שתף קטע נבחר

טמפו השיקה סודה בטעמים ללא קלוריות

בעוד שהצרכנים המשיכו לקנות פחות ופחות משקאות קלים גם במאי, חברת טמפו החלה למכור סודה "עם נגיעות של טעם" בשלושה טעמים. זה מוצר ללא סוכר או ממתיקים מלאכותיים, שמתחרה בו מוצר אחד דומה של שוופס. המחיר המומלץ לבקבוק 1.5 ליטר: 3.5 שקלים, גבוה יותר משוופס

למרות ששוק המשקאות הולך ומתכווץ - טמפו השיקה לאחרונה מותג חדש, "סודה עם נגיעות של טעם", שמהווה לפי החברה - קטגוריה חדשה של מוצרים. החברה תשקיע כמיליון שקלים במהלך המיתוג וההחדרה של המותג לכל רשתות השיווק.

 

 

הסדרה נמכרת בבקבוקים של 1.5 ליטר, בשלושה בטעמים של פירות יער, אדלברי-ליצ'י ואננס. המשקה הוא ללא סוכר, ללא קלוריות, ללא חומרים משמרים וצבעי מאכל. החברה מבקשת גם להגדיל את קטגוריית הסודה שלה, גם לפנות לקהל הישראלי במחיר, שכן הוא מצמצם צריכה וגם לפנות אליו בבריאות: בלי ממתיקים מלאכותיים ובלי קלוריות.

 

המחיר המומלץ עומד על 3.5 שקלים לבקבוק. זה מחיר נמוך יחסית לקולה, אך גבוה יחסית למוצר היחיד בשוק שמקביל למוצר החדש של טמפו: שוופס סודה בטעם לימון. המוצר הזה נמכר רק באריזות של רביעייה במחירים של 11-10.1 שקל, כלומר 2.75-2.5 שקלים לבקבוק, לעומת 3.5 שקלים לבקבוק של המוצר החדש של טמפו. יחד עם זאת, שוופס "כופה" על הצרכן לקנות רביעייה, שכן המוצר שלה לא נמכר בבקבוקים בודדים.

 

סודה בטעמים של טמפו. 3.5 שקלים לבקבוק (צילום: טמפו) (צילום: טמפו)
סודה בטעמים של טמפו. 3.5 שקלים לבקבוק(צילום: טמפו)

המתחרה, שוופס - 2.75-2.5 שקלים לבקבוק. זול יותר, אך מחייבים לקנות רביעיה ()
המתחרה, שוופס - 2.75-2.5 שקלים לבקבוק. זול יותר, אך מחייבים לקנות רביעיה

 

תחרות לשוופס וסודה סטרים

ליאור פולק מנהלת שיווק מוגזים ומשקאות קלים בטמפו, הסבירה ל-ynet כי "המוצר מומתק בתמציות טעם וריח, לכן אין לו ערך קלורי. הרציונל השיווקי מאחורי זה הוא שגילינו שאנשים משדרגים את הסודה שלהם לבד, מוסיפים לה דברים כדי ליצור טעם".

 

לטענתה המוצר לא מתחרה בשוופס מוגז עדין. "במשקה הזה יש 27-25 קלוריות, זו לא אותה קטגוריה. אנחנו השקנו משקה בלי קלוריות וסוכר. מוצר שמתחרה בנו ישירות זה שוופס סודה בטעם לימון". מתחרה נוסף, דומה אך שונה, זו סודה סטרים, שמציעה סירופים עם קלוריה אחת, שמכילים ממתיק מלאכותי.

 

 



 

 

טמפו היא השחקן השני בסודה, אך שוופס מובילה בהרבה

טמפו היא השחקן השני בקטגוריית הסודה אחרי שוופס של יפאורה, אך נתח השוק שלה קטן בהרבה משל שוופס. נכון לחודש מרס 2014, שוופס החזיקה 51.1% משוק הסודה בעוד שטמפו החזיקה ב-28%. אחריהן: קינלי, אקווה נובה, קריסטל וסופר דרינק. לפי נילסן, הקטגוריה הצטמקה ב-17.8% בליטרים, בתקופה שבין ינואר למרס, משמע - הצרכנים צורכים פחות סודה בבקבוק. זאת לעומת 2013, שבסיכומה סודה היתה הקטגוריה השנייה הצומחת ביותר בתחום המשקאות, אחרי תה קר. הנתונים לא כוללים את נתוני סודה סטרים.

  

לפי נתוני נילסן לחודש מרס האחרון, טמפו מחזיקה 8.3% מכלל קטגוריית המשקאות (כולל מים) וירדה במכירות הכספיות ב-2.4% מאז תחילת 2014, הירידה הנמוכה ביותר מבין שלוש חברות המשקאות הגדולות: החברה המרכזית למשקאות קלים ויפאורה, שירדו ב-10% וב-6.5% במכירות. במכירות לפי ליטרים היא ירדה ב-1.9%, זאת לעומת ירידה של 12.5% של החברה המרכזית ו-7.5% של יפאורה.

  

לפי נתוני נילסן לחודש מאי, הירידה הגדולה ביותר במכירות בכלל שוק מוצרי הצריכה היא במשקאות, ירידה במכר הכספי של 3.1%. וירידה בכמות הליטרים הנצרכת של 2%.

 

מותגים שהורידו מחירים - הצריכה שלהם עלתה

אפשר להצביע על שתי מגמות צרכניות בתחום המשקאות: צמצום צריכה של משקאות שמחיריהם עלו ומשקאות מסוימים עם סוכר ומעבר למותגים זולים וכן סקרנות לגבי מוצרים חדשים.

 

אפשר לראות שבגדול, לפי נתוני מרס, הצרכנים קונים יותר מוצרים של טמפו שמחיריהם ירדו ומפחיתים צריכה של מוצרי טמפו שהתייקרו. כך למשל, בעוד שצריכת פפסי, פפסי מקס וג'אמפ נמצאת בעלייה בעקבות הורדת מחירים; צריכת 7UP, סן בנדטו, אקווה נובה, מירנדה והתה הקר של טמפו נמצאת בירידה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים