שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קינמון - כן, סלט - לא: מזון לחיזוק מערכת החיסון

    מזג האוויר מתעתע, אבל גם ללא גשם אנו מוצאים את עצמנו משתעלים ומנוזלים. מה כדאי לאכול כדי לחזק את מערכת החיסון? דיאטנית מסבירה

    למרות לוח השנה המראה על ינואר, מזג האוויר לא ממש מתאים את עצמו לחורף ואנחנו מצוננים, מנוזלים ומשתעלים כאילו בחוץ יורד גשם. הרופא - אם תחליטו לחכות בחדר ההמתנה לצד עוד משתעלים - יאבחן "וירוס" וישלח אתכם הביתה. 

     

     

    תזונה מונעת מחלות:

     

    לתזונה בריאה במהלך החורף יש חשיבות בשמירה על מערכת החיסון שלנו. מלבד מרק עוף כמעין תחליף לאנטיביוטיקה או מרק ירקות לצמחונים, גופנו צריך להתחמם. לכן, מומלץ לצמצם את כמות האוכל המעובד, את צבעי המאכל ואת המאכלים הקשים לעיכול עבור כל אחד מאיתנו. אז מה כדאי לאכול?

     

    תבלינים מחממים

    קינמון, ג'ינג'ר, כורכום, כמון - והרבה מים, גם אם חשים פחות צמאים. 

     

    ויטמין C

    הרבו בצריכת ויטמין C, הנחשב נוגד חמצון טבעי החיוני לחיזוק מערכת החיסון. מלבד בפירות הדר, ניתן למצוא אותו בירקות כמו פלפלים, עגבניות, כרוב, כרובית, ברוקולי, תרד ותות שדה.

     

    ויטמין A

    ויטמין זה מחזק את המערכת החיסונית ועוזר ביצירת כדוריות דם אדומות הנושאות ברזל לתאים. אפשר למצוא אותו בירקות כתומים כמו גזר, בטטה, דלעת, אפרסמון ומנגו.

     

    ויטמין E

    ויטמין E מכיל נוגדי חמצון ומעלה את רמת הנוגדנים בדם. אפשר למצוא אותו בחלבון ביצה, שקדים, אגוזים, גרעיני חמנייה, דלעת, שומשום וירקות עליים ירוקים.

     

    מאכלים טריים

    למרות התשוקה למזון חם, כבד ומחמם, עדיף לאכול מאכלים טריים ולא מבושלים כדי לשמר את הוויטמינים ואת המינרלים שבהם ההולכים לאיבוד בתהליכי הבישול. שימו לב שלפי הרפואה הסינית, אוכל קר מחליש דווקא את מערכת החיסון.

     

    מזונות חמים ומחממים

    אם קשה לכם לאכול מזון לא מבושל וגיליתם שמזון חם משפר את הרגשתכם, התאימו את התפריט לעונה כך שהגוף ירגיש חמים יותר ואתם תנשנשו פחות:

     

    • אכלו מרק ירקות או ירקות מבושלים במקום סלט.

     

    • הוציאו בבוקר ירקות מהמקרר כדי שיהיו נעימים לאכילה בערב.

     

    • השתמשו בחלב פושר לצד דגני הבוקר.

     

    • החליפו את פרוסות הלחם שבתפריט בצנימים ביתיים.

     

    • אכלו בערב פשטידת ירקות עם גבינות דלות שומן במקום מוצרי חלב קרים.

     

    • אכלו לפתן פירות חם או תפוח עץ אפוי בתבלינים.

     

    הכותבת היא מנהלת מחלקת דיאטה, סטודיו סי



     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: דלית שחם
    קינמון הוא תבלין מחמם השומר על מערכת החיסון
    צילום: דלית שחם
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים