שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    צילום: רועי צוקרמן
    טויוטה לנד קרוזר במבחן: מלך? בשטח
    רכב הפנאי-שטח הגדול של טויוטה התייצב למבחן אחרי שעבר עדכון נוסף, עם הבטחה לאיכות משופרת בתא הנוסעים. האם כעת הוא כן מצדיק תג-מחיר של 370 אלף שקל?
    • שנת השקה: 2009 (מתיחת פנים ב-2013)
    • קטגוריה: רכבי שטח גדולים (שלדה נפרדת)
    • מתחרים: ג'יפ גרנד צ'ירוקי (מרכב אחוד), מיצובישי פאג'רו, סאנגיונג רקסטון
    • מחיר התחלתי: 300 אלף שקל (קצר, 320 אלף לארוך)
    • מחיר לרכב המבחן: 370 אלף שקל
    • גלריית התמונות המלאה של טויוטה לנד קרוזר

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    1. תא נוסעים ותפעול

    הדור הנוכחי של טויוטה לנד קרוזר הוצג עוד ב-2009, והדגם הנבחן כעת עודכן קוסמטית אשתקד. המשמעות היא כי תא הנוסעים נותר דומה, עם איכות הרכבה טובה למדי, ואיכות חומרים לא ממש מרשימה ביחס לתג המחיר העסיסי. כמקובל בדרך-כלל בטויוטה, נוחות התפעול טובה מאוד, בין היתר תודות למערכת מולטימדיה מקורית ונוחה מאוד לשימוש. מנגד, תנוחת הנהיגה אינה מושלמת - בעיקר מכיוון שגלגל ההגה לא מתכוונן במידה מספקת.

     

    המרווח בתא הנוסעים טוב, וגם בשורה השלישית יכולים לשבת מבוגרים בנוחות מסוימת - אם יתגברו על כניסה ויציאה לא נוחות. נפח תא המטען טוב כאשר המושבים האחוריים מקופלים, אך כאשר שלוש השורות ניצבות תא המטען הופך לתיאורטי בלבד.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    2. נוחות נסיעה ונהיגה

    כרגיל בקרב בני מינו, נוחות הנסיעה של הלנד קרוזר אינה מהמשובחות, עם מרכב שאינו מרוסן דיו על-גבי שיבושים עירוניים. לכן הוא מתנדנד ומקפץ לעיתים, ובעיקר מתקשה לשכך שיבושים. למושב הנהג אין תמיכה מספקת לגב, והנוחות הכללית בנסיעות ארוכות סבירה בלבד.

     

    כושר התמרון העירוני אינו מבריק, שכן ההיגוי כבד מהרצוי בתמרונים איטיים, ודורש עבודת ידיים נמרצת. יחד עם תנודות המרכב והממדים החיצוניים הנדיבים, מתקבל רכב לא נוח לניווט ברחובות עמוסים. בידוד הרעשים אינו מרשים - עם נוכחות בולטת של רעשי מנוע וכביש.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    3. מנוע ותיבת הילוכים

    הלנד קרוזר מוצע בישראל רק עם מנוע אחד - יחידת 3.0 ליטר טורבו-דיזל עם 190 כ"ס ו-42.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד. מדובר בלא מעט כוח, והרכב אכן מציע ביצועים מספקים ביחס לגודלו - אך הוא עושה זאת ברעש מנוע מופגן. יחידת הכוח גם רועדת בעמידה ונהיגה איטית בתנאים מסוימים. תיבת ההילוכים האוטומטית תיפקדה מצוין - עם העברות מהירות וחלקות.

     

    במסלול מבחן ארוך שכלל גם מקטע שטח קצר, רשם הלנד קרוזר תצרוכת דלק לא מרשימה של 7.7 ק"מ לליטר. יחסי ההעברה בתיבה מתאימים היטב לנהיגת שטח, כולל הילוך נמוך ונעילת דיפרנציאל מרכזי (מופעלים ידנית על-ידי כפתורים אלקטרוני). בנוסף ישנה בקרת ירידה במורד, שהפעלתה מלווה ברעש ורעידות ברמה גבוהה יחסית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4א'. התנהגות ואבזור בטיחות (כביש)

    כלי רכב עם שלדה נפרדת מתקשים, באופן היסטורי, להציע נסיעת כביש ברמה גבוהה, או כזו התקרבת לפחות למה

    שמציעים כלי רכב משפחתיים, או רכבי פנאי מתקדמים יותר. והלנד קרוזר בפירוש אינו יוצא דופן. אחת הסיבות העיקריות לכך היא מהלך המתלה הארוך ומרכז הכובד הגבוה יחסית הנדרשים בנסיעת שטח. ולכן, הלנד קרוזר מתנדנד יותר מדי לצדדים ולפנים-אחור, אחיזת הכביש - כתוצאה מכך, ומהשימוש בצמיגי כביש-שטח - בינונית בלבד, וההיגוי איטי ולא מדויק. יש להדגיש - לא מדובר בביקורת על יכולת ספורטיבית כלשהי, אלא על תנאי יומיום והתנהגות דינמית בסיסית. כושר הבלימה טוב וכך גם תחושת הבלימה, אך הלנד קרוזר אינו מפגין יציבות מרשימה תחת בלימה חזקה במיוחד.

     

    לרכב המבחן אבזור בטיחות גבוה הכולל שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג). למרבה הצער, הרכב מעולם לא נבחן במבחן בטיחות בלתי-תלוי של ה-Euro NCAP, מה שמציב סימן שאלה בנוגע לרמת בטיחותו הפאסיבית.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    4ב'. התנהגות (שטח)

    יכולת השטח היא סיפור אחר לגמרי - והתדמית הטובה ממנה נהנה הלנד קרוזר בתחום זה בפירוש מוצדקת. רכב השטח מסוגל לחצות מכשולים משמעותיים גם מחוץ לשבילי קק"ל, ומציג מהלך מתלה גדול יחסית ומרווח גחון מספק (22 ס"מ) לרכב סטנדרטי. באופן כללי - גם ללא שיפורי שטח משמעותיים - הלנד קרוזר מציע בשטח את כל מה שמשפחה חובבת טיולים תזדקק לו. היכולת הגבוהה נתמכת במערכת העברת כוח טובה (ההנעה כפולה קבועה) ושימוש בהילוך הכוח כמעט ואינו נדרש במסלולי שטח שפויים.

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
     

    5. אבזור ומחיר

    הישראלים אמנם הוכיחו שמחירו הגבוה של הלנד קרוזר אינו מרתיע אותם, אך נראה שאובייקטיבית ההוכחה הזו אינה מספקת: תמורת 370 אלף שקל - מחיר רכב המבחן ברמת הגימור הגבוהה ביותר - תקבלו מושבי עור, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, מצלמת נסיעה לאחור וחיבורי USB ובלוטות', בקרת שיוט, חלון גג, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם פתחי מיזוג ליושבים מאחור ושליטה על הטמפרטורה בשורה השנייה, ארבעה מושבים מחוממים, מושבים קדמיים חשמליים ועוד. אז כן, רשימת אבזור ארוכה ומרשימה, אבל המחיר גבוה מאוד, אפילו אם מוותרים על חלק מהתוספות ובוחרים ברמות הגימור הבסיסיות שמחירה 320 אלף שקלים "בלבד".

     

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)

     

    ציון כולל וסיכום

    + יכולת שטח, תדמית, אבזור בטיחות ומותרות

    - יכולת כביש, נוחות, בידוד רעשים, מחיר

     

    ולבסוף: למרות הצלחתו המרשימה במהלך השנים והחיבה הרבה לטויוטה לנד קרוזר, אשר נבנו בעיקר על תדמית קשוחה, קשה לנו להמליץ עליו כרכב משפחתי לנסיעות כביש. כמו מתחרים אחרים בקטגוריה, הלנד קרוזר מציע יכולת אספלט נמוכה משמעותית מרכבי פנאי ומיניוואנים גדולים, ובוודאי ממכוניות משפחתיות קטנות ממנו. זה מתבטא לא רק בנוחות הנסיעה, אלא - וזו הנקודה החשובה - ביכולת בטיחותית-דינמית. אם אתם עכברי שטח מכורים לאבק, הלנד קרוזר הוא רכישה מומלצת, למרות מחירו הלא-נמוך (שימו גם לב למתחרה הזול משמעותית מבית סאנגיונג). אך מכיוון שמרבית רוכשיו לא צריכים כלל את יכולת השטח הגבוהה, אין לטעמנו הצדקה לתג המחיר היומרני. 

     (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
    (צילום: רועי צוקרמן)
    טויוטה לנד קרוזר
    טויוטה לנד קרוזר
    מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
    נפח / סוג דלק 2,982 סמ"ק / סולר
    הספק מרבי 190 כ"ס ב-3,400 סל"ד
    מומנט מרבי 42.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית, 5 הילוכים
    מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, האצ'בק / שבעה
    אורך 476 ס"מ
    רוחב 188.5 ס"מ
    גובה 184.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 279 ס"מ
    משקל 2,225 ק"ג
    נפח תא מטען אין נתון
    100-0 קמ"ש 11 שניות
    מהירות מרבית 175 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 12.3 ק"מ לליטר
    תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 7.7 ק"מ לליטר
    פליטת פחמן דו-חמצני 213 גרם לק"מ
    קבוצת מיסוי ירוק 15
    מחיר לגרסה שנבחנה 370,000 שקל
    אחריות 36 חודשים
    כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא נבחן

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    צילום: רועי צוקרמן
    לחצו על התמונה לגלריה המלאה
    צילום: רועי צוקרמן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים