שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    גמילה מעישון: התופעות שאחרי והפתרונות

    בתהליך גמילה מעישון, הפסקת העישון עצמו היא התהליך הראשון. השלב הבא הוא ההתמודדות עם כל התופעות הפיזיות והנפשיות. למה צריך לצפות במהלך התקופה שלאחר הגמילה. שלב אחר שלב

    ההשפעות של הגמילה מעישון יכולות להימשך עוד זמן רב. גם אם נגמלתם מהסיגריות ואתם לא מסוגלים יותר אפילו להריח אותן, לגוף לוקח יותר זמן להסתגל. ישנן השפעות שנמשכות זמן רב וישנן תופעות שמופיעות באופן מיידי. כך תתמודדו.

     

    עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

     

    עוד כתבות על גמילה מעישון

    צפו: כל השיטות להפסיק לעשן - ביעילות

    להפסיק לעשן על ידי שינוי הרגלים

    יום ללא עישון: גמילה מעישון מפחיתה דיכאון

     

    יומיים

    עלולות להופיע סחרחורות. הפתרון הוא מנוחה קלה עד יעבור זעם.

     

    3 ימים - שבוע

    עייפות קיצונית: הפתרון הוא שתיית מים, פעילות גופנית, תזונה מאוזנת בדגש על פחמימות מורכבות.

     

    יקיצה באמצע הלילה: הפתרון לכך הוא הימנעות ממזון ומשקאות ממותקים וקפאין לפני השינה או הפחתת כמות הקפאין בחצי. סיום פעילות גופנית לפחות 4 שעות לפני השינה.

     

    שבועיים

    אתם עלולים להרגיש כי יכולת הריכוז שלכן ירודה מתמיד. הפתרון הוא פירוק משימות גדולות לקטנות, הפסקות, הימנעות ממשימות מורכבות, פעילות גופנית.

     

    דיכאון ומצב רוח ירוד. אמור לעבור תוך מס' שבועות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    דיכאון ומצב רוח ירוד. אמור לעבור תוך מס' שבועות(צילום: shutterstock)

     

    חודש

    דיכאון: זה הזמן שבו אתם עלולים להיות מדוכאים ולהרגיש כי מצב רוחכם ירוד. הפתרון: דכדוך קל חולף לרוב תוך מס' שבועות, ניתן להקלה בעזרת פעילות גופנית וסביבה תומכת. במקרה של החמרה במצב יש לפנות לרופא.

     

    עצירות: העצירות חולפת עם הזמן. יש להרבות בצריכת סיבים תזונתיים, שתייה מרובה ופעילות גופנית.

     

    כיבים בפה: הימנעות ממגע עם מזונות חמוצים, חריפים וחמים (כגון אלכוהול וקפה). במידה שמופיע כיב, ניתן להיעזר בתכשירי הקלה מקומיים. יש לשקול הפסקת שימוש בתחליפי ניקוטין קצרי טווח.

     

    רוגז/אגרסיביות/אי שקט: הפתרון ביצוע תרגילי הרגעה (נשימות, דמיון מודרך), פעילות גופנית, עדכון הסביבה על תהליך הגמילה.

     

    10 שבועות

    דחף פתאומי לעשן: הפתרון: טיפול תרופתי ופעילות גופנית נמרצת(ריצה קצרה, עליה וירידה במדרגות) יכולים לסייע. שינוי מיקום והמתנה של כמה דקות עד שהדחף יחלוף, היעזרות בחבר התומך בהפסקת עישון בכל פעם כשיש חשש למעידה ולחזרה לעישון.

     

    עלייה בתאבון: חשוב להכין מזונות חלופיים כגון סוכריות ללא סוכר, ירקות חתוכים למקלות (גזרים, מלפפונים), לשתות מים מבקבוק מים עם פייה ולהקפיד על ארוחות קטנות וסדירות ביום.

     

    20 שבועות

    עלייה במשקל: העלייה במשקל במהלך גמילה מעישון עם טיפול תרופתי תומך מוגבלת לק"ג בודדים. כדי למתן את העלייה במשקל חשוב להקפיד על ארוחות קטנות ומתוכננות, הכנת ירקות חתוכים וזמינים, שתיים מים ופעילות גופנית.





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    עלייה במשקל היא אחת מתופעות הלוואי של הפסקת עישון
    צילום: shutterstock
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים