אתגר הפוקימון של גוגל והכפפה החכמה
היד המכנית לטאבלט, למצוא את כל הפוקימונים בשביל לעבוד בגוגל ועוד. מדי שנה חברות הטכנולוגיה והאינטרנט משתתפות בחגיגות אחד באפריל, מפרסמות מתיחות ומכריזות על מיזמים ומוצרים שלא נראה באמת בזמן הקרוב
כמדי שנה, חברות האינטרנט והטכנולוגיה מייצרות דאחקות, לעתים מושקעות מאוד, לרגל אחד באפריל, יום המתיחות, כאשר גוגל לרוב הכי משקיעה. שירות המפות של גוגל שולח תרמילאים לפנות נידחות של העולם וצולל מתחת לפני המים (באמת), בשביל לנסות ולכסות כל פינה בעולם במפות ובצילומים. כעת (לא באמת) גוגל מציגה את אתגר הפוקימון. בדומה למשחק, על מתמודדים בעולם לאסוף באמצעות הסמארטפון את כל הפוקימונים הקיימים - ומי שיצליח יתחרה על משרה בגוגל. למען הבדיחה, אפשר באמת לחפש פוקמונים באפליקציה של המפות.
עודו קצת מתיחות שליקטנו מהיום העמוס הזה, שבו כל חברה וכל סניף של חברה בינלאומית מבקש תשומת לב. אתר שיתוף הקבצים פיירט ביי לא באמת הוציא את ה"The Virtual Bay" (המזח הוירטואלי), שמשדר לנו תוכן היישר לראש. זו מתיחת האחד באפריל של האתר שעלתה אמש (ב'), קצת מוקדם מהצפוי. בפוסט כותבים בפיירט ביי כי מדובר ב"צעד הגדול בהסטוריה שלנו", ומתארים איך יעבוד המכשיר החדש.
בבלוג נכתב כי לא מדובר במדע בדיוני, וכי ההמצאה פותחה בשיתוף מדעני מוח יפנים, רוסים וישראלים (!), אנחנו מפתחים מכשיר שישלב את המוח שלכם. באמצעות הקרנת לייזר לקרנית". פיירט ביי מוסיפים כי הסאונד יבטל את הקולות מהעולם החיצון. איך זה יקרה? "באמצעות התקן פשוט לתוך המוח אתה לא תוכל רק לשמוע ולראות סרט או משחק (...) אתה תוכל לחיות בו, לשחק בדמות הראשית ולשנות את הסיפור". כן, ממש כמו ממש לחיות.
חברת וירג'ין שיתפה פעולה עם גוגל במתיחות מספר פעמים בעבר שבה השנה לשתף פעולה עם החבר, או לפחות עם חברת הבת שלה Nest שמפתחת מוצרים לבתים חכמים. בוידאו שעלה לרשת מבטיח מייסד וירג'ין, ריצ'ארד ברנסון, כי המוצרים של נסט ישולבו במטוסים של וירג'ין אמריקה, ויאפשר לכל נוסע בטיסה לכוון לעצמו אקלים ספציפי.
בכפות ידיך
כל שנה
גם בשנה שעברה חגגו חברות הטכנולוגיה. טוויטר לדוגמה, הודיעה שתייעל את השימוש ב-140התווים שהיא נותנת לאנשים להתבטא באמצעותם והכריזה על Twttr - שירות להודעות קצרות שכולל עיצורים בלבד, כשניתן להוסיף 5 דולר בחודש לאותיות אהו"י. סוני מצידה הכריזה על Animalia - סדרת מוצרים מפוברקת לחיות הבית. הייתה שם מערכת בידור ביתי קטנה לכלבים לצפייה בסרטי טבע דוקומנטרים ורמקולים לאוגר. לחתול סוני דאגה לאוזניות.
בגוגל עשו קטעים בכל החזיתות: בעמוד הבית נוספה שורה, "מה זה הריח הזה? גלה עוד עם Google nose". הקלקה על הלינק מביאה את הגולשים לעמוד בו ניתן ללהירשם לכאורה לשירות החדש ולהתרשם מהיכולות שלו. גוגל מסבירים שהגוגל נוז מתבסס על "מסד הריחות הגדול של גוגל - יותר מ-15 מיליון סנטהבייט של ריחות", והיא מזמינה גם אתכם לנסות לחפש ריחות, כי "רחרוח אחד שווה אלף מילים".
ביוטיוב הודיעו שנה שעברה לגולשים, כי למעשה האתר הושק ב-2005 במטרה למצוא את הסרטון הטוב ביותר בעולם - והגיעה העת לסגור את התחרות, ואת האתר, כדי להתחיל לחפש זוכה. בשירות הדואר של הענקית ג'ימייל השיקו שירות כחול. זה כמו שזה נשמע.
שירות המפות של הציג אז מפות עתיקות של פיראט מפורסם, קפטן קיד, שיכולות להוביל לאוצר גדול.