שתף קטע נבחר

אושר בכנסת: טלפון לצרכן רק ממספר מזוהה

המליאה אישרה סופית: בכל פניה טלפונית לצרכנים מעוסקים, בעיקר נותני שירותים, הנציג יזדהה בשמו המלא והשיחה תבוא אך ורק ממספר טלפון מזוהה שניתן לחזור אליו

סוף לטלפונים האלמונים. הכנסת קיבלה אמש (ג') סופית תיקון בחוק הגנת הצרכן האוסר על עוסקים לקיים קשר טלפוני עם צרכנים תחת מספרים חסויים. התיקון אושר בקריאה שנייה ושלישית לפי הצעת ח"כ חיים כץ (ליכוד) יו"ר ועדת העבודה והרווחה.

 

לכתבות נוספות בערוץ צרכנות

 

החוק החדש קובע כי בכל פניה טלפונית לצרכנים מעוסקים, בעיקר נותני שירותים, נציג העוסק יזדהה בשמו המלא, והשיחה תבוא אך ורק ממספר טלפון מזוהה, שניתן לחייג אליו. בנוסף נקבע בחוק כי אם הצרכן הוא זה שטילפן לעוסק ולא קיבל מענה, חייבים העוסק או נציגיו לחזור לפונה ובהעדרו להשאיר לו מספר טלפון שדרכו הוא יוכל להתקשר עם חזרה.

 

כץ למד על בשרו את התופעה הנפוצה, של פניות נותני שירותים לצרכנים שנעשות בדרך כלל ממספר טלפון חסוי. אם הן לא נענו, הצרכן איננו יודע מי התקשר אליו וכיצד ניתן להחזיר לו צלצול. הוא ציין לדוגמה את מקרה הטכנאי שהוזמן לתת שירות בבית הצרכן וזה התבקש להמתין להתראה טלפונית מהטכנאי לפני בואו או כתחליף לתיאום מועד אחר.

 

"מי מאיתנו לא קיבל את הטלפון ממספר חסום ואם לא הספקנו לענות אין דרך לחזור לטכנאי והשירות נפגע? בשביל זה אנחנו מחוקקים חוקים, כדי לשפר את איכות החיים. תיקון החוק הזה נועד לסגור פרצה נפוצה ביחסי הצרכנים עם נותני השירותים", אמר כץ. החוק החדש התקבל פה אחד, ללא מתנגדים, וייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים