שתף קטע נבחר

סובארו לגאסי חדשה - בישראל בסוף השנה

סובארו חשפה בארה"ב את הדור השישי של הלגאסי, בעבר אחת המשפחתיות הפופולאריות בישראל. ומתי תגיע אלינו החדשה?

סובארו חשפה את הלגאסי החדשה, דור שישי למשפחתית הגדולה והמוכרת. המכונית נחשפה בתערוכת הרכב של שיקגו, ארה"ב, ותגיע אליו בסוף השנה הנוכחית. זו תהיה הפעם הראשונה בה חברת סמל"ת, יבואנית קונצרן פיאט והחל משנה שעברה גם יבואנית סובארו, תיכנס לפלח המשפחתיות הגדולות - מבחן כושר משמעותי ליבואנית מול שחקניות חזקות בשוק, כמו מאזדה 6 וסקודה סופרב.

 

 

 

הלגאסי החדשה צמחה ביחס לדור היוצא בעיקר באורך וברוחב, עם אורך כולל של 480 ס"מ (5.5+), רוחב של 184 ס"מ (6+) וגובה של 150 ס"מ (0.5+). בסיס הגלגלים - שמשפיע בין היתר על היצע מרווח הרגליים בתא הנוסעים - נותר מעט במפתיע ללא שינוי (275 ס"מ), פחות ממרבית המתחרות החזקות בקטגוריה. לפי שעה חשפה סובארו רק את גרסת הסדאן (ארבע דלתות), אך בהמשך הדרך צפויה גם גרסת חמש דלתות דמויית סטיישן וכמו בעבר - גרסת "שטח" (אאוטבק). 

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

בכל הנוגע למראה המכונית, סובארו בחרה להציע מראה דומה מאוד לזה של האימפרזה הנוכחית. לא מפתיע, אך מעט מאכזב בהתחשב במראה המרהיב של דגם התצוגה הנועז שנחשף לפני כשלושה חודשים (ראו תמונה בתחתית הכתבה). בסך הכל נותרה הלגאסי שמרנית יחסית במראה, כפי שהייתה במהלך הדורות עד עתה.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה

 

הלגאסי תוצע בארה"ב עם מנועי בוקסר ותיבת הילוכים אוטומטית רציפה. גרסת הבסיס תהיה בנפח 2.5 ליטר, ארבעה צילינדרים, ותספק 175 כ"ס ו-24.1 קג"מ ב-4,100 סל"ד. לגרסה זו תצרוכת דלק ממוצעת של 12.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, לפי הערכות ראשוניות של סובארו.

 

הדגם הבכיר מציע שישה צילינדרים, נפח של 3.6 ליטר, 256 כ"ס ו-34.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד. תצרוכת הדלק כאן עומדת על 9.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. נתוני ביצועים של שתי הגרסאות לא פורסמו. הלגאסי האירופית, שתגיע גם אלינו, תוצע כפי הנראה גם עם מנוע אחד לפחות שיהיה קטן וחלש משני אלו.

 


לחצו על התמונה לגלריה המלאה 

 

עוד נמסר כי המרכב החדש קשיח מבעבר, מה שיאפשר גם להציע כיול מתלים חדש עם נוחות משופרת. מושבים גבוהים יותר ותכנון יעיל יותר של תא הנוסעים, יובילו לנוחות ומרווח טובים מבעבר, כך לפי הצהרת סובארו. כן בוצעו שיפורים לבידוד הרעשים ולבטיחות - בין היתר על-ידי הוספת שורה של אמצעים מתקדמים. למשל מערכת להתרעה על סטייה מנתיב, אזהרת "שטח מת" (למשל כאשר נעקפים על-ידי רכב שנמצא במקום שלא נראה במראת הצד) וכריות אוויר בחגורות שיגדילו את שטח המגע עם החזה ויפחיתו סיכון לפציעות הנגרמות מלחץ החגורה בתאונה. 


דגם התצוגה לגאסי מנובמבר 2013. העיצוב לא שרד את הדרך לייצור

 

פרטים נוספים על הלגאסי האירופית, עשויים להתפרסם כבר בחודש הבא בתערוכת ז'נבה. נכון לעתה עדיין לא ידוע מתי בדיוק יגיע הדגם החדש אלינו, אך בחברת סמל"ת יודעים להגיד כי זה יקרה עוד במהלך שנת 2014 - לקראת סוף השנה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים