שתף קטע נבחר

כך תמשכו לקוחות לעסק - ובחינם

השתתפות במפגשי נטוורקינג ובכנסים, העלאת סרטונים ליוטיוב, שימור לקוחות מרוצים ושימוש בגימיקים - פעולות בסיסיות שלא יעלו לכם כסף ויעזרו למשוך לקוחות חדשים לעסק

עסקים חדשים נפתחים מדי יום, יזמים צעירים מביאים רעיון חדש לעולם, שיתופי פעולה נרקמים וחולמים להגיע אל תודעת הכלל.

 

 

רגע לפני שמוציאים כספים כדי לפרסם את הרעיון או העסק החדש - כדאי להתחיל בפעולות שעשויות לעזור לו להגיע לאוזניים הנכונות מהר ובחינם:

 

מפגשי נטוורקינג

תכלית הנטוורקינג היא יצירת קשר עסקי בין אנשי עסקים שונים ומסירת הפניות של לקוחות פוטנציאלים אחד לשני. הנטוורקינג מושתת על נתינה וקבלה והוא המקום להציג את העסק שלכם בפני אנשים שעד כה לא הכרתם. 

 

מפגשי הנטוורקינג מתקיימים בכל אזורי הארץ, בדרך כלל בעלות נמוכה. ניתן להשתלב בקבוצת הנטוורקינג הקרובה למקום מגוריכם או לאחת הקבוצות ברשת. המפגשים מתקיימים אחת לשבוע וא שבועיים ויש עלות סמלית על הכיבוד במפגש. ניתן להתארח בכל אחת מקבוצות הנטוורקינג לצורך התרשמות לפני קבלת ההחלטה על ההצטרפות לקבוצה.

 

כנסים ותערוכות

דרך יעילה ומרעננת היא ללכת לכנסים ואירועים שונים בתחומים המעניינים אתכם, כמו תערוכות, כנסי השתלמות, כנסי קאוצ'ינג או כנסים בתחום העסקי שלכם. הרשת מלאה במידע אודות כנסים ותערוכות במגוון נושאים, חלקם בחינם וחלקם בעלות כספית לא גבוהה במיוחד. 

מומלץ להסתובב בכנסים עם כמות גדולה של כרטיסי ביקור, ליצור שיחות עם בעלי החברות השונות המוצגות בכנס או עם הקהל הרחב, ליצור אינטראקציה, להתעניין בהם, במוצרים או בשירות שהם מציגים, לספר על עצמכם, להשאיר רושם ולהחליף כרטיסי ביקור.

 

נטוורקינג - המקום להציג את העסק שלכם לאנשים חדשים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נטוורקינג - המקום להציג את העסק שלכם לאנשים חדשים(צילום: shutterstock)

 

היתרון בכנסים הוא שהאנשים איתם אתם יוצרים אינטראקציה רואים ושומעים אתכם. הקשר הראשוני ביניכם מתחיל באותו רגע ולא בשיחת טלפון קרה או בשליחת מייל, שאין להם שום בסיס של היכרות. לאחר הכנס עליכם לבצע שיחות פולואפ עם כל אותם האנשים שהכרתם, לקבוע פגישה של אחד על אחד ולהציע את שירותכם בצורה רצינית ומעמיקה יותר.

 

שיווק מפה לאוזן

לדבר, לדבר ולדבר - שיווק מפה לאוזן תמיד עובד. בכל פעם שאתם פוגשים אדם חדש, מכר שלא ראיתם מזמן או חבר משותף, ספרו לו על עיסוקכם ושתפו אותו בלקוחות שאתם מחפשים. תופתעו לגלות שמישהו בדיוק מחפש שירות או מוצר זהה לזה שאתם מציעים.

 

פייסבוק

השיווק דרך רשתות חברתיות הוא קל ובחינם. ניתן לפתוח דף עסקי בחינם בפייסבוק אודות העסק שלכם ולספר עליו ואילו שירותים אתם מציעים. מומלץ לכתוב פוסטים המעניקים "ערך" לקהל היעד שלכם כך הלקוחות הפוטנציאלים יכירו אתכם טוב יותר.

 

סרטונים ביוטיוב

דרך נוספת קלה וחינמית היא לצלם סרטון המציע את שירותי העסק שלכם והנותן ערך לאחרים. בסרטון אתם יכולים לענות על צורך כלשהו או בעיה כלשהי שקיימת בקרב קהל היעד שלכם וכך למשוך אליכם לקוחות.

 

כרטיסי ביקור

הצטיידו בכרטיסי ביקור כל הזמן ובכל מקום בו אתם נמצאים. תמיד תוכלו לפגוש אדם שיכול להתעניין במה שאתם עושים ולתת לו כרטיס ביקור.   

 

לקוחות קודמים

יצירת קשר עם לוחות קודמים היא פעולה חשובה מאוד, שכן לעתים הרבה יותר קל ופחות יקר למכור למישהו שעשה אתכם עסקים בעבר. מי שחווה כבר את השירות, האיכות, הנוחות ומערכת היחסים מולכם, ויצא שבע רצון מהשירות שקיבל - נמצא בעמדה בה הוא סומך עליכם ורגוע. מייל מרענן של חג שמח, יום הולדת שמח, עדכון האתר העסקי שלכם, הודעה על פתיחת דף עסקי בפייסבוק - או כל יצירת קשר - יכולים להועיל ולהזכיר את שירותכם.

 

גימיקים ללקוחות פוטנציאלים

דרך יצירתית היא שליחת גימיקים עם מסר אודות העסק שלכם ללקוחות פוטנציאלים אותם אתם מעוניינים למשוך אליכם. כך למשל - חלוקת זרעים ממותגים עם לוגו העסק או החברה, בשילוב משפט רלוונטי ללקוחות הפוטנציאלים ורלוונטי לתקופה בה אתם שולחים את הגימיק.

 

בחגים כמו פסח, ראש השנה או ט"ו בשבט - אפשר לשלב משפט של צמיחה עסקית תמיד יכול להתאים. לאחר שליחת הגימיק חשוב לבצע שיחת פולואפ על מנת לבדוק האם הלקוח קיבל את הגימיק שלכם ומשם הדרך מהירה יותר לקביעת פגישה אישית. 

 

הכותבת, ליבנת הדר, היא הבעלים של משרד בוטיק ליחסי ציבור , https://www.facebook.com/livnathadar.pr 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים