שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תוספי תזונה לגיל המעבר: למה מגנזיום יעיל?
    גלי חום, עצבנות יתר, עצירות וכאבי ראש. אלה הם רק חלק מתופעות מגיל המעבר. איזה תוספי תזונה צריך לקחת כדי להקל על הסימפטומים? צפו

    האם תוספי תזונה יכולים להקל על תופעות גיל המעבר? הסימפטומים שרוב הנשים חוות במהלך גיל המעבר ניתנות לויסות ולהקלה באמצעות נטילת תוספי תזונה.

     

    עוד סיפורים חמים - בפייסבוק שלנו

     

    לא סוד שנשים בגיל המעבר מועדות לשורה של תופעות בריאותיות כמו ירידה בצפיפות העצם, עודף שומנים בדם, הפרעות בקצב הלב ותסמינים נוספים כמו גלי חום, עייפות, מתח, חולשה, התכווצויות שרירים ועוד.

      

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    עם זאת, יש דרכים יעילות להתמודד עם התופעות הללו, ואחת הבולטות שבהן היא השלמת מגנזיום, שהוכח כיעיל בהפחתת הסימפטומים האלה ובתופעות נוספות רבות האופייניות לגיל המעבר, כולל עלייה במשקל הקשורה באגירת נוזלים ועצבנות.

     

    היות שרוב התופעות נגרמות מהירידה ברמות האסטרוגן של האישה, רבים מן התוספים מכילים תחליפים המכונים פיטו - אסטרוגנים שאמורים להקל על הסימפטומים הקשים הללו ולאפשר לנשים איכות חיים.

     

    חוסר במגנזיום מחריף עם הגיל

    ריכוז המגנזיום במזון במדינות המערב נמצא במגמת ירידה מתמדת, והצריכה היומית המומלצת של מגנזיום היא 420 מ"ג ליום. בבדיקה שנערכה בישראל בקרב צעירים וצעירות (בממוצע בני 30) נמצא חוסר במגנזיום אצל 60% מהנבדקים. חוסר זה מחמיר עם הגיל עקב שינוי בהרגלי התזונה ושינוי בכושר הספיגה דרך המעי.

     

    כמות יון המגנזיום בגוף אדם בוגר היא כ-24-20 גרם, כאשר רוב המגנזיום שבגופנו מצוי בתאים ובעצמות, לכן בדיקת דם אינה אינדיקציה למצב המגנזיום בגוף. לאחרונה התברר כי חוסר במגנזיום הינו תופעה נפוצה מאוד בעולם המערבי והוא קשור בשכיחות יתר של תופעות גיל המעבר ותופעות נוספות כמו עייפות, חולשה, התכווצויות שרירים ובחילה.

      

    לאור העובדה שאין כיום בדיקה זמינה ואמינה לרמת המגנזיום במחסני הגוף, מומלצת תוספת מגנזיום לנשים בגיל המעבר. בעבודות קליניות שונות הודגמה תוספת מגנזיום כמשפרת תופעות גיל המעבר.

     

    אפשר אמנם להשלים חוסרי מגנזיום על ידי אכילה נדיבה של מזונות כמו תרד מבושל, פולי סויה ושעועית, אבל היות שקשה לדעת אצ המינונים המדויקים, תוספי תזונה יכולים להיות פתרון יעיל.






    פורסם לראשונה 17/08/2014 15:45

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "תוספי תזונה לגיל המעבר: למה מגנזיום יעיל?"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    תוספי התזונה שיעזרו להעלים את הסימפטומים
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים