה והן מבחינת נוחות תפעול.

 

המרווח בתא הנוסעים טוב לארבעה מבוגרים, אך מאחור הוא פחות מרווח למבוגרים. מלבד זאת, לנוסע חמישי - גם פחות גדול במידותיו - תפריע תעלה רחבה שקיימת בדרך כלל בדגמי הנעה אחורית או כפולה. תא המטען גדול ונוח לשימוש, אם כי בגרסת חמש הדלתות - עליה במבחן נפרד - הוא שימושי יותר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

מושבים נוחים מאוד וכיול מתלים נוקשה יחסית אך בעל כושר ספיגה מרשים, הציעו נסיעה נוחה מאוד לאורך מאות רבות של ק"מ, כולל 300 ק"מ רצופים. אפילו חישוקי ה-"18 וצמיגי חתך נמוך, לא הטרידו בדרך כלל.

 

כושר התמרון העירוני טוב, עם היגוי מדויק ונוח לתפעול, אך הראות לאחור לקויה בגלל מבנה החלון האחורי. בעת חנייה הבעיה פחות רלוונטית, שכן מצלמת נסיעה לאחור יעילה במיוחד בתמרוני חנייה. בידוד הרעשים בתא הנוסעים טוב, למעט רעש צמיגים חזק יחסית.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

הגרסה במבחן זה היא החזקה המשווקת אצלנו, 2.0 ליטר (סקיי-אקטיב), עם 165 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית רגילה. המנוע ניעור - באופן מוזר - לחיים ברעש המלווה אותו גם בתחילת נסיעה והאצות חזקות, אך מלבד זאת התרשמנו כי יחידת הכוח שקטה ומעודנת בדרך כלל. התחושה היא של רכב זריז ונמרץ, בין היתר תודות לגמישות מנוע מרשימה המאפשרת עקיפות מהירות ובטוחות.

 

לכך עוזרת תיבת שישה הילוכים מצוינת, אוטומטית-פשוטה עם העברות חלקות ומהירות, ותגובה מיידית למנופים מאחורי ההגה. אלה מסייעים לא רק לבטיחות, אלא גם במצבי נהיגה "נמרצת" יותר או לצורך בלימת מנוע במצבים הדורשים זאת. ה-3 מצוידת גם במערכת עצור-סע מצוינת ושקטה, המעירה את המנוע לחיים במהירות וללא רעידות מוגזמות. תצרוכת הדלק במסלול המבחן הרשימה לטובה: 15.5 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

הדור היוצא של ה-3 הציע יכולת דינמית לא-רעה, והחדש אפילו טוב ממנו. אחיזת הכביש טובה, ההגה מאפשר דיוק והמרכב מגיב לו היטב. זו אינה מכונית ספורטיבית כמובן, והמאפיינים השולטים בה עדיין ממוקדים ראשית בבטיחות ורק אחר כך הנאה מנהיגה, אך נדירות המשפחתיות שמסוגלות להתמודד איתה בתחום זה. כושר הבלימה היה טוב, אך הוא יכול היה להרשים יותר בבלימות חזקות במיוחד.

 

הדגם בו נהגנו צויד בשש כריות אוויר, מערכות אזהרה מפני סטייה מנתיב ומניעת "תאונות-פגוש" בעיר (עד 30 קמ"ש), יחד עם בקרת יציבות אלקטרונית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכתה ה-3 לציון חמישה כוכבים המרבי.

 

 

5. אבזור ומחיר

מכונית המבחן הייתה ה-3 המאובזרת והיקרה ביותר במבחר, גרסת גימור "ספיריט", שמחירה 142 אלף שקל. תמורת סכום זה תקבלו מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, תפעול קולי, מצלמת נסיעה לאחור והצגת מסרונים על המסך. יש גם בקרת אקלים מפוצלת, תצוגה עילית מול עיני הנהג למהירות נסיעה והנחיות ניווט, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, כניסה והתנעה ללא מפתח, חיישני לחץ אוויר, אורות וגשם, וזו רשימה חלקית בלבד. בקיצור, הרבה מאוד אבזור, במחיר שמקביל ליקרות (ולא בהכרח מאובזרות) בקטגוריה כמו הונדה סיוויק ופולקסווגן גולף.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, יכולת דינמית, אבזור, איכות, תצרוכת דלק

- מרווח מאחור, רעש צמיגים 

 

ולבסוף: האם מאזדה 3 החדשה היא המשפחתית הטובה ביותר בישראל? במילה אחת, כן. במספר מילים: מאזדה ביצעה קפיצת-איכות מפתיעה ומרשימה, תוך דור אחד בלבד. מרשים עוד יותר, היא עשתה זאת לא רק מול הדור היוצא, אלא דילגה היישר לצמרת הקטגוריה. המשמעות היא כי גם בקטגוריות בהן היא אינה הטובה מכולן, ה-3 עדיין ממוקמת קרוב מאוד לצמרת - וזו בפירוש התקדמות מטאורית עבור דגם עממי ותיק.

 

עם היחלשות חברות הליסינג, הדומיננטיות והשיפור באיכות של היצרניות הקוריאניות והתחזקות המתחרות המוכרות (טויוטה קורולה למשל, אך לא רק), ספק אם מאזדה 3 תחזור להיות המכונית הנמכרת בישראל. אבל לפחות לפי שעה היא מחזיקה בתואר המשפחתית הטובה ביותר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
מאזדה 3 סדאן 2.0 ליטר
מאזדה 3 סדאן 2.0 ליטר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים
נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 458.5 ס"מ
רוחב 179.5 ס"מ
גובה 145 ס"מ
בסיס גלגלים 270 ס"מ
משקל 1,399 ק"ג
נפח תא מטען 414 ליטר
100-0 קמ"ש 8.9 שניות
מהירות מרבית 208 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 17.5 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 15.5 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 133 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
רעש בסביבת נהג* 76 דציבלים ב-100 קמ"ש
מחיר לגרסה שנבחנה 142,000 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

* רמת הרעש נמדדת בכביש בינעירוני באמצעות אפליקציית "Sound Meter" 

 


פורסם לראשונה 12/01/2014 20:25

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים