שתף קטע נבחר

שברולט טראקס במבחן דרכים: תראו אותי

לפלח רכבי הפנאי הקטנטנים, או אם תרצו "סופר-מיני-מוגבהות", מצטרף שחקן קוריאני-אמריקאי חדש בישראל: שברולט טראקס. לקחנו אותו למבחן דרכים

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

בדומה לדגמי שברולט-קוריאה אחרים, תא הנוסעים של הטראקס אינו מהמצטיינים בקטגוריה. איכות החומרים בינונית ואיכות ההרכבה של חלקים שונים מאכזבת. עם זאת, נוחות התפעול של המערכות השונות - כולל מערכת המולטימדיה - טובה למדי. חבל רק שתגובת המתגים בתחתית המסך אינה תמיד מדויקת מספיק. המרווח בתא הנוסעים טוב לארבעה בלבד, אך תא המטען מציע שימושיות טובה - הן מבחינת גודלו, והן מבחינת נוחות ההטענה.

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

שברולט טראקס לא מציע שיכוך מהמורות מרשים, כפי שלמדנו כבר לצפות מכלי רכב בקטגוריית הסופר-מיני המוגבהות, או רכבי פנאי-קרוסאוברים בשמם האופנתי יותר. נוחות הנסיעה בעיר אינה טובה במיוחד, עקב נוקשות וקופצנות מיותרות. מושב הנהג קשה ושטוח ואינו תורם לנוחות. מחוץ לעיר גילינו נוחות נסיעה סבירה-פלוס ביחס לקטגוריה, והנוחות הכללית מספקת. לטראקס היגוי סביר המאפשר תמרון עירוני נוח, ולכך תורמים גם ראות טובה ורדיוס סיבוב טוב.

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע 1.8 ליטר עם 140 כ"ס ובתיבת שישה הילוכים אוטומטית. על הנייר אלו נתונים מרשימים, בפועל התמונה מעט יותר מורכבת: המנוע רועש ומעניק לעיתים תחושה חלשה מהמפרט הטכני. אלא שהביצועים מספקים ויותר לאופי השימוש הצפוי. תיבת ההילוכים ממהרת להעלות הילוך - לטובת חסכון בדלק - ופוגעת כך בביצועים, מתבלבלת לעיתים בהעברה ואינה מהירה מספיק. העברות ההילוכים בה אינן חלקות במיוחד. במסלול מבחן המדמה תנאי אמת - מסלול ארוך המשלב בין תנועה עירונית לבינעירונית - רשם הטראקס תצרוכת דלק מאד לא מרשימה - 8.7 ק"מ לליטר.

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של הטראקס גבוהה במעט מהממוצע בקטגוריה, המתאפיינת במכוניות בינוניות למדי בתחום זה. רכב הפנאי של שברולט עדיין נחות ביחס לסופר-מיני מודרניות, אך מציע בסך הכל יכולת מספקת בכל המדדים: אחיזת כביש, היגוי, תחושת ועוצמת בלימה ויציבות בפניות תחת בלימה. כל גרסאות הטראקס משווקות בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. במבחן הבטיחות של Euro NCAP זכה הרכב לציון חמישה כוכבים מרבי עם ניקוד בטיחות גבוה.

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב ההדגמה היה ברמת האבזור הגבוהה מבין השתיים שמוצעות עם מנוע 1.8 ליטר, בשם LT. תמורת 136 אלף שקל, תקבלו מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, חיבורי בלוטות' ו-USB, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת שיוט, מראה נגד סינוור וחישוקי "16 קלים. אבזור מכובד, אם כי לא הטוב בקטגוריה ובמחיר מעט גבוה לטעמנו. 

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ מרווח, בטיחות

- איכות, תצרוכת דלק, תיבת הילוכים

 

ולבסוף: אם אתם שוקלים לרכוש רכב מקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים, כנראה שעיצוב חשוב לכם יותר מאיכות דינמית ו-או נוחות. אם זה המצב, הוא בהחלט שווה נסיעת מבחן. אם בכל זאת אתם רוצים לשקול שוב באיזו קטגוריה כדאי לכם לבחור, זכרו כי בדומה ל(כל) מתחריו, הטראקס אינו מוצלח מסופר-מיני מודרנית, ועוד פחות מכך בהשוואה למשפחתיות קומפקטיות גדולות יותר כמו פולקסווגן גולף, מאזדה 3 ואף שברולט קרוז - שמחירן מקביל או אף נמוך יותר.

 

צילום: רועי צוקרמן
(צילום: רועי צוקרמן)

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
מומלצים