שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

לקסוס IS 300h במבחן: השמש העולה ליוקרה

לקסוס IS החדשה מנסה לגזול לקוחות ממובילת הקטגוריה, ב.מ.וו סדרה 3, באמצעות הנעת כלאיים ועיצוב נועז מבעבר. האם זה מספיק?

  • שנת השקה: 2013
  • קטגוריה: משפחתיות גדולות יוקרתיות
  • מתחרות עיקריות: אודי A4, ב.מ.וו סדרה 3, מרצדס C-קלאס, קאדילק ATS
  • מחיר התחלתי: 249 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 289 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של לקסוס IS 300h

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תאי נוסעים בלקסוס הם מופת של הנדסת אנוש בדרך כלל, וה-IS החדשה לא יוצאת דופן. ביחס למכונית עם כל-כך הרבה אבזור, מהירות ההסתגלות לתפעול המערכות השונות מרשימה, עם הנדסת אנוש מצוינת. תפעול בקרת האקלים באמצעות משטחי מגע הוא רעיון מעניין ושעובד כאן היטב.

 

ברושם הטוב פוגמים מספר משטחים ומתגים שמורכבים מחומרים באיכות בינונית, ומקצתם גם מציעים תפעול בעל תחושה זולה - בפירוש לא הרמה המצופה מלקסוס. ונקודה כואבת יותר: המרווח בתא הנוסעים, ששופר לעומת הדור היוצא אך נותר מהמצומצמים בקטגוריה. מלפנים גבוהים יתקשו למצוא תנוחה טובה בלי לגרד את הראש בגג, ומאחור נוסע חמישי יסבול מהיעדר מרווח לכתפיים ולרגליים. תא המטען מציע נפח מספק ופתח הטענה רחב ונוח.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

נוחות הנסיעה של ה-IS, בניגוד למרבית מתחרותיה - היא נקודת אור של ממש. כיול המתלים אמנם נוטה לנוקשות כמקובל, אבל שיכוך המהמורות מעולה גם בעיר וגם בדרכים בינעירוניות. כל זאת נעשה בשקט מופתי, ויחד עם בידוד רעשים מצוין מתקבלת חווית נסיעה נעימה במיוחד. יחד עם מושבים טובים, מתקבלת נוחות נסיעה טובה שתשמור אתכם רעננים גם בנסיעות ארוכות במיוחד. כושר התמרון העירוני מצוין תודות לרדיוס פנייה קטן והיגוי קל ומדויק.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של ה-IS 300h משלבת בין מנוע בנזין למנוע חשמלי. מנוע הבעירה מציע ארבעה צילינדרים, נפח של 2.5 ליטר והספק מרבי של 181 כ"ס, והמנוע החשמלי מספק 143 כ"ס. ביחד הספק המערכת המרבי עומד על 223 כ"ס, והוא עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת הילוכים אוטומטית רציפה.

 

למכונית שלושה מצבי הנעה ניתנים לבחירה - חשמלי (לטווח של כקילומטר), רגיל, חסכון וספורט, כאשר שני המצבים האחרונים מובדלים בתגובת הדוושה ובאופי העברת הכוח - במצב חסכון הנטייה לחסוך בדלק, במצב ספורט המנוע החשמלי משמש כתגבור כוח. הם מובדלים גם בתצוגת המחוונים, שמתחלפת ממד שימוש אנרגיה (רגיל, חסכון) למד סל"ד (ספורט).

 

הביצוע על הכביש מרשים, כאשר מומנט מנוע חשמלי גבוה (30.6 קג"מ) הזמין מיד והנעה סופר-מהירה של מנוע הבנזין, מאפשרים תנועה זריזה מהמקום. מערכת הכלאיים פועלת ביעילות ובשקט, גם בנהיגה מהירה, בלי הרעש האופייני למנועים שפועלים עם תיבה רציפה. ל-IS מערכת סאונד דינמית שמדמה רעש מנוע ספורטיבי וניתנת לניתוק בלחיצת כפתור (שממוקם במקום לא נוח). גימיק חביב, ומיותר. תצרוכת הדלק לעומת זאת הייתה מרשימה: 16.7 ק"מ לליטר.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של ה-IS הייתה טובה בדור הקודם, כעת היא כבר מצוינת. כיול מתלים טוב יחד עם היגוי בעל משקל ודיוק טובים, מעניקים לנהג תחושת נהיגה בטוחה ואף קרובה לספורטיבית. ובסך הכל, נראה כי היפנים לכל הפחות סגרו את הפער מב.מ.וו סדרה 3 בתחום זה.

 

ה-IS 300h משווקת בישראל עם שמונה כריות אוויר (שתיים נוספו להגנה על ברכי הנהג והנוסע לידו) ומכסה מנוע מתרומם לצמצום הפגיעה בהולך רגל. במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP המכונית זכתה לציון חמישה כוכבים המרבי.

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה היה ברמת הגימור הגבוהה ביותר, "Premium". גרסה זו מציעה מערכת מולטימדיה

מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור ואפשרות להצגת אפליקציות מהנייד (וייז למשל) על המסך, חיישני חנייה הקפיים, חיבורי USB, בלוטות' ו-AUX, מושבי עור מתכווננים חשמלית (עם זכרונות, חימום וקירור), בקרת אקלים מפוצלת, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, פנסי קסנון, חיישני אורות וגשם ובקרת שיוט. מחיר רכב המבחן 289 אלף שקל - נמוך מהמקובל בקטגוריה וכזה שמהווה לטעמנו תמורה טובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ נוחות, בידוד רעשים, יכולת דינמית, תצרוכת דלק, אבזור ומחיר

- צפופה מאוד, איכות חומרים

 

ולבסוף: לקסוס IS 300h היא מכונית נוחה במיוחד, קלה לתפעול ועם תצרוכת דלק מצוינת. יחד עם בידוד הרעשים המצוין, מתקבלת כאן חווית נהיגה רגועה ונעימה מאוד, בדיוק מה שאפשר לצפות (ולא תמיד מקבלים) כשחושבים על רכב יוקרה. יכולת דינמית מצוינת וביצועים לא רעים משלימים את היתרונות הבולטים.

 

מנגד, המרווח בתא הנוסעים - למרות ששופר מהדור היוצא - נותר מצומצם בכל המושבים, נקודה שלקסוס תצטרך לשפר לפני שתוכל להפוך למצטיינת הקטגוריה. אבל היא קרובה, כמה שהיא קרובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
לקסוס IS 300h
לקסוס IS 300h
מנוע בנזין 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 2,494 סמ"ק
הספק מרבי 181 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 22.5 קג"מ ב-4,500 סל"ד
מנוע חשמל מצבר ניקל-מטאל (Ni-MH)
(הספק / מומנט) 143 כ"ס / 30.6 קג"מ
הספק משולב 223 כ"ס
הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית רציפה
מרכב / מספר מושבים ארבע דלתות, סדאן / חמישה
אורך 466.5 ס"מ
רוחב 181 ס"מ
גובה 143 ס"מ
בסיס גלגלים 280 ס"מ
משקל 1,680 ק"ג
נפח תא מטען 450 ליטר
100-0 קמ"ש 8.4 שניות
מהירות מרבית 200 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 16.7 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני אין נתון
קבוצת מיסוי ירוק 2 (כולל מיסוי מופחת לכלאיים)
מחיר 289,000 שקל
כריות אוויר שמונה (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכיים)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים