שתף קטע נבחר

לאור פרשת איקיוטק: קנסות לחברות הסלולר

משרד התקשורת החליט להטיל קנסות על חברות שלא הודיעו למנויים שנרשמו לשירותי תוכן, מה כוללים השירותים ומהם תעריפיהם. סלקום תשלם הכי הרבה: כ-748 אלף שקל ו-HOT מובייל תשלם כ-173 אלף שקל. מסייע ל"חייבי" איקיוטק? לא ממש

בעקבות פרשת איקיוטק וכדי למנוע הישנות של מקרים נוספים, החליט שר התקשורת גלעד ארדן  להטיל עיצומים כספיים בסכום כולל של כ-2.2 מיליון שקל על חברות הסלולר: סלקום תשלם 748,090 שקל, פרטנר - 642,670 שקל, פלאפון - 599,830 שקל ו-HOT מובייל - 173,530 שקל. נראה שהמשרד החליט להגביר את האכיפה בעקבות הפרשה, אם כי לגבייה אין קשר ישיר לפרשה.

  

 

לפי המשרד, החברות הנקנסות לא הודיעו למנויים באמצעות הודעת SMS, בזמן הרישום לשירותי תוכן שונים, אודות פרטי השירות: מהי מהות השירות, מהם תעריפי השירות, ומהן דרכי הפנייה לחברה במקרה בו מעוניינים להתנתק מהשירות. 

 

מטרת המשרד היא להרתיע את החברות ולחנכן, אך אלה סכומים לא גדולים עבורו, כך למשל, סלקום גלגלה  1.2 מיליארד שקל ב-2013 ומרוויחה, רווח נקי, 200-100 מיליון שקל ברבעון בממוצע.

  

שר התקשורת ארדן מסר בהודעה לעיתונות: "לא נאפשר לגבות כספים מהצרכן בדרכים שאינן שקופות, אלא רק כאשר ברור מעל לכל ספק שהצרכן ביצע את הזמנת השרות מתוך מודעות מלאה".

 

עוזר ל"חייבי" איקיוטק? לא ממש

משרד התקשורת מבקש להעביר חלק מהאחריות לגבייה על שירותי תוכן, לחברות הסלולר. במקרה של איקיוטק, אלפי רבים של צרכנים קיבלו דרישות לתשלום חוב על שירותי תוכן שלכאורה לא שילמו עליהם, שסיפקו איקיוטק וחברות הבת שלה, דרך אתרים שונים.

 

באמצעות הקנס, המשרד מתכוון למנוע מקרים עתידיית דומים למקרה איקיוטק, אבל האם זה עוזר לצרכנים שקיבלו דרישות תשלום מאיקיוטק? לא ממש. החברה עדיין מנסה כמיטב יכולתה לגבות "חובות" שצרכנים חייבי לה לטענתה, בעוד הצרכנים טעונים שהם לא חייבים לה דבר. בעלי החברה טוען כי 100 אלף צרכנים חייבים לו כסף.

 

ממשרד התקשורת נמסר כי: "חברות הסלולר מאפשרות צריכה של שירותי תוכן למיניהם. התשלום עבור שירותים אלה, נעשה באמצעות חשבון הטלפון הסלולרי החודשי של המנוי. משרד התקשורת קבע הוראות ברישיונות של חברות הסלולר, לגבי אופן ההזמנה והרישום לשירותים שכאלה באתרי אינטרנט של ספקי תוכן, לצורך הגברת השקיפות כלפי המנוי במהלך הזמנת השירות, ובמטרה לאמת את זהות מזמין השירות.

 

"על פי ההוראות, החברות מחויבות, בין היתר, לשלוח למנוי במהלך הרישום מסרונים שיכללו פרטים שונים לגבי השירות כגון: מהות השירות, תעריפיו, ודרכי הפנייה לצורך התנתקותוהסרה של השירות.

 

לאחר שנמצא כי חברות הסלולר לא שלחו למנויים מסרונים ובהם הפרטים המלאים לגבי השירות, כנדרש על פי הרישיונות, ובהתאם למדיניות שר התקשורת, גלעד ארדן, והנחייתו ליישם משטר אפקטיבי של אכיפה, החליט משרד התקשורת להטיל  קנסות על החברות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: shutterstock
יש להודיע לצרכן על מה הוא שילם
צילום: shutterstock
בעקבות פרשת איקיוטק
מומלצים