שתף קטע נבחר

בין העצים הירקרקים: האיש שחי במטוס ביער

ברוס קמפבל שמע ממעצב שיער ממיסיסיפי על הסבת מטוס למקום מגורים ורצה גם. הוא רכש שטח אדמה באורגון והציב בו בואינג 727 שאותו הפך לביתו השני, כעת הוא מתכנן לשדרג לבואינג 747. והוא לא היחיד שאימץ את הרעיון

עמוק בתוך יערות אורגון והגבעות שמאחורי פרברי פורטלנד, במקום שבו מבצבצים פרדסים בקו האופק, מסתתר מטוס בואינג 727 שנראה כי נחת בסופה של דרך עפר בין עצי האורן. בעבור ברוס קמפבל, מדובר במקום שהוא קורא לו בית.

 

עוד חדשות בעולם :

נטרל יורה בקמפוס: המונים תרמו לחתונתו

להפוך ג'ונגל של בטון לגן עדן. חלומות סוצ'י

המלחמה שצילקה את המלכה אליזבת

 

שם, בין הכנפיים וכן הנחיתה, מבלה קמפבל שישה חודשים מהשנה. ב-1999 למהנדס החשמל לשעבר היה חזון: להציל מטוסים מלהפוך לגרוטאות מתכת ולהתחיל להשתמש בהם.

 

מבט על ביתו של קמפבל:

 

כשחיוך עולה על פניו, קמפבל בן ה-64 מסביר כי הוא רואה במשימה הזו חלק ממטרת חייו. "אני רוצה לשנות את התנהגות האנושות בנישה הקטנה הזו", הצהיר בזמן שעמד לצד המטוס, והלין על הכוחות הדרושים בשטיפת המטוס וקיצוץ העלווה הסבוכה. קמפבל הוא אחד מקבוצה קטנה של בני אדם ברחבי העולם - מטקסס עד הולנד - שהפכו מטוסים שאינם בשימוש לחלל למחיית בני אדם או לפרויקט יצירתי אחר.

 

לאגודה למחזור כלי טיס, שהוקמה על ידי בכירים בתעשיית התעופה, חלקם מבואינג, אין נתונים על המספר המדויק של המטוסים שחודשו באופן כזה, אך היא מעריכה כי בין 1,200 ל-1,800 כלי טיס יפורקו בשלוש השנים הבאות ובין 500 ל-600 יפרשו מדי שנה בשני העשורים הבאים.

 

"אנחנו שמחים לראות גופי מטוסים הופכים להיות שימושיים בכל מיני דרכים יצירתיות", אמר דובר האגודה, מרטין טוד. "אנחנו מעוניינים שישפצו אותם וישתמשו בהם בדרך שמטיבה עם הסביבה".

 

קמפבל בסרטון שפורסם לפני שנה: 

 

המטוס שהפך לבית ()
המטוס שהפך לבית

כשקמפבל היה בשנות ה-20 לחייו הוא שילם 23,000 דולרים עבור 10 האקרים (כ-40 דונמים) שעליהם יושב מטוסו. התוכנית המקורית שלו הייתה לבנות בית ממשאית הובלה, אבל אז הוא החליט שמטוס יהיה רעיון טוב יותר. המשאית עדיין נמצאת בסמוך למטוס, מכוסה צמחייה.

 

ישן על פוטון, מבשל במיקרוגל

קמפבל רכש את הבואינג לאחר ששמע ממעצב שיער ממיסיסיפי שעשה זאת גם. כיום, אחרי השקעה של 220 אלף דולרים, שנים רבות של עבודה וכמה לקחים כואבים, קמפבל מוכן לעשות הכול מחדש, הפעם עם בואינג 747 שהוא מקווה לקנות ולהעביר ליפן, שם הוא מבלה את ששת החודשים האחרים בשנה.

 

קמפבל עובד לשחזר כמה מהמאפיינים המקוריים של המטוס: תא הטייס, המדרגות, השירותים, תאורת הלד וכמה מהמושבים. "זה כל כך הגיוני להשתמש במטוסים האלה עבור משהו אחרי שהם יוצאים משימוש", אומרת קייטי בראון, טייסת ומדריכת טיסה שהגיעה לצפות במטוס אחרי ששמעה עליו ב-2012. "זה רעיון מרתק".

 

אולם המעבר לא היה קל. בזמן ששחזר את המטוס, קמפבל בילה שנים במגורים בתוך בית נייד. כשהבית שרץ עכברים,

הוא עבר לתוך המטוס, אף שלא היה לו אישור לכך.

 

על הסיפון, קמפבל חי חיים צנועים. הוא ישן על מזרן פוטון, מתקלח במקלחת מאולתרת, מבשל באמצעות מיקרוגל או טוסטר ואוכל בעיקר מזון בשימורים ודגנים. ערימה של נעלי בית מונחת בכניסה למטוס בעבור המבקרים, משום שקמפבל אינו מעוניין בעקבות בוץ במטוס.

 

קמפבל השיק גם אתר אינטרנט ובו הוא מסביר על תוכניות הבנייה. אולם הוא לא היחיד עם החזון. כלי טיס הפכו לבתים בטקסס, קוסטה ריקה והולנד. בפלורידה מטוס גם הפך לבית סירה. "אני חושב שרוב האנשים הם חנונים בלבבותיהם במובן כלשהו", טוען קמפבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים