שתף קטע נבחר

אתגר הפוקימון של גוגל והכפפה החכמה

היד המכנית לטאבלט, למצוא את כל הפוקימונים בשביל לעבוד בגוגל ועוד. מדי שנה חברות הטכנולוגיה והאינטרנט משתתפות בחגיגות אחד באפריל, מפרסמות מתיחות ומכריזות על מיזמים ומוצרים שלא נראה באמת בזמן הקרוב

כמדי שנה, חברות האינטרנט והטכנולוגיה מייצרות דאחקות, לעתים מושקעות מאוד, לרגל אחד באפריל, יום המתיחות, כאשר גוגל לרוב הכי משקיעה. שירות המפות של גוגל שולח תרמילאים לפנות נידחות של העולם וצולל מתחת לפני המים (באמת), בשביל לנסות ולכסות כל פינה בעולם במפות ובצילומים. כעת (לא באמת) גוגל מציגה את אתגר הפוקימון. בדומה למשחק, על מתמודדים בעולם לאסוף באמצעות הסמארטפון את כל הפוקימונים הקיימים - ומי שיצליח יתחרה על משרה בגוגל. למען הבדיחה, אפשר באמת לחפש פוקמונים באפליקציה של המפות.

 

 

 
עוד סוג של מתיחה של גוגל היא השלפי - סלפי שניתן לשתף, לרגל עשור לגוגל שהושק ב-1 באפריל 2004 (כנראה בכוונה ליצור באזז ותהיות אם זה אמיתי או לא). גוגל מאפשרת (שוב, באמת) להחליף את הרקע של הג'ימייל לכל תמונה שרוצים. בגוגל אומרים שאנשים רבים אוהבים להחליף את הרקע לתמונות של עצמםף אבל אין להם דרך לשתף. בהודעה שקיבלו היום משתמשי ג'ימייל עם הכניסה לתיבה נכתב שאפשר כעת לשתף את התמונה "כדי שהחברים שלכם יוכלו להנות מלהביט בה בדיוק כמוכם".  
 
מתיחה נוספת של ענקית החיפוש והטכנולוגיה, במהדורה היפנית שלה, היא היד המכנית. אם משום מה אתם מתקשים להקיש על הסארטפון או הטאבלט עם היד האמיתית שלכם, גוגל ביפן מציעה (לא באמת) יד מכנית שעובדת עם ג'ויסטיק ומסוגלת להפעיל את מסכי המגע שלכם.
 
 

עודו קצת מתיחות שליקטנו מהיום העמוס הזה, שבו כל חברה וכל סניף של חברה בינלאומית מבקש תשומת לב. אתר שיתוף הקבצים פיירט ביי לא באמת הוציא את ה"The Virtual Bay"  (המזח הוירטואלי), שמשדר לנו תוכן היישר לראש. זו מתיחת האחד באפריל של האתר שעלתה אמש (ב'), קצת מוקדם מהצפוי. בפוסט כותבים בפיירט ביי כי מדובר ב"צעד הגדול בהסטוריה שלנו", ומתארים איך יעבוד המכשיר החדש.

 

בבלוג נכתב כי לא מדובר במדע בדיוני, וכי ההמצאה פותחה בשיתוף מדעני מוח יפנים, רוסים וישראלים (!), אנחנו מפתחים מכשיר שישלב את המוח שלכם. באמצעות הקרנת לייזר לקרנית". פיירט ביי מוסיפים כי הסאונד יבטל את הקולות מהעולם החיצון. איך זה יקרה? "באמצעות התקן פשוט לתוך המוח אתה לא תוכל רק לשמוע ולראות סרט או משחק (...) אתה תוכל לחיות בו, לשחק בדמות הראשית ולשנות את הסיפור". כן, ממש כמו ממש לחיות. 

 

חברת וירג'ין  שיתפה פעולה עם גוגל במתיחות מספר פעמים בעבר שבה השנה לשתף פעולה עם החבר, או לפחות עם חברת הבת שלה Nest שמפתחת מוצרים לבתים חכמים. בוידאו שעלה לרשת מבטיח מייסד וירג'ין, ריצ'ארד ברנסון, כי המוצרים של נסט ישולבו במטוסים של וירג'ין אמריקה, ויאפשר לכל נוסע בטיסה לכוון לעצמו אקלים ספציפי.

 
 
יוטיוב פירסמה וידאו ובו הודתה (שוב, לא באמת) שהיא אחראית לכל הטרנדים הויראלים מהשנים האחרונות (טוב, קצת באמת. ליוטיוב יש אולפנים מקצועיים שבהם מתארחים חלק מכוכבי יוטיוב הפופולרים ומצלמים קטעים חדשים). בסרטון, יוטיוב צופה את הטרנדים הויראלים הבאים, ובהם "שענות". שענות - דחף לעמוד במקומות שונים בעולם ולפרוש את הידיים בצורת מחוגים, בהתאם לשעה המקומית - "ככל שעומדים יותר זמן (עם הידיים באוויר), זה יותר מצחיק ומגניב".
 
