שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    באיזה ענפים תמצאו עבודה ברשתות חברתיות?
    חבר מביא חבר - ברשת: תשכחו משיטות הגיוס שהכרנו עד כה - סקר חדש מגלה כי מעלה מ-75% מהארגונים עושים שימוש ברשתות החברתיות בתהליכי גיוס עובדים, מפרסום משרות ועד לבדיקות רקע על מועמדים. במגזר הציבורי לעומת זאת, התופעה נדירה למדי. אז מה חשוב לדעת?

    אם התרגלתם להתעלם מבקשות ההצטרפות ללינקדאין שנשלחות למייל שלכם, כדאי שתשקלו זאת מחדש - סקר חדש שנערך בקרב כ-370 אנשי משאבי אנוש, מגלה כי למעלה מ-75% מהחברות משתמשים ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ולינקדאין בתהליכי גיוס עובדים.

     

     

    הסקר נערך עבור חברת סינריון בדצמבר 2013, באמצעות אתר HRus, פורטל החדשות של ענף משאבי האנוש בישראל, בקרב אנשי משאבי אנוש מחברות גדולות, בינוניות וקטנות, ב-8 ענפים. הממצאים מגלים כי 76.49% מהחברות עושות שימוש כל שהוא ברשתות החבריות בהליכי גיוס מועמדים, בעיקר בענפי הביוטק (100%), ההייטק (96%) ותקשורת ופיננסים (80%).

     


    שימוש ברשתות חברתיות בגיוס עובדים לפי ענף

    שימוש ברשתות חברתיות בגיוס עובדים לפי ענף
    ענף אחוז שימוש
    ביוטק ופארמה 100%
    היי טק ותקשורת 95.7%
    מלכ"ר 62.5%
    פיננסים 80%
    ציבורי 47.37%
    קמעונאות 50%
    שירותים 68.97%
    תעשיה מסורתית 59.09%
    אחר 79.17%

     

    בבחינת תדירות השימוש בכלי זה עלה, כי 35% מהארגונים עושים שימוש בכלי זה ביותר ממחצית מהגיוסים שלהם. שוב, בולטים במיוחד ענפי הביוטק (66%) וההייטק (כ- 50%), ואחריהם חברות בתחום השירותים (38%). עוד עולה, כי הרשת המובילה בתהליכי גיוס היא לינקדאין – עם 66% מהארגונים שעושים בה שימוש במידה בינונית ומעלה. אחריה בסדר יורד: פייסבוק (51%), פורומים מקצועיים (41%) ולבסוף YouTube וטוויטר, עם פחות מ- 10%.

     

    לעומת זאת,  23% מכלל החברות אינם מגייסים עובדים כלל באמצעים אלו על פי הסקר, בעיקר בשל העדר היערכות ושימוש בחברות השמה. במגזר הציבורי התופעה נדירה יחסית, כאשר 80% מהמשיבים ציינו שאינם ערוכים לשימוש ברשתות חברתיות בהליכי הגיוס. יצחקי קורן, סמנכ"ל השיווק של סינריון מערכות, מעריך כי הדבר נובע מהמדיניות המחייבת הגשת מכרזים למשרות מסוימות.  

     

    עוד עולה מהסקר, כי רוב הארגונים שעושים שימוש ברשתות החברתיות במידה בינונית ומעלה עושים זאת לצורך פרסום והפצת משרות (88%). קורן מציין כי חברות רבות עושות זאת בסגנון הוותיק, של "חבר מביא חבר באמצעות" פרסום המשרות בין החברים ברשת. אחר כך משמשות הרשתות לשם איתור מועמדים וכן מיתוג כמעסיק (71% כל אחד), ואיתור מידע משלים ובדיקות רקע אודות המועמד (63%). 46% עושים זאת לצורך תקשורת פנים ארגונית.

     

    בבחינת הסיבות שבהן עושים שימוש דווקא ברשתות, ציינו המשיבים את סוג המשרה, דרג ניהולי, גיל המועמד וקושי בהשמה באמצעים אחרים. קורן מדגים כי בעוד שדרג ניהולי נמצא בעיקר בלינקדאין, משרות היי טק מקצועיות יש בעיקר בפייסבוק.

     

    טיפים

    אז כיצד אפשר לייעל הליך חיפוש העבודה באמצעות הרשתות החברתיות? "השימוש ברשתות החברתיות לצורכי גיוס עובדים, בולט במיוחד במגזרים העסקיים המתקדמים", מסביר קורן. "בשלב הנוכחי, העובדים הפוטנציאלים של התעשיות המסורתיות, נמצאים פחות ברשתות החברתיות".

     

     (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

     

    "ככל שהתפקיד של עובד יותר מקצועי ומוגדר, כך חשוב להחזיק היום בפרופיל ברשת חברתית", הוא מוסיף. "תעשיות מתוחכמות שתרות אחר תפקידם ניהוליים ומקצועיים, מבצעות "צייד ראשים" ומחפשות את המועמד ברשת כדי לקבל מידע על הרקע שלו, גם אם קיבלו אותו מחברת השמה". הטיפים של קורן: 

     

    1. אסטרטגיה - חשבו באילו ארגונים או חברות תרצו לעבוד, בררו באילו רשתות חבריות החברות הללו משתמשות לגיוס עובדים והצטרפו לאותן הרשתות.

     

    2. בניית תדמית - עברו על כל הפרופילים שלכם בכל הרשתות החברתיות ווודאו שהם מקצועיים, מעודכנים ומספקים את כל המידע הדרוש למעסיק שיברר עליכם.

     

    3. השתמשו בטוויטר, Foursquare, YouTube ו- Pinterest  - הרחיבו את מעגל הקשרים שלכם עם ארגונים וחברות שהייתם רוצים לעבוד בהם באמצעות הטוויט; בנו לעצמכם נוכחות ברשת, שתפו את התחביבים שלכם והראו שאתם יצירתיים - כל זאת תוך שליטה במידע שהמעסיקים הפוטנציאליים שלכם ייראו.

     

    4. הצטרפו לקבוצות בלינקדאין וב-Facebook - הצטרפו לקבוצות שקשורות לתעשייה ולחברות או לתחומים שבהם תרצו לעבוד.

     

    5. כתבו בלוג - בלוג בנושאי הקריירה המעניינים אתכם יכול לתרום לנראות שלכם במדיה החברתית ובבלוגספירה האינטרנטית.

     

    6. העבירו את זה הלאה - שתפו בפייסבוק ציוצים, מאמרים, כתבות וכל דבר שקשור לתעשייה בה אתם רוצים לעבוד - מעסיקים פוטנציאליים רואים את זה.

     

    7. השתמשו במדיה החברתית לאיסוף מידע - עברו על הפרופילים של החברה לפני ראיון העבודה - לא תאמינו כמה מידע מועיל תוכלו להוציא, באופן שיאפשר לכם להיראות טוב יותר מול המעסיק הפוטנציאלי.

     

    עינב בוימפלד, מנהלת תוכן והמחקר ב-AllJobs, מציינת כי נוכחות ברשתות החבריות מאפשרת לבנות מוניטין וירטואלי, מהווה הזדמנות טובה ליצירת קשר - אם מעסיק נתקל בפרופיל שלנו במקרה, ומאפשרת להגדיל את מעגל הקשרים עם אנשים מהמקצוע.

     

    משום כך היא ממליצה לשמור על הופעה הולמת. "מותר לנו להיות עצמנו", היא מסבירה, "רק חשוב לזכור שהדרך שבה אנחנו בוחרים להציג את עצמנו היא גם הדרך שבה המעסיק הפוטנציאלי רואה אותנו. הטיפים שלה:

     

    1. הציעו חברות לארגונים או מותגים גדולים בתחום שלכם

     

    2. הראו את המקצועיות שלכם - פרסמו לינקים למאמרים שכתבתם, העלו סטטוסים ותמונות שמציגות אתכם בעבודה כמו פגישות, כנסים, נסיעות לחו"ל וכיוצ"ב - זהו שיווק עצמי הכרחי.

     

    3. תמונת פרופיל מכובדת - שמציגה אתכם באופן מקצועי ומחמיא, לעתים מומלץ להשקיע בתמונה מקצועית.

     

    4. הזהרו מתכנים שיציגו אתכם באופן שלילי - אל תצטרפו לקבוצות שיכולות להציג אתכם רע מבחינה מקצועית, כמו "אני מתעב עבודה!", "פנסיה מגיל 30!" או "סטלנים ונהנים"; אל תשתפו או תעשו לייק לתכנים פוגעניים או בלתי חוקיים; אל תרדו לפסים אישיים כמו השמצות ואל תעשו שימוש רב מדי בקללות וגסויות - הבעת דעה אישית היא לגיטימית, אבל גם סטטוסים לוחמניים כדאי לפרסם במינון הנכון.

     

    5. פרסמו מידע במינון - אל תעמיסו מידע, גם המעסיקים הפתוחים ביותר ירגישו לא בנוח מול תמונות ואמירות מביכות ואף לפסול אתכם בגללן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים