שתף קטע נבחר

לא גובים מכם את ההלוואה? היזהרו

חוסך בקופת גמל שביקש למשוך את כספו קיבל הצעה אטרקטיבית - להשאיר את החיסכון ולקבל במקום זאת הלוואה בתנאים טובים. כשביקש לפרוע את ההלוואה, לא מיהרו לאפשר לו את התשלום. נשמע טוב? לא אם חושבים על הריבית שממשיכה לתפוח

בשנים האחרונות הולכים וגדלים היקפי ההלוואות שנוטל הציבור מקופות הגמל וקרנות הפנסיה, כאלטרנטיבה להלוואות הבנקאיות.

 

  • לטורים נוספים במדור "סוגרים חשבון "

     

    בהתחשב בכך שהחיסכון הפנסיוני – קופת הגמל, קרן ההשתלמות או קרן הפנסיה, מהווים בטוחה להלוואה, הריבית זולה בהשוואה לאפשרויות האחרות, והתהליך די מהיר.

     

    מנהלי קופות הגמל מרוצים מהמציאות הזו. הם גילו כי יש כר נרחב לפעילות שתעניק להם הכנסה מריבית, עם סיכון נמוך (החיסכון הפנסיוני שלנו עומד לרשותם במקרה של אי פירעון). המציאות הזו גורמת להם כמעט באופן אוטומטי, כאשר חוסך מבקש לפדות את קרן ההשתלמות שלו, להציע כחלופה למשיכה – הלוואה, עם תנאי החזר נוחים.

     

    כך גם הוצע ל-א' שביקש למשוך את קרן ההשתלמות שלו מבית ההשקעות דש (שהתמזגה עם מיטב) שם צבר מעל ל-100 אלף שקל. "למה למשוך את הכסף – לא חבל?", אמר לו פקיד השירות האדיב, "נוכל לתת לך את הסכום כהלוואה בריבית אטרקטיבית וגם תוכל להחזיר את הכסף מתי שתרצה ללא עמלת פירעון מוקדם".

     

    א' קיבל את ההצעה ונטל הלוואה של כ-150 אלף שקל. לאחר חצי שנה ביקש להחזיר את ההלוואה, אולם כאן נכונה לו הפתעה. אמנם מדובר בסכום לא קטן, אך במיטב-דש לא ממהרים לקבל את הכסף בחזרה.

     

    "התקשרתי לדש כמה פעמים וחיכיתי על הקו זמן רב בלתי נסבל, רק כדי לקבל מענה מנציגת השירות", מספר א' ל-ynet . "אחרי שכבר הגעתי אליה, היא אמרה לי שהיא צריכה לקבל מ"מחלקת הלוואות" את הסכום המדויק אותו אני צריך לשלם ואת מספר חשבון העו"ש אליו צריך להעביר את הכסף. היא לא נתנה לי את הפרטים וגם לא חזרו אלי. ניסיתי לפנות גם במייל – אך אף אחד לא ענה".

     

    "לא יורד מהקו"

    א' לא התייאש, הוא ידע שכל יום של המתנה משמעותו תשלום ריבית על ההלוואה, ריבית שעומדת על 20-30 שקל ליום.

     

    אחרי שבוע של ניסיונות ליצור קשר, הוא הגיע שוב לנציג השירות. שוב ביקשו להעביר אותו מפקיד לפקיד ואף הציעו שיחזרו אליו, אולם אז הוא התעקש לא לרדת מהקו עד שיתנו לו את הפרטים המלאים לפירעון ההלוואה."למעשה על ידי הסחבת הזאת דש הרוויחה ריבית של יותר משבוע על ההלוואה, אני מעריך ששילמתי כמה מאות שקלים יותר", הוא אומר. "כתבתי לחברה על המקרה, ובשיחה שהיתה לי עם אחת המנהלות שם, היא הודתה בטעות ואף הציעה לשלוח לי "שי" כהתנצלות, היא לא היתה מוכנה לדבר על החזר הריבית שצברה ההלוואה בגלל הרשלנות שלהם".

     

    יש לציין כי ביקור קצר בעמוד הפייסבוק של החברה מגלה כי מקרה מסוג זה אינו נדיר, ולא מעט לקוחות שוטחים את טענותיהם על שירות הלקוחות הלקוי שהם נתקלו בו.

     

    מבית ההשקעות מיטב-דש נמסר בתגובה: "שירות הלקוחות במיטב דש נבחר כשירות הלקוחות הטוב ביותר בשוק ההון. עם זאת, גם אצלנו לעיתים בתקופות מסויימות בשנה קיימים עומסים גבוהים מן הרגיל עקב פניות רבות של לקוחות (כמו לדוג' לאחר פרסום דוחות שנתיים וכו').

     

    "לצערנו הרב, מדובר במקרה חריג של נציגת שירות שלא חזרה ללקוח, על כן השירות שקיבל א' אינו עומד בקנה אחד עם איכות השירות הנהוגה אצלנו. עם זאת, הלקוח קיבל את התנצלותנו הכנה ונציגי השירות עשו כל מאמץ על מנת להעניק לו שירות מיטבי לאחר מכן.

     

    "חלה עלינו חובת חיסיון ללקוח ולכן לא נוכל להיכנס כאן לכל פרטי המקרה אולם נציין כי אנו עומדים מאחורי ההתחייבות שלנו ללקוח ולא נגבה (כמו שאנו לא גובים מאף לקוח אחר) עמלות פירעון מוקדם. אולם, למותר לציין כי ככל שבנק זה או אחר גובה ריביות בגין הלוואות וכספים המוחזקים אצלו, אין לנו יכולת להשפיע שכן אין זה בסמכות שלנו".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים