שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זהירות, גויות: כך עמד הממסד החרדי בפרץ
    צ' התאהבה בגבר שהציל אותה, ר' סירבה להתחייב מראש לקבל עליה את כל המצוות, ור"ה, נערת ליווי, הודיעה שתתגייר רק אם יותר לה להינשא לרב הראשי. איזה מזל שלא היו רבנים חרדים בתקופת התנ"ך, וכך הכיר העם היהודי את ציפורה, רות המואבייה ורחב הזונה. אביאור ביירון כתב על זה שיר

     

    "רות ממתינה". אביאור ביירון מספר את זה כך

    "רות ממתינה". אביאור ביירון מספר את זה כך

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    חג שבועות העומד בפתח הוא הזדמנות מעולה לחשוף שלושה מקרים מזעזעים שבהם הממסד הרבני-חרדי מסרב לגייר גויות ולהכניסן אל חיק היהדות. בשל צנעת הפרט, בשלב זה לא ניתן לחשוף את הפרטים המלאים של הנשים. אבל די במקרים אלה כדי להבין טפח מהקשיים שאיתם מתמודדים עולים ועולות מחבר העמים המבקשים להתגייר, ופעמים רבות נתקלים ברבנים שמזלזלים בהם ובנכונות שלהם להפוך ליהודים.

     

    << הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

     

     

    המקרה הראשון הוא של צ', צעירה שהתאהבה בגבר שהציל אותה, ולכן ביקשה להתגייר ולהינשא לאביר חלומותיה. הרבנים טענו כי על פי ההלכה, לא ניתן לגייר אישה המבקשת לעשות זאת כדי להינשא ליהודי, מאחר ומניע זר עומד בבסיס ההחלטה שלה להתגייר.

     

    עוד כתבות בערוץ יהדות :

     

    המקרה של ר' מפתיע עוד יותר בחומרתו: מדובר באישה שביקשה להיות יהודייה. לא היה לה חבר יהודי שאיתו היא ביקשה להינשא, אבל היא לא התחייבה מראש, באופן פומבי ונחרץ, כי היא מתחייבת לקיים את כל המצוות. לדעת הרבנים החרדים, גם במקרה זה לא ניתן להשלים הליך גיור, כל זמן שאין התחייבות ברורה ומוקדמת לשמור את כל המצוות וכל המנהגים.

     

    המקרה השלישי שבו, לשם שינוי, ניתן להבין לליבם של הרבנים החרדים, המתנגדים לגיורים רפורמיים וסיטוניים - הוא סיפורה של ר'. מדובר בנערת ליווי(!) שברוב חוצפתה הבהירה כי היא מוכנה להתגייר רק אם הרב הראשי יתחתן איתה. הרבנים הבינו מיד שמדובר בניסיון זול לייצר פרובוקציה, והזהירו כי על פי ההלכה לא ניתן לגייר את האישה.

     

    מומלץ לרבנים לעיין ברמב"ם

    אם אתם שולטים בספר הספרים, מן הסתם הסיפורים נשמעו לכם מוכרים-משהו. בכל זאת, דורות של יהודים התחנכו לאורן של גיבורות אלו.

     

    צ', היא ציפורה המדיינית, מי שנישאה למשה רבנו לאחר שהלה הציל אותה מיד הרועים שהתנכלו לה. אין כיום שום רב אורתודוכסי שהיה מכשיר גיור של צעירה שמצהירה כי היא רוצה להפוך ליהודייה רק כדי להינשא לבן העם הנבחר. אבל משה רבנו חשב אחרת, התחתן עם ציפורה, ומשום מה לבורא העולם הדבר לא הפריע כאשר הוא החליט שמשה יהיה בחיר הנביאים בתנ"ך.

     

    ר' היא רות המואבייה, גיבורת המגילה הנקראת בשבועות, אשר תהליך הכניסה שלה לעם היהודי כלל הצהרה קצרה: "עמך - עמי ואלוהייך אלוהיי". הרבנים החרדים, כמובן, היו דורשים ממנה התחייבות מוקדמת לקיים את כל המצוות והמנהגים.

     

    אלא שבתקופת התנ"ך לא היו רבנים חרדים, וזו הסיבה שבגללה מאוחר יותר נקבע בגמרא (וגם בספר ההלכות של הרמב"ם), כי במידה ואדם מביע נכונות אמיתית להתגייר, אסור לחשוף בפניו בהתחלה את כל המצוות, כדי לא לגרום לו להתחרט, או בלשון הרמב"ם: "ואין מרבין עליו ואין מדקדקין עליו שמא יגרום לטרדו ולהטותו מדרך טובה לדרך רעה".

     

    המקרה של רחב הפרוצה, כבר הופך את הממסד השמרני לבדיחה. על פי המסופר במדרש ובגמרא, למרות שהעם היהודי היה חייב להשמיד את הכנענים, רחב שהצילה את המרגלים התעקשה להתגייר כדי להינשא ליהושע, הרב הראשי והמנהיג של העם היהודי באותה תקופה. כדי להבהיר שלא מדובר במעשה פסול, חז"ל ידעו לספר כי משידוך זה נולדו צאצאים כשרים שכללו בין היתר שמונה כוהנים ושמונה נביאים, ובהם ירמיהו.

     

    הרבנים החרדים התחילו להאמין לעצמם

    למען הסר ספק, כותב שורות אלו מתנגד לגיורי-בזק של נוכרים המבקשים סל קליטה, או של כדורסלנים שמבקשים להתאזרח. אבל העולים מחבר העמים, וכן אנוסים שהם מ"זרע ישראל", אמורים לקבל יחס שונה ומחבק. הנכונות שלהם להתגייר, מחייבת את הממסד הרבני לאמץ את ההלכה כפי שנקבעה בשולחן ערוך, אשר דורשת מהמתגייר להביע רצינות ונכונות לשמור מצוות, אבל בוודאי לא מאיימת עליו בביטול רטרואקטיבי של הגיור.

     

    בהקשר זה כבר הבהיר הרמב"ם שגיור הוא מסלול חד-כיווני, והוא אף הביא דוגמה לכך מהמלך שלמה ושמשון הנביא, שלא מיהרו עם נשותיהם לרבנות לאחר ש"נגלה סודן", כלשון הרמב"ם. כלומר, הגיור של הנשים הללו לא בוטל גם לאחר שהתברר כי הן ממשיכות לעבוד עבודה זרה, למרות שהן התגיירו לקראת חתונתן.

     

    הגישה החרדית בנושא הגיור, מזכירה לי את משפט המחץ של הומר סימפסון: "אתה מנסה עליי פסיכולוגיה הפוכה, והיי, זה עובד!" עצוב לגלות שאחרי כל כך הרבה שנים שבהן הממסד האורתודוכסי מאיים ומתקיף את העולים החדשים, רבנים חרדים התחילו להאמין שההמצאות ההלכתיות שלהם בתחום הגיור, הן ההלכה, והן שמחייבות את המדינה.

     

    רות ממתינה

    אביאור ביירון

     

    ארבע שנים מצפה רות לשבועה 

    ציפתה ולא ידעה ציפתה

    שלום עליכם מלאכי השרת

     

    נשלח מלאך חשנדרגום לחזר אחר המבטיחים

    חיזר אצל רב נֵדר

    חיזר אצל רב אילוּזיה

    חיזר אצל רב בטוח

    חיזר אצל רב לשונרע

     

    חיזר בפתחים

    יִיהֵד בנשבעים

    אין עונה

    עברה שנה ועוד שנה

     

    שלוש שנים משתוקקת רות לחיבוק

    השתוקקה ולא ידעה שהשתוקקה

    בואם לשלום מלאכי השלום

     

    נשלח מלאך שוסריאל לחזר אחר השתיינים

    חיזר אצל רב חבקוק

    חיזר אצל רב עלוק

    חיזר אצל רב בקבוק

    חיזר אצל רב פקוק

     

    חיזר בפתחים

    המיר בפקפוקים

    אין גואל

    עברה שנה ועוד שנה

     

    שתי שנים מקווה רות לדמעה

    קיוותה ולא ידעה שקיוותה

    ברכוני לשלום מלאכי השלום

     

    נשלח מלאך ליבראֵל

    לחזר אחר העיניים

    חיזר אצל רב קוּקן

    חיזר אצל רב עייני

    חיזר אצל רב מבט

    חיזר אצל רב עִינרע

     

    חיזר בפתחים

    הוליד בקרציות

    אין עונה

    עברה שנה ועוד שנה

     

    שנה אחרונה מתפללת רות לישנים

    התפללה ולא ידעה שהתפללה

    צאתכם לשלום מלאכי השלום

     

    נשלח מלאך חלואל לחזר אחר הנמים

    חיזר אצל רב חלום

    חיזר אצל רב ישנון

    חיזר אצל רב רדום

    חיזר אצל רב חורֵפּ

     

    חיזר בפתחים

    גִייֵר הנרדמים

    יש גואל

    סוף-סוף

    חזרו בתשובה

     

    • הטור הזה מוקדש לי', עולה חדשה מחבר העמים, שבדיוק לפני שנה השלימה את תהליך הגיור והוכיחה לי וגם לבית הדין שגייר אותה, כי יש עולים שרוצים להפוך ליהודים ולשמור תורה ומצוות, למרות הבוז העמוק שרוחשים להם חרדים רבים, אשר משוכנעים שרק הם היהודים האמיתיים - וכל השאר מתחזים ושקרנים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים