שתף קטע נבחר
 

בטא ALP עם מנוע DR350 בדרך לישראל

יבואני ק.ט.מ לישראל ישווקו תוך מספר שבועות גם את ה-ALP של בטא, מי שמוכרת בעיקר תודות להצלחותיה בתחרויות טריאל. המחיר: 50 אלף שקל

אם הכול ילך כשורה, טובים הסיכויים שלראשונה מזה שנים רבות, יציע יבואן אופנועים בישראל כלי פשוט, זול לאחזקה ולרכישה. מדובר ב-בטא ALP 4.0, כלי דו-שימושי האמור להגיע לכאן תוך כחודשיים על-ידי ד.ל.ב, יבואני ק.ט.מ. מחירו יעמוד על 50 אלף שקל. לא מפתיע בהתחשב במפרט - מנוע של סוזוקי DR350 הזכור לטוב, עם קירור אוויר ומאייד (קרבורטור), ואפילו רגלית התנעה במקביל למתג חשמלי.

 

 (אסף לביא) (אסף לביא)
(אסף לביא)

 

ההספק המרבי עומד על 30 כ"ס בלבד, משקל על 133 ק"ג, ושלדת הפלדה תשען על מתלים פשוטים וחישוקי "18. ואם אתם מזהים במפרט הזה מתכון לאופנוע חביב שמסוגל לעשות הרבה - כולל רכיבת שטח מתונה - במחיר שפוי, אתם ממש לא טועים.

 

בימים אלה, כאשר גם אופנוע דו-שימושי פשוט ולא יומרני כמו קאוואסאקי KLX 250 מצויד בקירור מים והזרקת דלק ממוחשבת, נראה אופנוע כמו ה-ALP 4.0 של בטא כמו פריט מתקופת הברונזה. מצד שני, הקדמה לא תמיד חיובית דווקא. למעשה מאז הפכו האופנועים למאובזרים, מתוחכמים, יקרים וכבדים מדי, אם בגלל הכמיהה לנתוני ביצועים שנראים מצוין על הנייר או לטובת איכות סביבה שנויה במחלוקת, ייחלו רבים לאופנועים פשוטים.

 

בעיקר כאשר הדברים אמורים בכלים רב-שימושיים בעלי תג-מחיר צנוע ויכולת פיננסית לתיקון, שווה לכל נפש. במילים אחרות, אופנועים כמו סוזוקי DR350 שהלך לעולמו ב-1999.

 

מותג בטא, יצרן איטלקי וותיק (1948) המתמחה בטריאל, מוכר לציבור בישראל תודות לאופנועי שטח שיובאו לכאן באופן אישי בשנות ה-80, והן מקטנועי "ארק" שהגיעו בכמויות קטנות בשנות ה-90. למרות שמדובר ביצרן צנוע, הוא נחשב למוביל טכנולוגי ויצרן מנועי טריאל מהטובים בעולם. את מנועי דגמי האנדורו, כמו ה-ALP האמור, רוכשים בטא מיצרנים אחרים, כמו סוזוקי DR350 האמור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסף לביא
בטא ALP - מחיר אטרקטיבי
אסף לביא
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים