שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הכי מטוקבקות
      דירוג: איזו חברת ביטוח הכי גרועה
      כ-650 אלף תביעות ביטוח בתחומי ביטוח רכב, דירה ובריאות הוגשו בשנת 2013, אולם רק 3% מהתביעות אושרו בביטוחי רכב חובה וכן כ-60% מתביעות הביטוח בתחומי הבריאות והסיעוד. מבין חברות הביטוח בולטת AIG לטובה במהירות הטיפול בתביעות. ומי קיבלה את הציון הנמוך ביותר?

      מרוצים משירות חברת הביטוח? לראשונה מתאפשר לכם לבחון איזה ציון מקבלות חברות הביטוח השונות על הטיפול בתביעות מבוטחיהן.

       

       

      כ-650 אלף תביעות ביטוח בתחומי בטוח רכב, דירה ובריאות הוגשו בשנת 2013, קצת יותר ממחצית מהן בתחומי רכב רכוש. אולם לא סוד הוא שחברות הביטוח לא ממהרות תמיד לשלם למבוטחים. הדבר בולט בעיקר בפוליסות ביטוח רכב חובה וכן בפוליסות הבריאות והסיעוד. כך בביטוח חובה אושרו בשנת 2013 רק 3% מהתביעות. בביטוחי בריאות וסיעוד נדחו יותר משליש מהתביעות ובתחומים מסויימים (השתלות ותרופות) היקף הדחיות מגיע קרוב למחצית ממספר התביעות (פירוט בהמשך).

       

      אחרי ביקורת קשה שהוטחה במשרד האוצר בשנים האחרונות, על כך שאינו מאפשר לציבור לעשות שימוש מושכל במידע הנמצא באמתחתו אודות חברות הביטוח וטיפולן בתביעות, מפרסם היום (ד') אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר מדד המדרג את חברות הביטוח בתחומי רכב, רכוש ובריאות.

       

      המדד מתבסס על שני פרמטרים עיקריים: טיב השירות - ככל שחברה מאשרת יותר תביעות, הציון גבוה יותר, ומהירות הטיפול בתביעות המבוטחים. המדד מתבסס על נתוני 2013-2012 (לצפייה במדדים השונים לחצו כאן)

       

      אז מה הציון שקיבלו חברות הביטוח? ככלל, דירוג החברות משתנה בהתאם לסוג הביטוח, אולם באופן כללי ניתן לומר כי חברת הביטוח AIG זכתה לציונים גבוהים בביטוחי הרכב והרכוש, מנגד בולטת לרעה חברת הביטוח דקלה (שבבעלות הראל) בתחום ביטוחי הבריאות והסיעוד.

       

      בתחום ביטוח החובה - ביטוח המכסה נזקי גוף של נפגעים בתאונות דרכים, דורגה AIG במקום הראשון בציון של 84 אחרי הכשרה ביטוח (83) וכלל (82). במקום האחרון דורגה מגדל עם ציון של 60.

       

      בתחום ביטוח רכב מקיף וצד שלישי, בגין נזקי רכוש בלבד, דורגו חברות הביטוח שלמה ו-AIG במקום הראשון עם ציון של 86 ואילו שירביט וביטוח חקלאי במקום האחרון.

       

      בתחום ביטוחי הדירות - ביטוח המכסה נזקי רכוש למבנה ולתכולת הדירה, דורגו AIG ושומרה במקום הראשון, בציון 86 וחברת הביטוח מנורה במקום האחרון.

       

      יש לציין כי בתחומי ביטוחי הבריאות והסיעוד ניכר פער שלילי ברמת השירות באופן כללי, לעומת שאר הביטוחים. בדירוג בין חברות הביטוח, בתחום הוצאות רפואיות ביטוח המכסה הוצאות של ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות בהתאם לתנאי הפוליסה, דורגו מנורה והראל (79) בראש הרשימה ואילו ביטוח ישיר דורגה במקום האחרון (71).

       

      ירידה ברמת השירות ניכרת כאמור גם בביטוח הסיעודי. ביטוח סיעודי נועד לתת תמיכה כלכלית לאדם הנמצא במצב סיעוד, בו הוא זקוק להשגחה או אינו יכול לבצע פעולות יומיות חיוניות שמוגדרות בפוליסה. מדד השירות לטיפול בתביעות מושפע, בין היתר, ממאפייני הפוליסות הנמכרות על ידי החברות (למשל, משך תקופת ההמתנה) כמו גם מההרכב הדמוגרפי של המבוטחים בכל חברה.

       

      המדד בביטוח סיעודי מוצג בחלוקה לפוליסות פרט (פוליסות הנרכשות על ידי מבוטחים ישירות מחברות הביטוח או באמצעות סוכן ביטוח), ולפוליסות לביטוח קבוצתי באמצעות קופות חולים.

       

      בבחינת הדירוג בפוליסות הפרטיות, דורגה מגדל ראשונה (ציון של 74) ודקלה שבבעלות הראל במקום האחרון (ציון של 31). בפוליסות הקבוצתיות של קופות החולים, דורגה ראשונה הפניקס, המבטחת את לקוחות מאוחדת (82) ואחרונה דורגה דקלה, המבטחת את לקוחות קופ"ח כללית (55).

       

      בביטוח נזקים רפואיים - ביטוח בענפי תאונות אישיות או נכויות המבטיח פיצוי (בנוסף לתשלומים או פיצוים אחרים המגיעים על פי חוק) בקרות תאונה או נכות של המבוטח, דורגו AIG וביטוח ישיר, ראשונות (81) ואילו איילון ( 55) וכלל (60) אחרונות.

       

      בביטוח נסיעות לחו"ל דורגה גם כן AIG ראשונה (87) ומנורה אחרונה (68).

       

      יש לציין כי הניקוד לחברות הביטוח חושב כיחס בין סך התביעות שנסגרו בסטנדרט (שנקבע בהתאם לכל סוג ביטוח) לבין כלל התביעות שנסגרו. כך לדוגמה, בתביעות ביטוח בגין נזק למבנה הדירה, הסטנדרט שנקבע הוא 60 ימים, כלומר ניקוד 85 מציין כי החברה סגרה 85% מהתביעות תוך 60 ימים.

        

      כמה תביעות אישרו חברות הביטוח?

      על פי הנתונים שפרסם משרד האוצר, בשנת 2013 הוגשו כ-650 אלף תביעות ביטוח בתחומי רכב, רכוש בריאות וסיעוד.

       

      בתחום ביטוח רכב חובה הוגשו כ-62 אלף תביעות, אולם מתוכן רק 3% אושרו ו- 85% נסגרו בפשרה (לעומת 13% שאושרו שנה קודם). בכ- 6,000 תביעות, נאלצו התובעים לפנות לבית המשפט, כאשר כ- 90% מהן הסתיימו בסופו של דבר בפשרה.

       

      בתחום רכב רכוש הוגשו כ- 354 אלף תביעות. אלו נחלקות לנזק עצמי לרכב של המבוטח ותביעות צד ג'. 95% מהתביעות שדווחו כנזק עצמי - שולמו בעוד כאשר הנזק נגרם לצד שלישי - שולמו רק 74%. כ-12 אלף תביעות הגיעו לבית המשפט כאשר רובן אושרו על ידי בית המשפט ו- 27% מהן נסגרו בפשרה.

       

      בביטוח דירה הוגשו כ- 56 אלף תביעות המתחלקות בין ביטוח מבנה לביטוח תכולה. 74% מתביעות ביטוח מבנה אושרו לעומת 82% בביטוח תכולה.

       

      בתחום הביטוח הסיעודי הוגשו בשנת 2013 כ- 2,600 תביעות מהן אושרו רק 62%. חלק ניכר מהן אושר רק לאחר יותר מחודשיים מיום הגשת התביעה.

       

      בביטוח נסיעות לחו"ל הוגשו 48 אלף תביעות, מהן אושרו 88%.

       

      בביטוח נזקים רפואיים הגושו כ-46 אלף תביעות מהן אושרו 73% בתאונום אישיות, ובנכויות (כ-2,880 תביעות) אושרו 62% . בביטוח הוצאות רפואיות הוגשו 76 אלף תביעות כאשר אלו מתחלקות לניתוחים פרטיים (רוב התביעות) - שם אושרו 84%, מחלות קשות - בהן אושרו 67% , השתלות פרטיות - מתוכן אושרו רק 53% ותרופות, שם גם כן אושרו רק 52%.

       

      לפנייה לכתב/ת
       תגובה חדשה
      הצג:
      אזהרה:
      פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
      מומלצים