 
בדקה ה-1:14 חוזים ביוטיוב טרנד ויראלי של לשים סרט סיום במקומות אקראיים ולהריע למי שעובר דרכו, גם אם הוא לא התחרה בכלום. יוזמה שאכן נעשתה על ידי קבוצת שק.לי הישראלית ב-2010.
 
 

בכפות ידיך

השעונים החכמים, משקפי גוגל והמציאות המדומה שפייסבוק קנתה - כולם חלק מטרנד המחשוב הלביש שסוחף את חברות הטכנולוגיה (באמת. אבל אולי רק את החברות בשלב זה). לעניין אתם יכולים להוסיף (לא באמת) את הכפפות החכמות-סלולריות של HTC ושל סמסונג.
 
ב-HTC שמקדמת את ה-One M8 שיצא לאחרונה באמצעות המתיחה כותבים "דמיינו את החופש היצירתי של סמארטפון בצורה של כפפה". מה?
 
נראה כמו סוג של נשקטרון ()
נראה כמו סוג של נשקטרון
  
בהמשך כתוב "ה-Gluuv שמעוצב יפה מבפנים ומבחוץ, מתחבר באופן חלק ל-One M8, ונותן לך אפשרות לשחרר את הדמיון ולתקשר בדרכים שחשבת שיהיו קיימות בעתיד הרחוק". התאורים הכלליים הללו שלא אומרים שום דבר דווקא גורמים לנו לחשוב שמדובר במוצר אמיתי. הכפפה מאפשרת (לא באמת) לעשות תנועה אמיתית של לייק בשביל לעשות לייק בפייסבוק, ולצלם באמצעות אגרוף.
 
סמסונג קוראת לכפפה (הלא אמיתית) שלה Fingers (אצבעות). מדובר בכפפה עם מסך גמיש יותר מכל מה שהחברות הציעו עד כה בגודל 3 אינץ'. בכפפה יש כמובן מצלמה ברזולוצית 167 מגהפיקסל לצילום, איך לא, סלפיז.  אפשר גם לדבר לאגודל בשביל להגביר את עצמת הקול ולעשות עוד שלל תנועות טביעות עם היד בשביל להפעיל את הכפפה-סמארטפון.
 
 
הסניף הבריטי של סמונג סיפר שהוא מרשת את לונדון ב-WiFi שנישא על גבי ציפורים, על מנת שתהיה קליטה ורשת בכל מקום. הם נשבעים שהם לא פגעו באף ציפור במהלך הכנת המתיחה.
 
 

כל שנה

גם בשנה שעברה חגגו חברות הטכנולוגיה. טוויטר לדוגמה, הודיעה שתייעל את השימוש ב-140התווים שהיא נותנת לאנשים להתבטא באמצעותם והכריזה על Twttr - שירות להודעות קצרות שכולל עיצורים בלבד, כשניתן להוסיף 5 דולר בחודש לאותיות אהו"י. סוני מצידה הכריזה על Animalia - סדרת מוצרים מפוברקת לחיות הבית. הייתה שם מערכת בידור ביתי קטנה לכלבים לצפייה בסרטי טבע דוקומנטרים ורמקולים לאוגר. לחתול סוני דאגה לאוזניות.

 

בגוגל עשו קטעים בכל החזיתות: בעמוד הבית נוספה שורה, "מה זה הריח הזה? גלה עוד עם Google nose". הקלקה על הלינק מביאה את הגולשים לעמוד בו ניתן ללהירשם לכאורה לשירות החדש ולהתרשם מהיכולות שלו. גוגל מסבירים שהגוגל נוז מתבסס על "מסד הריחות הגדול של גוגל - יותר מ-15 מיליון סנטהבייט של ריחות", והיא מזמינה גם אתכם לנסות לחפש ריחות, כי "רחרוח אחד שווה אלף מילים".

 

 

ביוטיוב הודיעו שנה שעברה לגולשים, כי למעשה האתר הושק ב-2005 במטרה למצוא את הסרטון הטוב ביותר בעולם - והגיעה העת לסגור את התחרות, ואת האתר, כדי להתחיל לחפש זוכה. בשירות הדואר של הענקית ג'ימייל השיקו שירות כחול. זה כמו שזה נשמע.

 

שירות המפות של הציג אז מפות עתיקות של פיראט מפורסם, קפטן קיד, שיכולות להוביל לאוצר גדול. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים