שתף קטע נבחר

צפו: כך קוצרו 160 אלף רובי M-16 בצה"ל

פרויקט שנמשך 13 שנה מגיע לסיומו - ובצבא ייפרדו מה"מטאטאים" הארוכים. במקביל, בצה"ל קולטים כמות עצומה של 2,000 האמרים ששימשו את האמריקנים בעיראק ובאפגניסטן

מפעל הרכב של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בחיפה צפוי לסיים בקרוב פרויקט שבמסגרתו קוצרו כ-160 אלף רובי M-16. במקביל, החלה קליטתם של 2,000 "האמרים" שנרכשו כעודפים מארצות הברית לאחר נסיגתה מעיראק ומאפגניסטן. צפו בהדגמה ובהסבר במפעל:

 

משלוח כלי הרכב הוא מהגדולים שהתקבלו אי פעם בצה"ל. על פי התכנון, כ-1,600 "יחוילו" והג'יפים הנותרים יפורקו וישמשו לחלפים. "הם יחליפו את רכבי הסיור והמנהלה הישנים, ובהם הנ"נ, האביר והג'יפ האמריקני הישן (M151 המכונה ג'פ"ס)", סיפר ל-ynet מפקד המפעל, סגן-אלוף אמיר שנטל. "נחליף להם פנסים, נצבע אותם, נשבח אותם ונבצע התאמות ייעודיות: האמר לכוח של טיל הנ"ט 'גיל', האמר גילוי וזיהוי חומרים בלתי קונבנציונליים ועוד".

 

פרויקט קיצור רובי הסער שאמור להסתיים עד סוף השנה החל ב-2001. הוא נולד מהרצון להעניק ללוחמים רובה קל, קצר ונוח יותר, וכן להתמודד עם עלות רכישת רובה מקוצר חדש (כ-4,000 שקל). קיצור כלי הנשק במפעל, שנאמד בכמחצית מהסכום, אורך כשלוש שעות לרובה ובשיאו הגיע לתפוקה של כ-22 אלף כלי נשק בשנה.

 

"לאחר מיון שיקמנו חלקים מהנשק כמו בית ההדקים, ואת הקנה העברנו להליך של עיבוד שבבים, שכלל חיתוך וקידוח", אמר סא"ל שנטל.

 במקביל הורכבו מחדש חלקים שהגיעו מארה"ב וכללו קפיץ קצר, קת פלסטיק ומתפסים חדשים.

 

הרובה האמריקני, שהגיע לראשונה לצה"ל בתחילת שנות ה-70 כעודפי צבא ארצות הברית ממלחמת וייטנאם, החליף ברבות השנים את ה"גליל" הישראלי, שנחשב למגושם וללא-אמין. תצורות שונות של ה-M-16 נמצאות כיום במערכי האבטחה של היחידות העורפיות וברוב היחידות הקרביות. הוא אמור להיות מוחלף בעתיד על ידי ה"תבור" הישראלי, שנמצא כבר בשימוש חטיבות חיל הרגלים גבעתי, גולני והנח"ל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו בקר
הרובים במפעל
צילום: עידו בקר
צילום: רויטרס
האמרים בעיראק. ארכיון
צילום: רויטרס
מומלצים