שתף קטע נבחר

סובארו מגדילה את משפחת ה-XV ומשיקה STI

יצרנית הרכב היפנית מתחילה בשיווק גרסה צנועה יותר של רכב הפנאי, ומוסיפה לארסנל הדגמים גם את הדור החדש של ה-STI הספורטיבית

סובארו מרחיבה את ההיצע - עם הפנים ל-2014 מוצלחת עוד יותר. מותג הרכב שעבר לידי חברת סמל"ת, הציג שיפור משמעותי ב-2013 והגדיל משמעותית את מכירותיו מתחילת 2014, מגדיל את מגוון הדגמים שבאולם התצוגה בשתי מכוניות מעניינות וחשובות, גם אם שונות לחלוטין באופיין ובקהל היעד. הראשונה היא גרסת 1.6 ליטר לרכב הפנאי XV, אשר שווק כאן עד עתה רק עם מנוע 2.0 ליטר לו הוצמד תג-מחיר גבוה יחסית. מעתה, במקביל להוזלה של 8,000 שקלים לגרסה היקרה, תשווק גם גרסה זולה יותר במחיר של 130 אלף שקלים ל-1.6 ליטר עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, או 136 אלף שקלים לגרסה בעלת תיבת הילוכים רציפה.

 

 

בסובארו מעריכים כי שילוב גרסה זולה משמעותית למשפחת ה-XV, תסייע להגדיל את מכירות הדגם באופן משמעותי. אורי להב, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, אמר היום (ב') כי עד סוף השנה תמכור סובארו כ-1,400 מכוניות מדגם XV. יש לשער כי עיקר המכירות ייפול בחלקה של גרסת ה-1.6 בשילוב תיבה רציפה.

 

 

לפי סמל"ת, המנוע בחזית גרסת ה-1.6 מייצר הספק מרבי צנוע של 114 כ"ס בלבד, והמומנט המרבי עומד על 15.3 קג"מ. לשם השוואה, מנוע ה-2.0 ליטר מייצר 150 כ"ס ו-20 קג"מ. מהירותו המרבית של ה-XV בגרסה ידנית עומדת על 179 קמ"ש, או 175 עם התיבה הרציפה. יש לציין כי מערכת ההנעה הכפולה בגרסה הידנית שונה מזו בה מצוידת גרסת התיבה הרציפה. רמת האבזור של שתי הגרסאות זהה, ומכונה Energy.

 

בנוסף ל-XV מתחילה סובארו בשיווק הדור החדש של ה-STI - רפליקת הראלי המיתולוגית של היצרנית, עוד מתקופת האימפרזה בשנות ה-90'. ה-STI מציעה כרגיל מנוע בוקסר מוגדש בנפח 2.5 ליטר עם הספק מרבי של 300 כ"ס ו-41.5 קג"מ, תיבת שישה הילוכים ספורטיבית וכמובן הנעה כפולה מתוחכמת עם שליטה על מצבי הדיפרנציאל המרכזי והעברת הכוח לסרן האחורי, כמו-גם מערכת בקרת יציבות עם מספר מצבים הניתנים לשליטה. מכונית הספורט תשווק בארץ עם תג מחיר של 300 אלף שקלים, או 320 אלף שקלים בגרסת הפרימיום המאובזרת יותר.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים