שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סלקום: חוב של 0 שקלים תפח ל-5 שקלים
    יסמין קיבלה מכתב מסלקום לפיו יש לה חוב אבסורדי של אפס שקלים ועליה לשלמו בתוספת 5 שקלים עמלה. זאת למרות שאינה משתמשת יותר בקו של החברה. בסלקום מסרו שזו "תקלת מחשב נקודתית שתוקנה לא מכבר", אך יצחק, לקוח אחר שהתנתק מסלקום והעביר את הקו לחברה אחרת, ממשיך לקבל מכתבים כאלה כבר חצי שנה

    בוקר בהיר אחד, יסמין קיבלה מכתב ממשרד עו"ד שעובד עם סלקום, חברה שהיתה מנוייה לשירותיה בעבר. "יש לך חוב של 0.00 שקלים", נכתב שם בדרמטיות. עוד נכתב שעליה לשלם חובה זה באשראי, דרך מוקדי סלקום, או בבנק הדואר הקרוב.

     

     

    אם תהיתם מה תאמר יסמין לפקיד הדואר, בבואה לשלם אפס שקלים, סלקום פתרה לכם את הדילמה: "כיוון שפעולה זו מסובסדת על-ידי סלקום", כתבו לה, תחוייבי בגינה ב-5 שקלים, לא כולל מע"מ".

     

    יסמין לא ידעה אם לצחוק או לבכות. "שום מכפלה של אפס לא יכולה להביא ל-5 שקלים. איך הם קובעים את החוב הזה?", אמרה ל-ynet. "האם עורכת-הדין שחתומה על המכתב לא התביישה לשלוח אותו? מעניין בכמה היא מחייבת את סלקום על כל מכתב כזה עם חוב של אפס שקלים"?

     

    יסמין לא משתמשת בקו הזה ולא מקבלת עליו חשבוניות חודשיות. למרות זאת, במכתב האבסורדי ששלחו לה לפני כחודש באי כוחה של סלקום, נכתב כי: "אי תשלום החוב כסדרו ועדכון אמצעי תשלום מאושר על שמך, גרם עד כה להגבלת חלק מהשירותים הניתנים לך מאיתנו. עד להפסקה מלאה של השירותים, יימשכו כל התשלומים הקבועים עלפי התוכנית".

    המכתב שנשלח ליסמין ()
    המכתב שנשלח ליסמין

     

    יצחק מקבל מכתב כזה פעם בחודשיים למרות שהתנתק

    מקרה דומה קרה ליצחק גרינוולד מירושלים. יצחק כתב בבלוג חדר 404: "לפני שנה התנתקתי  מסלקום. לפני כחצי שנה החלפתי כרטיס אשראי. מאז בממוצע, כל חודשיים אני מקבל מהם את המכתב הזה למרות שטרחתי והמתנתי על הקו 30 דקות לנציג כדי לבקש שיפסיקו לבזבז נייר על חוב של אפס שקלים. אופס. (אגב המכתב הזה טרי-טרי והגיע ה-י-ו-ם (12 בפברואר מ.ק) בדואר, למרות שהוא לכאורה מדצמבר)".

     

    ל-ynet אמר: "מאז ששיניתי את מספר כרטיס האשראי שלי, באפריל 2013, אני מקבל מהם מכתבים על חוב של אפס שקלים, למרות שאני כבר בכלל לא לקוח שלהם. חצי שנה קודם לכן התנתקתי מסלקום וניידתי את המספר ל-YouPhone. כשהתנתקתי, התקשרתי אליהם, שילמתי את כל החוב שהיה לי על הסים וקיבלתי מהם קבלה ששילמתי הכל". 

    המכתב שקיבל איציק ()
    המכתב שקיבל איציק

     

    למה סלקום צריכים לשמור אמצעי תשלום של לקוח שהתנתק?

    מה קורה פה? לפי משפט הפתיחה שהופיע בשני המכתבים, בסלקום טוענים כי יסמין ואיציק: "..טרם סיפקו אמצעי תשלום מאושר, כמתחייב בהסכם עליו חתמו", נראה כי בסלקום מבקשים מיסמין ויצחק לתת להם אמצעי תשלום, גם אם הם כבר לא משתמשים בקו.

     

    יסמין מחזיקה בכרטיס סים של החברה ובסלקום טוענים שהיא יכולה להפעיל אותו בכל עת. אם תפעיל - היא תצבור חוב, כי אין לחברה אמצעי תשלום מעודכן שלה. יצחק לעומת זאת - עבר חברה ואין באפשרותו להפעיל את הסים של סלקום. אז למה סלקום צריכה ממנו אמצעי תשלום?

     

    ההצעה שלנו ליסמין היתה להתנתק כליל מהחברה, לאור העובדה שהיא כלל לא משתמשת בקו הזה. היינו ממליצים לה על כך, לולא יצחק התנתק לחלוטין מסלקום לטענתו, עבר חברה ובכל זאת זכה למטר של מכתבים.

     

    תקלה? אז למה לא שלחו לי מכתב התנצלות?

    בסלקום מסרו ל-ynet שהמכתב על הסכום המצחיק, נשלח עקב תקלה. יסמין מגחכת: "הם אמרו שזו טעות? מאז הפנייה ל-ynet - הם לא התקשרו לומר לי שהמכתב מבוטל ובטח לא שלחו לי מכתב התנצלות. אם הם מתייחסים ככה למי שלא חייב כסף, מעניין איך הם מתייחסים למי שחייב כסף"? 

     

    בסלקום מסרו בתגובה: "במועד שליחת המכתב הלקוחה השתמשה בשרותי החברה ללא הסדרת אמצעי תשלום כך שיכלה למצוא עצמה במצב של יצירת חוב ובאופן שירותי החברה מתריעה בפני לקוחותיה על כך. בשני המקרים המדוברים, שהינם חריגים ונבעו כתוצאה מתקלת מחשוב נקודתית שתוקנה לא מכבר, נשלח מכתב לא תקין".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים