שתף קטע נבחר

המפקחת על הביטוח: "אנחנו מוצפים בפניות ציבור"

לדברי דורית סלינגר נדרשת עבודה רבה כדי לטפל בקשיים שמערימים חברות הביטוח על מבוטחים המבקשים לממש את הפוליסה. סקר שערכה לשכת סוכני הביטוח מעלה כי גם השירות של חברות הביטוח בתחום הפנסיוני - בעייתי מאוד. בראש הדירוג בתחום הטיפול בתביעות הלקוח - הראל, בתחתית – כלל

"אנחנו מוצפים בפניות ציבור חלקן מוצדקות חלקן פחות אבל הנושא הזה חייב להיות מטופל", כך אמרה הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון באוצר, דורית סלינגר.

 

 

סלינגר, שדיברה בכנס לשכת סוכני הביטוח המתקיים באילת, הוסיפה כי "יש הרבה עבודה בתחום סילוק התביעות, צריך להבטיח סילוק הוגן של תביעות. תראו אותנו יותר בשטח בעניין הזה. אנחנו מתכוונים לפרסם נתונים סטסטיסטיים לגבי אופן הטיפול בפניות הציבור, זה יאפשר לציבור לבחון גם את איכות השירות".

 

הממונה על שוק ההון התייחסה לאתגרים נוספים העומדים בפני הפיקוח ועולם החיסכון הפנסיוני ואמרה, "אנחנו פועלים להכנסה ראויה לגיל פרישה. זה דבר שדורש תיקונים רבים בעולם שבו תוחלת החיים עולה בהתמדה, סביבת ריבית נמוכה ותנודתיות שנובעת מההשקעות השונות ושינויים במעגל העבודה. אלו דברים מאוד מאתגרים. סך החיסכונות הפנסיוניים בגופים המוסדיים עומד על 1.1 טרליון שקל והוא גדל בקצב של 10% בשנה ההיקפים מאוד גדולים ואנחנו מתכוונים לטפל בפיתוח שוק ההון לטובת החוסכים".

 

בתוך כך, סקר שפרסמה היום (ג') לשכת סוכני הביטוח במסגרת כנס הסוכנים, מעלה כי שירות החברות בתחום הביטוח הפנסיוני והחיים - בינוני עד נמוך ואינו עומד ברף הנדרש.

 

בסקר שנערך על ידי מכון דיאלוג וכלל 700 סוכנים פנסיוניים, נבדקה רמת השירות של חברות הביטוח בביטוח פנסיוני וחיים, על פי קריטריונים שונים.

 

בהיבטים הצרכניים כגון משך זמן הטיפול של החברה בתביעות, ביצוע שינויים בתביעה וכד' זכתה הראל לדירוג הגבוה ביותר ואילו כלל לדירוג הנמוך ביותר. עם זאת, הציון הסופי שנתנו הסוכנים לחברות, כלל דגש משמעותי לנושא הפעילות הישירה של החברות (במקום פעילות באמצעות הסוכן, כאשר ככל שהחברה פעילה יותר בערוץ הישיר, הפוגע בסוכנים, הציון שלה נמוך יותר) וכן לתגמול הניתן לסוכן.

 

על פי הנתונים הללו, חברת הביטוח איילון קיבלה את הדירוג הגבוהה ביותר ואילו כלל את הנמוך ביותר.

 

נשיא לשכת סוכני הביטוח, אריה אברמוביץ, אמר בעקבות פרסום הסקר "חברות הביטוח פועלות באופן ישיר והתוצאה היא אחת – גריפת רווחים על חשבון מתן שירות מיטבי ללקוחות. רמת השירות של החברות מצביעה יותר מכל על הצורך של החברות להפסיק את השיווק הישיר ולהבין שבלי סוכני הביטוח הן לא יוכלו להעניק את השירות המצופה ללקוחות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים