שתף קטע נבחר

הונדה ג'אז EV - היפנים מנתקים את התקע מהשקע

הונדה הפסיקה את שיווק הגרסה החשמלית של הג'אז, לאחר שלא הצליחה לעניין מספיק את הקהל. גם האינסייט עשויה להיעלם מהעולם

הונדה מפסיקה את שיווק הג'אז החשמלית, ששווקה בעיקר בארה"ב תחת שמה האמריקאי (פיט, Fit). כ-1,100 יחידות בלבד של המכונית יוצרו, כולן שווקו בתוכנית חכירה (ליסינג) והביקוש לא היה גדול. הדרך משם להחלטה על סיום חייה, הייתה מתבקשת וקלה.

 

 

התקשורת האמריקאית מדווחת כי הונדה תבטל את הדגם לחלוטין לקראת סוף השנה, ומחליפה דומה לא צפויה באופק. עם זאת, הג'אז החדשה אמורה להציע - באמריקה וגם בישראל - גרסת כלאיים מתקדמת יותר מזו שהוצעה עד עתה, אך עדיין עם רמת זיהום מסוימת וללא טעינה משקע.

 

לצד הג'אז EV, גם האינסייט ככל הנראה תלך בקרוב לעולמה. השיווק בארה"ב הופסק לחלוטין, ועל-פי מקורות ביצרנית אין כוונה להחליף את הדגם הזה. המכונית, שהוצגה במקביל כמעט לפריוס המקורית, שווקה בשני דורות - בעל עיצוב עתידני ובגרסה המוכרת לנו בשוק הישראלי. הדור השני הציע מערכת כלאיים בסיסית הרבה יותר, ובהתאם לא זכה להצלחה משמעותית.

 

לשם השוואה, טויוטה מסרה בשנה האחרונה יותר מ-3 מיליון יחידות מהפריוס ברחבי העולם, לעומת פחות מ-300 אלף אינסייט. על-פי הערכות בתעשייה, הונדה תתמקד בגרסאות כלאיים של מכוניות קיימות דוגמת האקורד, סיוויק וג'אז, ותוותר על ייצוג בפלח מכוניות הכלאיים הייעודיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים