שתף קטע נבחר

גם ב-2014: גלישה בסלולר - 500 שקל בחודש

מסתבר שהסכומים האלה לא נעלמו מהעולם ולא, לא מדובר בגלישה בחו"ל. לקוחת פלאפון קיבלה חשבונית של קרוב ל-1,000 שקל על חודשיים. "חסמתי את הטלפון הנייד של בתי לגלישה סלולרית ב-2011. קניתי השנה סמארטפון ולמרות שלא הסרתי את החסימה, מסתבר שהמכשיר לא גלש רק ב-WiFi". פלאפון: "הלקוחה לא ביקשה חסימה"

הידעתם? עדיין אפשר לשלם על גלישה בארץ קרוב ל-1,000 שקל בחודשיים, גם אחרי שחברות הסלולר החדשות מציעות כבר לא מעט זמן, גלישה בנפח של 6 ג'יגה בפחות מ-50 שקל לחודש + שיחות והודעות SMS ללא הגבלה.

 

 

עליזה, לקוחת פלאפון, קיבלה חשבונית כזאת: 500-400 שקל בחודש, על חודשיים של גלישה בטלפון הנייד החדש של בתה. לטענתה, חסמה את הסים לגלישה כבר ב-2011 וסך הכל העבירה אותו לטלפון נייד חדש. המעבר מנייד פשוט לסמארטפון הביא לחיובים גדולים על גלישה. בפלאפון טוענים: היא לא חסמה את הסים.

 

עליזה מציגה כהוכחה לטענתה, את השינוי הדרמטי שחל בחשבוניות שלה. בחשבונית ינואר, הגיע למנוי של בתה, חיוב חודשי של כ-30 שקל בלבד. בחשבונית פברואר, המחיר זינק ל-471.58 שקל - מתוך חיוב זה, רק כ-40 שקל לא היו על גלישה, כשרוב הסכום הוא על "גלישה מחוץ לחבילה". בחודש שאחריו, הסכום עלה ליותר מ-500 שקל, כשגם פה רוב הסכום קשור לגלישה. לטענתה, למרות שהגלישה נעשתה בתום לב, משום שבתה חשבה שהיא גולשת רק על Wi-Fi, בפלאפון סירבו להוריד לה את גובה הגבייה. אנחנו מייעצים שוב: בידקו תמיד את חשבוניות הסלולר שלכם ואת החבילה אליה אתם מנויים.

 

הפתעה בחשבונית ()
הפתעה בחשבונית

 

"לאורך השנים לא חויבנו על אינטרנט"

"ב-2011 קניתי מפלאפון שני מכשירים סלולריים (שאינם סמארטפון. מ.ק) לבנות שלי", סיפרה עליזה ל-ynet. "ביקשתי וגם קיבלתי חסימה מוחלטת לגלישה באינטרנט הסלולרי, כי היא היתה אז יקרה מאוד. ידעתי שהבנות שלי חסומות, זה מה שביקשתי וזה נעשה ומעולם לא היו לנו בעיות עם זה.

 

"בינואר השנה, קניתי לבת שלי מכשיר אחר - סמארטפון. הכנסתי את הסים של פלאפון ולא שיניתי את החבילה בפלאפון, כך שמבחינתי היא עדיין חסומה לגלישה ואני יודעת שהיא חסומה לאינטרנט, כי כך היה לאורך השנים ומעולם לא חויבנו גם על אינטרנט.

  

"הבת שלי גלשה על גבי רשת האינטרנט האלחוטי בבית ומבחינתי זה היה בסדר גמור, כי היא חסומה לגלישה אחרת. פתאום, אני מקבלת חשבוניות של פברואר-מרס על כמעט אלף שקל"!

 

חסומה לפורטל פלאפון אבל לא לגלישה

עליזה התקשרה לחברה. "נאמר לי שבוצע מעבר אוטומטי לאינטרנט הסלולרי. אמרו לי: 'הבת שלך חסומה לפורטל פלאפון, לא לגלישה'. אמרו לי שב-2011 שונה התקנון בחברה, ששלחו לי מכתבים ולא הגבתי. אחר כך אמרו לי: 'בעצם מעולם לא היית חסומה'.

 

"אמרתי לשירות שאם הייתי יודעת שאני לא חסומה, הייתי חוסמת לה את כל אפשרויות הגלישה, או קונה לה חבילה. הרי ברור שזה נעשה בתום לב ובחוסר ידיעה. בכל מקרה, התנתקתי מפלאפון באותו יום.

  

"פניתי למועצה לצרכנות. בעקבות הפניה, התקשר אלי עו"ד של פלאפון, שהרגשתי שמוציא אותי שקרנית. אמרתי לו: 'שמע, כל מה שנעשה, נעשה בתום לב, מתוך ידיעה שאני חסומה לגלישה'. לכי תוכיחי אחרת".

 

מפלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בתלונה שאינה מוצדקת. בשנת 2011 נשלח ללקוחה טופס גישה לשירותים, אותו היה עליה למלא ולשלוח בחזרה. יודגש כי הלקוחה היתה יכולה לבקש חסימה לגלישה בכל עת, אך היא לא עשתה כן, ולפיכך ובהתאם להוראות משרד התקשורת התאפשרה גלישה מהמכשיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים